Communicatie aan Celside insuranceContractnummer: BE247434Nummer schademelding: SIN915385Geachte,Ik ben bij jullie verzekerd voor schade aan mijn Macbook en iPhone.Ook heb ik een buy back formule.Na aanleiding van een serieuze schade heb ik jullie gecontacteerd:Op 30/01/2023 hebt u contact met ons opgenomen met betrekking tot de schade van 26/01/2023 aan uw toestel IPHONE 13 PRO MAX 256GO. Hierbij bevestigen wij dat uw schademelding in goede orde ontvangen is. Om uw schade verder in behandeling te kunnen nemen, hebben wij evenwel nog enige aanvullende informatie nodig. Wilt u de navolgende documenten aan ons toesturen? Wij ontvangen deze graag binnen een uiterlijke termijn van20 dagen per email op klantenservice@celside.eu of per post op het adres dat links vermeld staat.Nadat ik alle gevraagde documenten heb opgestuurd (de verwerking was niet zo snel) heb ik mijn telefoon verzonden op 16 februari.Barcode CE613931593BEDatum16/02/2023AfleveradresSFAM CELCIDE, 1 RUE CAMILLE CLAUDEL CS10141 1, 26100 ROMANS SUR ISERE CEDEXOp maandag 20/02 krijg ik een sms dat het toegestuurd stuk in goede orde is ontvangen op het lever adres.Op vrijdag 24/02 ontvang ik een telefonische oproep dat de schade aan de telefoon wordt bestudeert.Op maandag 27/02 krijg ik weer een sms dat mijn telefoon wordt gerepareerd.Ik vind dat dit erg lang duurt (ik heb op voorhand gevraagd of ik niet beter het toestel kon laten maken in België met een aan jullie geleverde schade bestek).Het antwoord was dat het ongeveer een 10 tal dagen in beslag gaat nemen als ik het naar jullie herstel centrum in Frankrijk verstuur.Mijn telefoon heb ik nodig voor mijn werk.Mijn vervang telefoon is niet geschikt om langdurig te gebruiken.Ik krijg dagelijks (als ik het algemeen nummer bel) zeer vriendelijke mensen te woord maar zonder een echte boodschap.Hopelijk levert de herstel service wel echte kwaliteit want de snelheid van de reparatie is ondermaats.Hoogachtend,Simone SlapLeuvensesteenweg 4612812 Mechelen0475-360155Tot zover de uitgaande mail aan Celside insuranceOndertussen worden mijn oproepen naar het callcenter van celside niet meer beantwoord.Als ik via een omweg bel, krijg ik altijd hetzelfde te horen en dat is dat het toestel is gerepareerd en dat het is aangekomen in het verdeelcentrum in Frankrijk (telefonisch meegedeeld dat het op 7 maart daar is aangekomen).Ik kan ieder moment een track en trace code ontvangen.Het enige wat ik ontvang zijn pishing mails, waarin zogezegd een track en trace code staat, die je dan moet openen (wat ik uiteraard niet doe).Er wordt mij telefonisch medegedeeld dat Celside mij direct zal contacteren van zodra er een track and trace code bekend is.Ondertussen heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft waar ik wel mee kan werken.Want ik heb mijn telefoon echt nodig, aangezien ik werk in de medische sector en bereikbaar moet zijn voor patienten en omdat ik moet gebruik kunnen maken van diverse medische apps die ik niet meer kon downloaden op mijn oude toestel (iphone 7).Ik heb deze verzekering van Celside ook aangekocht bij de aankoop van mijn Macbook en nadien ook voor mijn GSM omdat dat een goede deal was bij een betrouwbare en erkende Apple dealer/reseller, Switch.Ik heb deze verzekering aangekocht omdat mijn telefoon en laptop hoofdzakelijk worden gebruikt voor professionele doeleinden en het zeer belangrijk is dat ik er altijd één ter beschiking heb.Ik stel dan ook Apple of Celside aansprakelijk voor deze financiele schade die ik heb opgelopen bij deze verzekeringsmaatschappij.Ik ben misleid en verkeerdelijk behandeld.Ik heb ook teveel premie betaald aan Celside, nadat ik werd aangeraden om de optie Buy Back twv €9,99 per maand aan te kopen.Buiten mijn verzekering voor schade aan mijn laptop en GSM is mij ook aangeraden om een “Buy Back” garantie aan te schaffen, zodat ik ieder jaar 1 apparaat mocht ruilen voor een nieuwer model.Het bedrag van €9,99 heb ik meerdere malen te veel betaald (het ging tot 3 maal per maand van mijn rekening naar 3 verschillende rekeningen van SFAM.Op 4 maart stuur ik hun:Geachte, ik heb ondervonden dat het bedrag van €9,99 voor de optie Buy Back, 11 keer van mijn rekening is gegaan ipv maar 5 keer zoals door jullie vermeld op het premie overzicht. Ook is het bedrag van €18, 2 keer van mijn rekening gegaan ipv 1 keer zoals vermeld op het premie overzicht door jullie vermeld (gratis maand). Dus tot nu toe heb ik 6 keer €9,99 = €59,94 en 1 keer €18, samen dus €77,94 teveel betaald.Van deze optie ga ik zelfs nooit gebruik maken want ik krijg nu al mijn toetsel niet terug uit reparatie.Buiten alle premies die ik heb betaald sinds de aanschaf van mijn Macbook (sinds maart 2021), heb ik nu ook een nieuwe telefoon aangeschaft twv €1049,99, een telefoon niet terug uit reparatie twv €1380, en een zowiezo teveel betaalde premie van €77,94.