Beste,Op 18 november 2022 ben ik slachtoffer geworden van internetfraude door of via Vinted.Mijn vrouw wou kleding verkopen op Vinted en moest uiteraard eerst een account aanmaken. Aangezien wij geen belgische bankkaart konden opgeven,deze site begon met NL., hebben wij onze creditkaart moeten ingeven en activeren via de bankpas om te kunnen betalen of te ontvangen. Na het ingeven van de responsecode werd het scherm op mijn pc plots onderbroken en kreeg ik weer hetzelfde bericht om dit opnieuw te proberen.Vond ik raar dus heb dit niet gedaan en mijn vrouw heeft dan maar zo enkelekledingstukken online gegooid. Nog geen 2 minuten later kregen we berichtjes vanuit Frankrijk dat ze geïnteresseerd waren en vroegen mij om ons emailadres door te geven. Ik zei dat deze op de site staat vermeld !! Even latervan iemand anders uit Frankrijk. Mijn vrouw zei : Gooi alles maar terug van de site. Een week later na het bekijken van mijn zichtrekeningen zag ik dat er 500 euro van mijn Visakaart is afgehaald via tempo.eu.com Paris !! Hoe kan dit ?Heb nooit iets aangekocht noch mijn pincode gebruikt. Heb deze klacht al voorgelegd aan Visa, mijnkaart.be en een PV laten opmaken door de Politie.Deze laatste had mij verteld dat ik waarschijnlijk ben omgeleid met het aanmaken van een account naar een malafide website van Vinted. Zij verzekerde mij alsook mijn bank, dat ik i.d.g. mijn geld zal teugkrijgen. Tot op heden zijn mijn vragen steeds negatief beantwoord omdat ze de daders niet hebben kunnen vatten. !!?? Zo slim zjn die daders wel dat ze niet gevat worden. Vinted spreekt hier ook over kopersbescherming. Maar als puntje bij paaltje komt, zo lees ik dan uit de reviews, komt er nooit iets van.Hopelijk krijg ik dan ook geen 10 antwoorden met : Uw aanvraag is in behandeling ... of zoiets maar dan in het Frans.Vriendelijke groeten