Ik boekte een appartement voor een verblijf in Almaty, Kazakhstan via booking.com. Na bevestiging gaf booking.com aan dat ik op locatie in cash zou moeten betalen (121000 verblijf + 50000 KZT deposit) In de aanloop naar het verblijf kwam er geen antwoord van de eigenaar op mijn mails en telefoontjes tot net voor het uur van check-in. Wanneer deze er kwamen waren deze eerder onduidelijk en werd ik gedwongen via whatsapp verder contact op te nemen. Toen hebben we afgesproken om in te checken. Wanneer we uiteindelijk op het adres waren werden we gedwongen cash te betalen. Toen ontvingen we de check in gegevens voor het appartement. Wanneer we echter het appartement betreden bleek dit een geheel ander appartement te zijn dan hetgeen op booking.com geadverteerd werd. Toen werd online ook onze boeking gecanceld zonder dat wij hiervoor een verzoek gaven — we vermoeden dat de eigenaar dit via mijn gsm heeft gedaan wanneer ik deze tijdens de betaling had overhandigd om de wi-fi code in te vullen. De eigenaar was vanaf toen niet langer contacteerbaar en ook booking.com antwoorde niet behulpzaam op onze verzoeken tot hulp. Nadien heb ik vele malen contact met booking.com proberen hebben om een terugbetaling te bekomen. Ondanks uitgebreid bewijs aan de hand van correspondentie en bevestiging van ons verhaal door booking kunnen ze ons geen terugbetaling geven. Ze zeggen dat dit de verantwoordelijkheid is van de accommodatie. Deze antwoord echter niet op mijn verzoeken maar geeft aan booking wel aan een terugbetaling te willen doen maar doet dit uiteindelijk niet. Ook niet na herhaaldelijke verzoeken van zowel booking als mezelf.