Terug

Opgelicht door een hotel maar Booking doet niets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: BOOKING.COM

30/08/2018

Beste Test Aankoop,Ik ben erg diep teleurgesteld in de ervaring met Booking.com (waar ik al heel veel jaren trouwe klant ben als Genius member). Het gaat over een reservatie van het Antwerp City Hostel. Laatste keer voor mij en mijn vriendinnen. Ik hoop echt dat jullie mij (en 8 anderen) kunnen helpen. Op zaterdag 25 augustus 2018, omstreeks 16u, checkten wij met 9 personen in bij dit hotel in centrum Antwerpen. We hadden een hostel geboekt aangezien dit hotel voor een nacht prijs-kwaliteit wel oké leek. We hadden (zie bewijs) een kamer geboekt van 10 bedden, er ons van bewust dat we met 9 personen waren. Dit wil zeggen: we hadden het niet erg gevonden indien het hotel vol boekt was en ze een ongekende 10e persoon bij ons in de kamer hadden toegevoegd. We hadden echter al betaald voor het hotel: 270 euro + de borg: 45 euro. Dit gebeurde meteen op het moment van aankomst. Toen we de kamer binnenkwamen, reeds betaald, bleek dit, tot onze grote verbazing, een kamer van 20 personen te zijn. Er waren mannen aanwezig in de kamer die al aan het drinken waren op klaarlichte dag. Er hing een muffe geur. Wij voelden ons zowel geïntimideerd door deze ervaring, zeker aangezien iemand zeer onverzorgd ons (zat) aansprak, maar we voelden ons ook vooral zeer (!) teleurgesteld en boos toen het personeel nadien loog dat we een kamer van 20 personen hadden geboekt. Het personeel beweerde dat dit duidelijk op booking.com staat vermeld. Ze zeiden: “Als u een kamer van 10 personen boekt, komt u automatisch terecht in een kamer van 20 personen. Dit staat zo vermeld op de website bij Booking.com. Aangezien u een slaapzaal boekt, gebeurt dit automatisch bij ons.” Ik keek dit na, het staat nergens vermeld op hun site. Toen ik booking.com contacteerde, gaven zij ook toe dat dit niet staat vermeld. We hadden dus duidelijk gelijk. De mevrouw die mij hielp op booking.com vertelde mij dus letterlijk dat ik dus een kamer van 10 personen had moeten krijgen. Dit is niet gebeurd. Integendeel, het personeel van het hotel werd zeer onvriendelijk en bleef voet bij stuk houden dat wij in fout waren. Na lang aandringen gaf deze vrouw toch toe dat het blijkbaar een gekend probleem is ivm de samenwerking bij Booking.com. Dit is blijkbaar dus bij nog groepen gebeurd. Het wordt tijd dat hieraan iets gedaan wordt. Over de samenwerking met de hostel wou Booking.com ons echter geen informatie geven, buiten dat er niet staat vermeld dat wij in een kamer van 20 personen terecht zouden moeten komen. Het verhaal is zo afgelopen: we zijn niet blijven overnachten in het hotel. Dit wegens de omstandigheden en aangezien het hotel volledig volgeboekt was ze konden namelijk geen andere kamer voorzien. We hebben na lang aandringen de helft van ons geld teruggekregen (135 euro) van Antwerp City Hostel. Ze vertelden ons dat dit een ‘geste’ was dat ze konden doen. We hebben deze ‘geste’ aangenomen en we zijn vertrokken. Een dag later kreeg ik een mail van Booking.com dat er een ‘No-show’ was aangegeven door Antwerp City Hostel. Deze ‘No show’ betekent dat we niet in het hotel zijn verbleven. Dit klopt ook! Toen ik echter op maandag 27 augustus Booking.com contacteerde, gaven ze mij aan dat ik die avond nog Booking.com moest contacteren. Het kwaad was echter al geschied want we hadden al betaald? Ze stelden volgende oplossing voor: bellen/mailen naar de hostel om ervoor te zorgen dat het hotel het bedrag niet int van mijn credit card, aangezien ze daar wel recht op hebben wegens “no-show”. We zijn echter wel ‘geshowd’ aangezien we wel zijn gaan inchecken en niet de kamer gekregen hebben die we geboekt hadden. Booking.com waarschuwde mij dat het hotel mijn gegevens perfect kan gebruiken en dus toch nog het volledige bedrag in rekening kan brengen. Booking maakte zelfs duidelijk dat het hotel mijn credit card gegevens zelfs kan genoteerd hebben en zo het bedrag in rekening kan brengen (??)!Booking.com is uiteindelijk niet tussenbeide gekomen. Ze hebben het hotel gecontacteerd om ervoor te zorgen dat de hostel het bedrag niet kan innen, maar deze reageert uiteraard niet.Wij zijn nog steeds erg teleurgesteld. Niet alleen op de manier waarop we in het hotel behandeld zijn, maar ook van de ethische kant van het verhaal. Beide partijen, zowel de hostel als Booking, meent niet verantwoordelijk te zijn voor dit probleem of iets te willen compenseren.. En als je het goed bekijkt kan het hotel in Antwerpen als ze willen nog eens 270 euro opvragen. Goed verdiend, als je het mij vraagt, want wij zijn niet blijven overnachten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform