Beste,Hierbij ons antwoord via brief naar mevrouw Van Hout:Beste mevrouwVan Hout,We hebben uw vragen via Test Aankoop goed ontvangen. We begrijpen dat u vragen hebt bij de factuur die u ontving van Eneco.Bij nazicht van uw dossier kunnen wij u het volgende verduidelijken.Naar aanleiding van de verhuis van de vorige bewoner die aangesloten was bij Eneco, hebben we de facturatie op diens naam stopgezet.Vanaf de verhuisdatum vallen alle kosten met betrekking tot het verbruik op het betreffende verhuis ten aanzichte van de nieuwe bewoner. De nieuwe bewoner is verplicht een contract aan te gaan bij een leverancier naar keuze.In uw klacht geeft u gaan dat u een nieuwe leverancier koos, echter ontvingen wij hier geen bericht van. Op deze manier heeft Eneco verder energie blijven voorzien op het adres te Herent. Wij hebben als energieleverancier geen bevoegdheid om de levering af te sluiten. Dit is de bevoegdheid van de distributienetbeheerder. Omdat er geen contract was heeft de distributienetbeheerder u hiervan op de hoogte gebracht.Na deze actie is uw contract uiteindelijk van start kunnen gaan bij uw leverancier naar keuze en konden wij de facturatie afsluiten op 14.09.2018.Eneco heeft uiteindelijk ingestaan voor de energielevering voor de periode van 31.07.2018 tot en met 13.09.2018. Dit is dus niet afgerekend bij een andere leverancier.Wij hebben intussen via de distributienetbeheerder ervoor gezorgd dat er geen verbruik wordt aangerekend voor deze periode. De overige kosten zullen wij intern compenseren via een manuele creditnota. Hierdoor dient u niets te betalen aan Eneco.Wij adviseren u in de toekomst om bij een verhuis zeker na te gaan of uw contract wel degelijk in orde is bij uw leverancier. Dit om dergelijke situatie te vermijden.Een kopie van deze brief is ook naar Test Aankoop verstuurd.Met vriendelijke groeten,KennyKlantendienst EnecoHeb je nog vragen?Bel gerust iedere werkdag tussen 8 en 18 uur naar 0800 15 534 (als particuliere klant) of 0800 21 168 (als professionele klant) of surf naar eneco.be/helpmij.Facturen raadplegen of je communicatievoorkeur wijzigen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer je op my.eneco.be en onek alle voordelen van je eigen Eneco Account!Gr,Kenny