Geachte mevrouw/heer,
Sinds oktober is er discussie over openstaande saldi.
Begin 2024 heb ik enkele betalingen uitgevoerd (via My Telenet) om alles - wat op dat moment als open stond vermeld, dus ook nog niet vervallen facturen - af te sluiten.
Ondertussen bleek dat de gestorte bedragen werden 'gelinkt' aan facturen die nog niet waren vervallen terwijl de vervallen facturen nog steeds open bleven staan. En sindsdien is het één grote miserie.
De bewijzen van mijn betalingen heb ik meermaals naar Telenet gestuurd. Recent nog zijn via Whatsapp. Dat is op 11/06 gebeurd. Telenet bevestigde het ontvangst door te schrijven (via Whatsapp dat dan (pas) het onderzoek kon worden aangevat.
Sindsdien heb ik geen nieuws meer. Ondanks mijn bijna dagelijks bericht via Whatapp op zoek naar (goed) nieuws... Geen nieuws is niet helemaal waar. Ik kreeg recent nog een herinnering v betaling voor een openstaande factuur van 21/05 (loopt af op 20/06). Zoals u reeds weet via ons veelvuldige uitwisseling via uw Whatsapp kanaal zal ik die factuur niet betalen, op 1 à 2 dagen uitgezonderd. Waarom? Telenet heeft sinds 23/05 de internetdiensten afgesloten. Maw, sinds 23/05 beschikt mijn firma noch mijn gezin over internet. Meermaals heb ik gevraagd om - tijdens het geschil, het onderzoek - de diensten weer te leveren. Helaas. Telenet doet alsof ze niets hoort of leest. Telkens weer kreeg ik van de persoon aan de lijn te horen/te lezen dat hij/zij daar niets aan kan doen. Meermaals vroeg ik naar een persoon die dat kan wel kan. Helaas zonder reactie. Elke dag vraag ik naar concreet nieuws. Het enige dat ik via Whatsapp van Gianni, Steve, Nele, Tessa, Sofie, Laura, Patsy, Silvia, Lindsay, te lezen krijg is: "Betaal die openstaande factuur (van 21/05)." Een factuur met een verkeerd bedrag trouwens, er werd nl 20€ te veel aangerekend. De methode Telenet: de klant moet het foute bedrag betalen en Telenet zal - in dit geval - de 20€ in mindering brengen op de volgende factuur. Hier ga ik niet mee akkoord. Ik verwacht een kredietnota en een nieuwe factuur met het juiste bedrag. Nee, Telenet wilt ook hier niets van weten en houdt vol aan haar procedures.
Zoals reeds gecommuniceerd, ik ben bereid om te betalen voor de geleverde diensten. Maw, twee dagen aangezien mijn abonnement telkens start op de 21ste vd maand en Telenet haar diensten op 23/05 heeft afgesloten. Ik verwacht een aangepaste factuur.
Ik verwacht tevens een zeer snelle reactie ivm de andere openstaande facturen waarvoor ik mijn betalingsbewijzen reeds heb bezorgd. De enige juiste reactie is het opnieuw leveren van jullie internetdiensten. Telenet heeft mijn bedrijf en mijn gezin veel te lang gegijzeld gehouden.
In afwachting van uw reactie, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten,
Met vriendelijke groet,
Frédéric Van Grembergen