Terug

Openstaande factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Telenet

23/05/2024

Betreft openstaande factuur voor diensten waarvan we geengebruik konden van maken voor een periode van 6 maand in het jaar 2023. Wij zijn reedsjarenlange klant. De enige producten die we gebruikten waren telenet tv en play sports voor eenmaandbedrag van gemiddeld €59. Bij het inwisselen van een oude decoder door een nieuwe zijn deproblemen begonnen. Plots werden er bedragen aangerekend van €700 en meer. Dan was het plotseen ander bedrag, uiteindelijk €347,5 die we nu betaald hebben aangezien er een incassobureau aangesteld werd door Telenet. We hebben tientallen telefoontjes gevoerd met allerhandetelenet medewerkers. De situatie of het probleem tientallen keren uitgelegd. Allemaal zouden zehet probleem oplossen. Niemand slaagde erin. Er werden correcties, restbedragen decoders,installatiekosten, activeringskosten, herinneringskosten, ... aangerekend waardoor het bedragmaandelijks wijzigde. Er werden verschillende referenties voor opvolging aangemaakt. De laatstewas SS-1774761.Dat het openstaand bedrag kwijtgescholden wordt.Wij hebben in 2023 door de wisseling van de decoder 6 maand geen telenet tv kunnen kijken dooreen technisch probleem maar steeds de maandelijkse factuur betaald (zie bijlage). Verschillendetechniekers zijn langs geweest maar niemand kon het oplossen tot eind vorig jaar. Ondertussenzijn we overgeschakeld naar Business, daar werkt alles perfect (op hetzelfde adres). Waar dit hogebedrag vandaan komt is een raadsel.Het probleem is begonnen bij de inwisseling van de decoders. De laatste factuur op het oude klantnummer was een bedrag van €50,22 dat werd verhoogd met €500,1548. Betreffende een activeringskost, herinneringskost, installatiekost en vergoedingen van 2 (gehuurde) digicorders aan restwaarde... Sindsdien bleven de benoemde bedragen openstaan terwijl de maandelijkse kost zijnde telenet tv en play sports steeds betaald gebleven is ondanks dat we 6 maand van de diensten geen gebruik hebben kunnen maken. Waarom zouden we een activeringskost en installatiekost moeten betalen voor iets waar we al de jaren voorheen reeds gebruik van maakten en betaald hebben? Waarom moet er €299 restwaarde moeten betalen voor een decoder die meer als 10 jaar oud was? Graag hopen we op een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt hiervoor.

Berichten (1)

Telenet

Naar: C. V.

24/05/2024

Beste,We hebben deze identieke klacht ontvangen via de Ombudsdienst van Telecommunicatie.De verdere afhandeling van uw dossier zal via de Ombudsdienst verlopen.Met vriendelijke groet,SanneTelenet Customer RelationsConfidential - Limited Confidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform