Betreft openstaande factuur voor diensten waarvan we geengebruik konden van maken voor een periode van 6 maand in het jaar 2023. Wij zijn reedsjarenlange klant. De enige producten die we gebruikten waren telenet tv en play sports voor eenmaandbedrag van gemiddeld €59. Bij het inwisselen van een oude decoder door een nieuwe zijn deproblemen begonnen. Plots werden er bedragen aangerekend van €700 en meer. Dan was het plotseen ander bedrag, uiteindelijk €347,5 die we nu betaald hebben aangezien er een incassobureau aangesteld werd door Telenet. We hebben tientallen telefoontjes gevoerd met allerhandetelenet medewerkers. De situatie of het probleem tientallen keren uitgelegd. Allemaal zouden zehet probleem oplossen. Niemand slaagde erin. Er werden correcties, restbedragen decoders,installatiekosten, activeringskosten, herinneringskosten, ... aangerekend waardoor het bedragmaandelijks wijzigde. Er werden verschillende referenties voor opvolging aangemaakt. De laatstewas SS-1774761.Dat het openstaand bedrag kwijtgescholden wordt.Wij hebben in 2023 door de wisseling van de decoder 6 maand geen telenet tv kunnen kijken dooreen technisch probleem maar steeds de maandelijkse factuur betaald (zie bijlage). Verschillendetechniekers zijn langs geweest maar niemand kon het oplossen tot eind vorig jaar. Ondertussenzijn we overgeschakeld naar Business, daar werkt alles perfect (op hetzelfde adres). Waar dit hogebedrag vandaan komt is een raadsel.Het probleem is begonnen bij de inwisseling van de decoders. De laatste factuur op het oude klantnummer was een bedrag van €50,22 dat werd verhoogd met €500,1548. Betreffende een activeringskost, herinneringskost, installatiekost en vergoedingen van 2 (gehuurde) digicorders aan restwaarde... Sindsdien bleven de benoemde bedragen openstaan terwijl de maandelijkse kost zijnde telenet tv en play sports steeds betaald gebleven is ondanks dat we 6 maand van de diensten geen gebruik hebben kunnen maken. Waarom zouden we een activeringskost en installatiekost moeten betalen voor iets waar we al de jaren voorheen reeds gebruik van maakten en betaald hebben? Waarom moet er €299 restwaarde moeten betalen voor een decoder die meer als 10 jaar oud was? Graag hopen we op een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt hiervoor.