Terug

Openstaand energie contract op oud adres (+ 3jaar)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: Essent

04/02/2021

Beste, Ik heb op 16/09/2020 een telefonisch contact gehad met een energie (gas en electriciteit) verkoper, zogenaamd betere condities door Coronatijden en een slimme thermostaat aan slechts 1 euro, i.p.v. 249 euro. Dit laatste had me uiteindelijk overhaalt om dan toch van energie leverancier te veranderen.Echter kreeg ik de dag er na al een mail van jullie (ESSENT) dat er 400 euro als waarborg van mijn rekening zou afgehaald worden.Daar die verkoper van een dag eerder, niet gesproken had over het betalen van een waarborg van 400 euro, besloot ik om jullie (Essent) op te bellen.Na wat zoekwerk kreeg ik te horen van een call medewerker dat er nog een openstaand contract bij jullie open stond van maar liefst 4104.22 euro.Iets later bleek dit openstaande contract nog van een oud adres te zijn, waar ik sinds november 2017 niet meer woon en dus al meer dan 3 jaar zou moeten afgesloten zijn.Ik heb hier nooit eerder een aangetekend schrijven van gekregen en de huurder die normaal mijn post zou moeten gekregen hebben, heeft deze naar alle waarschijnlijkheid bewust met het oud papier weggegooid. Ook van verhuurder heb ik nooit eerder iets gehoord of vernomen.De lijst van betaalde en onbetaalde facturen (39 onbetaalde) die ik heb opgevraagd en van jullie heb gekregen, starten uiteraard van het begin van mijn contract, maar het begin van de onbetaalde facturen is ver na mijn vertrek van de woning. Het document van het doorgeven van de meterstanden bij beeindiging contract heb ik jullie per post opgestuurd. Dit document werd in het bijzijn van mijn verhuurder ingevuld. Wat er uiteindelijk fout is gegaan weet ik niet, maar ik heb niets meer van jullie gehoord en de dame en verhuurder wisten dat ik schuin tegenover het oude adres ben gaan wonen, dus als zij iets zouden gekregen hebben. Wisten zij perfect waar ik woonde, ook verhuurder heeft niets gekregen. Na meerdere keren met jullie (ESSENT) telefonisch contact te hebben gehad, vertelden zelfs jullie medewerkers dat dit normaal niet kan.Dat normaal eerst een herinnering wordt toegestuurd, dan een aanmaning en dat ik na drie maanden zelfs geen klant meer ben en een incasso bureau het dossier overneemt om het dan op die manier de achterstallen te vorderen.Deze werkwijze bevestigden ook mijn vorige leverancier (Lampiris) en mijn huidige leverancier (MEGA)Ook vertelde een medewerker dat er van ESSENT uit tot 3x toe, de vraag werd gesteld aan FLUVIUS om het leveren van electriciteit op mijn oude adres te beeindigen (uiteraard door de onbetaalde facturen) Maar dat dit door FLUVIUS tot 3x toe werd geweigerd.Dit zou enkel door een bepaalde overeenkomst kunnen gebeuren, bijvoorbeeld door een betalingsovereenkomst of andere.Mijn vraag met wie, want ook hiervan heb ik geen weet.Ik weet alleen dat er een medewerkster dit persoonlijk zou opvolgen en mij later zou contacteren. Tot ik op oudejaarsdag weer een telefonisch contact kreeg van Jullie (ESSENT) met de melding van een openstaand saldo van ineens maar 3000 euro. (Ik dacht de rekening word weer aan mij gepresenteerd, maar nu zonder de aanmanings- en andere kosten)Ook aan deze dame had ik gezegd dat er een onderzoek bij jullie (ESSENT) lopende was en dat dit over een contract van meer dan 3 jaar geleden en op een ander adres was. Ook deze dame zou me later terug contacteren, maar tot heden niets meer gehoord van niemand.Tot ik plots een mail kreeg van contentia@eos-contentia.be die het dossier hebben overgenomen.Toen ik hierna terug naar jullie (ESSENT) medewerker belde, hoorde ik ook daar dat het dossier is doorgegeven aan derden. Dus van de eerdere medewerkers die mij persoonlijk zouden opvolgen en contacteren. Niets meer gehoord.PS: ik heb van alle telefonische contacten met jullie medewerkers ook opnames gemaakt. Die indien nodig zullen gebruikt worden in verder onderzoek.

Berichten (1)

Essent

Naar: W. D.

23/02/2021

Beste,Aangezien we een ontvankelijke klacht voor uw dossier ontvingen via de Ombudsdienst voor Energie zal alle communicatie verder via hen verlopen.Mvg,Essent Solutions Service[Logo Essent]Essent Belgium nv Veldkant 7 2550 Kontich[Twitter] [Facebook] [LinkedIn] DisclaimerDit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Als u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, dan mag u de inhoud van dit bericht niet bekendmaken noch kopieren. Gelieve onmiddellijk de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.Ce message peut contenir de l'information confidentielle. Si vous l'avez reçu par erreur vous n'etes pas autorisé à diffuser ou copier le message. Nous vous prions d'en informer l'expéditeur et d'immédiatement supprimer le message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform