Ik werd gisteren opgebeld door een medewerker van Luminus om 18u57. Dit gebeurde vanaf een mij onbekend gsm nummer: 32466904104. De vorige dag had dit nummer mij ook al opgebeld om 17u39. Toen had ik niet opgenomen. Een bericht werd niet nagelaten.
Wat mij opvalt:
- er is hierbij geen melding van mogelijke reclame of zo. Deze filter wordt omzeild misschien door het gebruik van een gsm.
- er word gebeld op een moment dat de meeste burelen niet meer actief zijn, t.t.z. op een moment dat je eerder een telefoon verwacht vanuit de persoonlijke omgeving
- de zeer getrainde en niet aflatende manier van communiceren. Vriendelijk, al meteen met het gebruik van mijn voornaam, maar volhardend en daardoor m.i. assertief opdringerig. Ongeacht of er nu een correct voordeel is of niet, Ik heb dit liever niet. Hoewel ik al meteen aangaf niet te willen veranderen van leverancier, wordt er toch verder ingepraat.
In mijn geval werd een afspraak gemaakt voor de volgende dag waarbij ik mijn factuur bij de hand zou hebben. Ik heb het nummer ondertussen geblokkeerd.
Ik wil toch aangeven dit een vergaande en ongeoorloofde manier van werving te vinden. Het telefoonnummer dat de "fraude-drempel" omzeilt, het laat bellen in de persoonlijke uren, vind ik al vergaand. Moet men echt zo klanten werven?
Ik kan me wel voorstellen dat een groot aantal mensen aan deze verkooptechniek niet zullen kunnen weerstaan.
Kan test-Aankoop dit aan de kaak stellen?