Terug

Opdringerige Klantenwerving

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. C.

Naar: Luminus

18/09/2025

Ik werd gisteren opgebeld door een medewerker van Luminus om 18u57. Dit gebeurde vanaf een mij onbekend gsm nummer: 32466904104. De vorige dag had dit nummer mij ook al opgebeld om 17u39. Toen had ik niet opgenomen. Een bericht werd niet nagelaten. Wat mij opvalt: - er is hierbij geen melding van mogelijke reclame of zo. Deze filter wordt omzeild misschien door het gebruik van een gsm. - er word gebeld op een moment dat de meeste burelen niet meer actief zijn, t.t.z. op een moment dat je eerder een telefoon verwacht vanuit de persoonlijke omgeving - de zeer getrainde en niet aflatende manier van communiceren. Vriendelijk, al meteen met het gebruik van mijn voornaam, maar volhardend en daardoor m.i. assertief opdringerig. Ongeacht of er nu een correct voordeel is of niet, Ik heb dit liever niet. Hoewel ik al meteen aangaf niet te willen veranderen van leverancier, wordt er toch verder ingepraat. In mijn geval werd een afspraak gemaakt voor de volgende dag waarbij ik mijn factuur bij de hand zou hebben. Ik heb het nummer ondertussen geblokkeerd. Ik wil toch aangeven dit een vergaande en ongeoorloofde manier van werving te vinden. Het telefoonnummer dat de "fraude-drempel" omzeilt, het laat bellen in de persoonlijke uren, vind ik al vergaand. Moet men echt zo klanten werven? Ik kan me wel voorstellen dat een groot aantal mensen aan deze verkooptechniek niet zullen kunnen weerstaan. Kan test-Aankoop dit aan de kaak stellen?

Berichten (2)

Luminus

Naar: E. C.

18/09/2025

Beste Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 18.09.2025. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 18 september 2025 9:45 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Opdringerige Klantenwerving ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Luminus

Naar: E. C.

19/09/2025

Beste Ik wil u allereerst bedanken voor de feedback die u ons gegeven heeft. U kunt er zeker van zijn dat we uw opmerkingen serieus nemen en dat er gepast op gereageerd zal worden. Uw mening is ons veel waard! Wij dragen klantvriendelijkheid hoog in ons vaandel en de manier waarop u benadert bent geweest is zeker niet de manier hoe wij met onze klanten (willen) omgaan en daarom wil ik u ook mijn oprechte excuses aanbieden voor dit ongemak. Onze verkopers hebben de instructie gekregen om bij het minste uiting van het recht op verzet of intrekking van toestemming van de gebelde persoon het betrokken nummer van hun bellijsten te schrappen. Mag ik u vragen het nummer door te geven waarop u gebeld bent. Op die manier kunnen wij uw nummer(s) centraal opnemen op de lijst om niet meer gebeld te worden. Met vriendelijke groeten, Luminus Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 18 september 2025 9:45 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Opdringerige Klantenwerving ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform