Terug

Opdringen van een verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: MediaMarkt

23/08/2020

Beste, ik ben bij mediamarkt in Schoten geweest om een ventilator te kopen.Bij het toestel stond 69€ voor de ventilator 89€ als je een extra garantieverzekering neemt voor 2 jaar.Toen ik wilde afrekenen werd er direct 89€ genoteerd. Toen ik opmerkte dat dat ik de verzekering niet wilde werd me gezegd dat dit verplicht was bij deze actie.Toen ik de verkoper er op wees dat dit niet vermeld was op de verkoopaffiche melde deze dat het niet moest.Toen ik hem daar in corrigeerde heb ik met enige dwang de verantwoordelijke erbij geroepen.Ook deze volgde het standpunt van de kassabediende.Toen probeerden die 2 jongelui mij te overtuigen dat het een verplichte aankoop was bij desbetreffende actie.Ik ben verzekeringsmakelaar en als er iets is waar men mij niet mee om de tuin moet leiden dan is het wel met verzekeringen. Ik heb ze toen vriendelijk verwezen naar de basiscursus die duidelijk leert dat koppelverkoop kan, maar niet kan dwingen tot een verplichte aankoop van de verzekering. Wanneer ik de melding maak dat dit gemeld wordt bij de consumentendienst zijn ze ineens wel meewerkend. Eens thuisgekomen met de aankoop doe ik de doos open en wat zie ik?Een certificaat van 2 jaar fabrieksgarantie.Waar is de verzekering van mediamarkt dan voor nodig?Als ik verder in de doos kijk vind ik een flyer met de boodschap dat een registratie op de website van de fabrikant een garantie geeft voor 5 jaar.En waar is die verzekering van mediamarkt dan voor nodig?Ik koop mijn elektronica regelmatig bij mediamarkt.De toestellen zijn altijd in orde, herstellen heeft nog nooit problemen gegeven.De verkopers zijn wel een probleem, krijgen deze een extra % bij verkoop van warme lucht?Mensen die de wetgeving niet kennen geloven dit en betalen voor iets wat niet nodig is. Hoeveel kopers hebben ze zo al wat €'s lichter gemaakt.Deze manier van oplichting kan beter ook eens gecontroleerd worden en aangeklaagd worden.Dit is de 2de keer op minder dan een jaar tijd dat ik dit meemaak bij dezelfde mediamarkt.Dit is een schande.

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: E. V.

29/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

E. V.

Naar: MediaMarkt

24/09/2020

DATA NOT AVAILABLE

MediaMarkt

Naar: E. V.

28/09/2020

Geachte Erwin Verbraak,Hartelijk dank voor uw melding.Wij hebben dit genoteerd en dit zal opnieuw gecommuniceerd worden naar onze medewerkers zodat iedereen de regels zeker zou toepassen.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform