Terug

OPDRINGEN VAN EEN BETAAL-/KREDIETKAART

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Colruyt

17/06/2018

De Xtrakaart van de Colruytgroup ( een kaart die diverse andere kaarten zoals Dats, OKAY...gropeert) wordt zonder toestemming omgevormd tot een kredietkaart, gebruik makend van één domiciliëring.Zie mijn mail hieronder.Van: Roland Dusaer [rolanddusaer@hotmail.com]Verzonden: maandag 11 juni 2018 9:36Aan: info.xtra@colruytgroup.beOnderwerp: Re: [Ticket#2018052370020173] XTRA contactformulier Beste,Bij deze mijn uitdrukkelijk verzoek om mijn gegevens volledig te schrappen in jullie database.Blijkbaar is er op jullie website geen mogelijkheid om, als klant, je eigen gegevens te schrappen, en dient er een kopie van de ID kaar (enkel voorkant) doorgestuurd te worden. Dit blijkt (dixit jullie klantendienst) de enige manier te zijn !Kopie ID kaart: zie bijlage.ik protesteer wel formeel tegen deze gang van zaken, aangezien jullie over zeer veel persoonlijke gegevens van mij beschikken (zie my Xtra).Redenen van mijn verwijdering:Persoonlijk:• Colruyt heeft (vlak voor de invoering van de nieuwe wetgeving privacy !) - eenzijdig én zonder toestemming - de Xtrakaart uitgebreid tot betaal-/kredietkaart.• Colruyt maakt schaamteloos misbruik van een oude, bestaande domiciliëring van de DATS-kaart om dit zomaar uit te breiden naar andere toepassingen. Ook mijn financiële instelling heeft hier fundamentele én ethische bezwaren tegen• Ondanks voorgaande mails en telefonische melding, waarbij ik duidelijk stel de Xtrakaart niet naar betaal-/kredietkaart om te vormen, blijft Colruyt mij bestoken met brieven om dit wel te doen (zie jullie brief omtrent de pukcode als bijlage)• ik ging er van uit dat Colruyt een goede ethiek hanteerde als warenhuisketen, maar blijkbaar is dit in de harde strijd tussen warenhuizen thans geen issue meer.Algemeen:• Dit systeem is duidelijk voor de invoering van de privacywetgeving georganiseerd (eerst groepering alle kaarttypes, vervolgens omvormen naar een betaal-/kredietkaart)• Wat met gezinnen / personen die hun financiën niet goed beheren en ondersteuning nodig hebben ? Net die groep heeft bescherming nodig tegen dergelijke praktijken. Colruyt geeft thans - net zoals alle dergelijke kredietkaarten - de mogelijkheid om (veel / veel te veel ) te kopen op krediet. Het leidt geen twijfel dat dit naar nog meer sociale en financiële ellende zal leiden• Domiciliëring gebeurt na blijkbaar 2 dagen, volgens uw klantendienst. Quid als er geen geld op de rekening staat ? Quid verwijlintresten ? Gevolgd door : deurwaardersexploot + afbetalingsplan bij OCMW...? Of direct incassobedrijf ?? Zeer imago - bepalend.In dit opzicht ontgoochelt Colruyt mij ten zeerste op sociaal, ethisch en financieel vlak en vervoegt u zich in het (lange) rijtje van dubieuze kredietkaarten die in wereld van shopping circuleren.Jammer. U hebt een trouwe en geëngageerde klant verloren.Gelieve ontvangst van dit bericht te bevestigen.Gelieve mij te verwittigen van mijn volledige schrapping uit jullie database.Gelieve te noteren dat ik bij deze klacht indien omtrent deze praktijken bij verschillende, bevoegde instanties.Roland Dusaer

Berichten (2)

R. D.

Naar: Colruyt

12/07/2018

DATA NOT AVAILABLE

Colruyt

Naar: R. D.

12/07/2018

.[1]Beste menheer Dusaer,  Hartelijk dank voor uw reactie van 12/07/2018.Wij hebben uw opmerking meteen doorgestuurd naar de betreffende dienst.  U zal hieromtrent spoedig worden gecontacteerd.Met vriendelijke groeten,MéganeKlantendienst Spar02 583 11 11[2]www.sparretail.be  .07/12/2018 11:05 - klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform