Terug

Opdringen digitale teller

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. V.

Naar: FLUVIUS

25/05/2021

Beste,Eind april 2021 kreeg ik een kaartje met de vraag jullie medewerker toegang te verlenen tot onze woning om de meterstanden van gas en elektriciteit op te nemen.Begin mei is de medewerker dan ook langs gekomen.Op dat moment bleek dat onze teller stilstond, noch vooruit, noch achteruit draaide.Jullie medewerker zou een technieker langs sturen om de meter te herstellen.Na een telefonisch contact van Fluvius kwam amper één week nadien al een hersteller langs, die vruchteloos probeerde het probleem op te lossen. Hij zag geen andere mogelijkheid dan de teller te vervangen door een digitale teller, wat ik als prosument tot 2025 toch mag weigeren.Ondertussen kreeg ik op 20 mei een (standaard)brief waarin vermeld werd dat ik weigerde de medewerkers van Fluvius toegang tot de woning te geven (terwijl ze al tweemaal langsgekomen waren). Begrijpe wie kan...Ik heb meteen zelf contact opgenomen en er werd een afspraak gemaakt voor morgen, 26 mei om 11u, om te proberen de teller alsnog te herstellen.Deze middag (25.05 +/-12u) kreeg ik echter telefoon met de vraag Fluvius te contacteren. Ik kreeg een zekere Joke van de Dienst nazorg aan de lijn, die mij voor een voldongen feit stelde: ofwel zou ik morgen toelaten om de meter te vervangen door een digitale, ofwel zou onze elektriciteit worden afgesloten.Omdat ikzelf bleef aandringen om de teller te herstellen heeft zij (Fluvius) beslist om de afspraak van morgen te annuleren.Anderhalf uur later belde diezelfde persoon met de korte mededeling dat zij de procedure tot afschakelen van het net ging opstarten en bevestigde nogmaals dat er geen technieker zou langskomen.Rond 15u krijg ik dan telefoon vanuit de hoofdzetel met de mededeling dat er toch een technieker zou langskomen om de teller te vervangen door een digitaal toestel. Zoniet zou de elektriciteit worden afgesloten, desnoods onder het voetpad!Je zal begrijpen dat ik met dergelijke toestanden liever niet geconfronteerd word en al zeker niet amper enkele uren voor een reeds langer gemaakte afspraak.Dit is gewoon mensen voor een blok zetten, terwijl ons geen enkele schuld treft en wij de enige zijn binnen dit gegeven die daartoe financieel benadeeld worden.Uitkijkend naar een snelle reactie,Rudy HeyvaertRonsevaaldreef 889320 Erembodegem

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: Y. V.

23/06/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform