Terug

Op Retoursturen met een retourbewijs, is geen bewijs?!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

K. J.

Naar: bol.com

05/07/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 13/06/2024 heb ik in uw online winkel een Xbox Dream Vapor controller gekocht, waarbij ik het bedrag van €64,90 moet betalen (ik koos voor achteraf betalen aangezien mijn loon nog moest binnenkomen). De levering werd constant verder en verder geduwt, en deze was voor enkele dagen spoorloos verdwenen, en kwam pas op 17/06/2024 terug tevoorschijn in een afhaal center vsn postnl. Dit is op zich al vreemd omdat ik deze naar mijn huis heb besteld. Ondertussen had ik deze al elders gekocht aangezien ik aannam dat dit pakketje verloren was. Hierdoor omdat ik er nu 2 had, heb ik besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht, via Bol.com Retour's procedure op 19/06/2024. Op 21/06/2024 ontvang ik een ontvangstbewijs/bevestiging van Bol.com en van Bepost dat deze is aangekomen. Tot op heden word er mij verteld dat de levering naar Bol.com van het product niet is aangekomen bij hun hoofdkantoor, en dat door zogezegt hun artikel 8 stuk 4, een retourbewijs niet volstaat als bewijs dat dit product is opgestuurd. Tot op heden, na 15 dagen, is mijn factuur nog steeds niet vervallen, en ik wil niet betalen voor een product dat niet in mijn bezit zit. Bol.com verteld me echter dat ik nog steeds ben gebonden aan de betalingsplicht en dat zolang het pakketje niet bij hun aankomt, ik hiervoor verplicht ben de prijs van €64,90 te betalen (plus kosten door te late betaling als dit zo voort gaat). Ik nodig u uit mij deze factuur stop te zetten zo snel mogelijk . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Bewijs van achteraf betalen te hebben gekozen • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs (van Bepost en van Bol.com) • Antwoord van Bol.com op situatie (krijg telkens hetzelfde antwoord)

Berichten (1)

bol.com

Naar: K. J.

05/07/2024

Beste Kilian,Bedankt voor je bericht. We hebben intern overleg gehad en hebben besloten dat we de retour alsnog gaan verwerken. De betalingsverplichting komt te vervallen.Met vriendelijke groet,Chantal van bolVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: vrijdag 5 juli 2024 11:46Aan: webcare webcare@bol.comOnderwerp: Op Retoursturen met een retourbewijs, is geen bewijs?!‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform