Ik stuurde op 04/06 een pakje met een smartwatch via Bpost naar de verkoper voor herstelling binnen garantie.
Ik koos daarvoor een zending met garantie tot € 500, rekening gehouden met de waardevolle inhoud en betaalde voor die verzending in totaal 21.50 EURO.
Een maand later was mijn pakket nog steeds niet op het adres (Duitsland) aangekomen en contacteerde ik Bpost. Die beweren dat het pakket werd geweigerd door bestemmeling en zou worden teruggestuurd, maar de bestemmeling weet niks van een weigering, ze zien ook niet in waarom ze een pakket met hun eigen retourformulier erop gekleefd zouden tegenhouden.
Een tiental dagen later nog steeds geen teruggestuurd pakje ontvangen, waarna ik opnieuw contact opnam met de klantendienst Bpost.
Bleek dat het pakje ergens was verloren gegaan in een sorteercentrum, maar dat ze het gingen opsporen.
Enkele dagen later telefoon van de klantendienst:
ze hadden het getraceerd en zou binnen enkele dagen terug bij mij aankomen. Dossier gesloten.
Een week later nog steeds niks ontvangen, weer contact met klantendienst (na 20 minuten naar een wachttoon te hebben moeten luisteren), het dossier zou heropend worden.
Volgende dag mail ontvangen waarin gevraagd werd enkele documenten met extra info door te sturen (aankoopbewijs, bankuittreksel om te staven etc.)
Dat was voor mij op dat moment praktisch gezien onmogelijk om meteen voor die docs te zorgen en door te sturen (deels vakantie, deels opdracht mantelzorg voor bejaarde moeder)
Twee dagen later, amper 4 dagen na heropening van mijn dossier, kreeg ik de boodschap dat het
dossier weer is afgesloten omwille van mijn niet ingaan op de vraag (de docs).
Van een goede service en een vlotte klantendienst gesproken ...
Voorts is het duidelijk dat Bpost op alle mogelijke manieren probeert geen verantwoordelijkheid te dragen voor het verloren gaan van mijn smartwatch.
Ik heb ondertussen nog telefonisch contact gehad met de klantendienst van de verkoper van mijn horloge en die weten echt van niks, hebben
zelf ook wat speurwerk verricht, maar kunnen geen data over betreffende zending vinden ...
Ik weet het niet meer, weet alleen dat mijn horloge blijkbaar in rook is opgegaan ...
zien jullie als TestAankoop een mogelijke oplossing?
Dank bij voorbaat!