Terug

Onwettig innen van domiciliëring

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: Whirlpool

22/04/2017

Beste, Ik kwam samen met een huis in bezit van een inductievuur van Indesit. Het inductievuur gaf (al van sinds aankoop iets meer dan 2 jaar geleden volgens de eerste eigenaars) een foutmelding en afwijkend geluid. Ik contacteerde Whirlpool voor een herstelling. Aan de telefoon werd me een verlenging van de garantieperiode voorgesteld. Dit zou het voordeligst zijn. Immers als het toestel niet herstelbaar is (wat ik eigenlijk vermoed) zou ik ook niet moeten betalen. Ik gaf daarop ook mijn rekeningnummer door. De overeenkomst voor de garantie zou me in 3-5 weken toegestuurd worden.Ik legde een afspraak met de onderhoudstechnicus vast. maar ik moest deze wegens omstandigheden afbellen.Ik merkte nadien dat de garantie van 2 jaar bijna even duur was als het toestel zelf en maakte geen nieuwe afspraak meer voor een herstelling.Het contract voor de verlening van de garantieperiode (via Domestic & General) werd me per post doorgestuurd voor ondertekening. De eerste betaling was echter al via domiciliëring van mijn rekening gegaan merkte ik. Het Europees domicilieringsmandaat, dat hiervoor nodig was, had ik echter (nog) niet ondertekend. Een antwoord op mijn vraag om uitleg kreeg ik niet.Na navraag bij mijn bank trok ik de betaling ondertussen in via PC-banking maar ik wacht nog steeds op een antwoord waarom dit geld al van mijn rekening ging.

Berichten (1)

Whirlpool

Naar: K. H.

24/04/2017

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform