Terug

Onwettelijk herinneringskosten aangerekend

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Telenet

22/09/2023

Geachte, Ik ben al enkele jaren klant bij Telenet. Wij betalen onze facturen altijd op tijd. Door een samenloop van omstandigheden hebben we een factuur van Telenet vergeten te betalen. Na eerste herinnering, wilde we deze via Mijn Telenet gaan betalen omdat we deze niet meer terugvonden. Ik ben al een week aan het proberen in te loggen. Maar door problemen met de website van Telenet, wat ze zelf aangeven geraak ik niet op mijn account. Het duurt minstens een kwartier om te kunnen inloggen. Wanneer je dan op aanmelden klikt krijg je na weer 5 min later het bericht: Je sessie is verlopen, gelieve opnieuw in te loggen.Ondertussen heb ik 10 euro aanmaningskosten gekregen. - Factuur 1776001025 moest voor 2/09 betaald worden. Dit was ons ontgaan. - Zij melden eerste herinnering gestuurd te hebben op 4/09. - Op 14/09 sturen ze een 2de herinnering met melding 10 euro extra aan te rekenen op factuur 1782479750.Volgens de wet met hier toch 14 dagen tussen zijn? En wij kunnen niet aan ons factuur aangezien wij ze niet hebben, mail niet kan terugvinden en hun login niet werkt? We hebben geprobeerd via contact te maken met Telenet, maar we krijgen enkel standaard antwoorden terug: ga naar Mijn Telenet op uw facturen te raadplegen). Ik kan u alle screenshots sturen alsook foutmelding van de Login. We hebben toevallig vandaag de aanrekening gekregen voor deze maand, daar staat het totaal bedrag op inclusief herinneringskosten. Om verder geen extra kosten aangerekend te krijgen gaan wij deze alvast betalen in afwachten van een credit nota. Mij gaat het hier niet zo zeer om 10 euro. Maar eerder om de manier waarop. Dit is onwettig. Telenet sukkelt al lang met interne problemen, hun klanten zijn hier de duppe van door dit soort praktijken. Ik zal ongetwijfeld niet de enigste zijn. tijd om de krachten te bundelen en hier tegenin te gaan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform