Terug

Onvolledig toestel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. J.

Naar: SMEG

25/01/2019

Vooraleer de dampkap SMEG KT110BLE aan te kopen, informeerde ik mij bij SMEG zelf over de geschiktheid van het toestel voor recirculatie. Ik kreeg hiervan bevestiging.Bij levering bleek er echter géén recirculatiekanaal aanwezig te zijn. Meer zelfs, na een tweede contact met SMEG bleek dit eigenlijk niet zomaar mogelijk te zijn.Na aandringen werden er componenten gevonden die, mits aanpassing, er toch voor kunnen zorgen dat de dampen naar buiten worden geleid. Daar kwam echter wel een extra kost bovenop van meer dan 30€.

Berichten (4)

SMEG

Naar: N. J.

25/01/2019

Geachte klant,Onze adviseur zal u vandaag contacteren om uw vraag te bespreken.Met vriendelijke groeten,Smeg Customer Service AdvisorN.V. Smeg Belgium S.A.Industriezone Puurs 560Schoonmansveld, 12 2870 Puurs

N. J.

Naar: SMEG

28/03/2019

Beste,Antwoord op mijn klacht van SMEG was onbegrip. Bovendien kreeg ik van een tweede contact van SMEG te horen dat ze niet opgezet waren met het feit dat ik Test Aankoop contacteerd m.b.t. dit probleem. Vind ik al vrij straf.Als klap op de vuurpijl was er zelfs nog een poging om de verzending van de nodige bijkomende onderdelen te annuleren. Toen verloor ik mijn geduld en heb ik op kwade toon geëist dat de levering moest gebeuren, want ik had dit al betaald!Dit zal dan mijn (eerste en) laatste aankoop zijn van een SMEG toestel. Ik had al van een collega gehoord van de miserabele dienst-na-verkoop van SMEG. Ik kan iedereen aanraden om rekening te houden met deze ervaringen, want voor je het weet, heb je er zelf mee te maken.

SMEG

Naar: N. J.

28/03/2019

Geachte familie Jourdain Sergooris,De dampkappen van Smeg zijn geschikt voor recirculatie, dit maakt dat deze voor beide type installaties kunnen gebruikt worden. Klanten welke voor een uitgang via een schouw kiezen hebben geen nood aan deze bewuste kit, in dat geval zou dit dus een nutteloos onderdeel zijn. Keukenbouwers zullen evenzeer verkiezen om de afgevoerde lucht - bij recirculatie - boven de kast af te voeren. Wij staan dus volledig achter de ecologische beslissing van onze fabrikant om deze kit als optie aan te bieden.Onze adviseurs hebben uw dossier steeds met de nodige zorg behandeld en bovendien een oplossing aangeboden.U heeft alle bestelde goederen ontvangen op 6/02/2019, ik neem aan dat deze bestelling compleet was.Deze klacht betreft enkel het terugstorten (32,89Eur) van deze bestelling en meer bepaald onze weigering waarvan wij menen deze voldoende te hebben gemotiveerd. Wij betreuren dat u dit forum gebruikt om de gehele klantendienst van Smeg -ondanks de verleende dienst- te bekritiseren. U weet dat uw klacht niet gemodereerd wordt door Test-Aankoop, wij kunnen ons dus niet van de indruk onoen dat u dit forum opnieuw misbruikt als laatste chantagemiddel.Klantentevredenheid is onze topprioriteit, u begrijpt vast dat het correct behandelen van klanten ook inhoudt dat iedereen gelijk wordt behandeld.In ieder geval hopen wij dat een eventueel volgend serviceverzoek wel volledig voldoet aan uw verwachtingen.Met hoogachting,Patrick DevosService DirectorN.V. Smeg Belgium S.A.Industriezone Puurs 560Schoonmansveld, 12 2870 Puurs

N. J.

Naar: SMEG

28/03/2019

Beste,Inhoudelijk: ik betwist niet dat dit in optie wordt aangeboden. Helemaal niet. Ik betwist wel dat, áls een klant zich daarvoor op voorhand bij u informeert alvorens de bestelling te maken, en u deze optie niet vermeld, achteraf niet gelukkig wordt om dan bijkomend een bestelling te moeten plaatsen en leveringskosten aangerekend krijgt.Misschien was de inhoud van mijn klacht u doorheen de tijd niet meer duidelijk."U weet dat uw klacht niet gemodereerd wordt door Test-Aankoop, wij kunnen ons dus niet van de indruk ontdoen dat u dit forum opnieuw misbruikt als laatste chantagemiddel."Vooral het woordje "opnieuw"...De vraag naar feedback kwam vandaag van Test-Aankoop. Ik gebruik dit forum niet als chantagemiddel: voor alle duidelijkheid, ik vorder ondertussen het betaalde bedrag niet meer terug, mocht u daarover bezorgd zijn. Test-Aankoop vroeg mij of het contact met de SMEG adviseur bevredigend was, en gaf me de link naar dit forum om te antwoorden."Wij betreuren dat u dit forum gebruikt om de gehele klantendienst van Smeg [...] te bekritiseren"U staaft bij deze mijn punt dat u het delen van (negatieve) klantenervaringen op dit forum niet aanvaardt. Uw reactie nu zal des te duidelijker zijn voor elke lezer hoe SMEG omgaat met zijn klanten.Vanuit professioneel standpunt begrijp ik de reacties van vandaag en van het verleden niet. Elke zichzelf respecterende klantendienst probeert eerst het probleem van de klant te begrijpen. De moeite die de klant doet om een probleem aan te kaarten zou al voldoende moeten zijn om in te zien dat er weldegelijk een probleem is voor deze klant. Ik merk dat er vanaf dag 1 gefocust wordt op het feit dat ik de klacht via de consumentenorganisatie kenbaar heb gemaakt, maar dat die energie niet gebruikt wordt om de klacht zelf te begrijpen. Vermoedelijk zal dit nog vaker gebeuren, aangezien ik toch minstens 1 andere gelijkaardige ervaring heb gehoord over de SMEG klantendienst. De enige mogelijkheid die een klant dan heeft, is het delen van de ervaring.Deze negatieve ervaring zal ook in het niets verdwijnen van zodra er veel meer klanten positieve ervaringen kunnen delen over SMEG. Aan u om zich te organiseren om dit te realiseren. Veel succes daarmee in de toekomst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform