Beste,Inhoudelijk: ik betwist niet dat dit in optie wordt aangeboden. Helemaal niet. Ik betwist wel dat, áls een klant zich daarvoor op voorhand bij u informeert alvorens de bestelling te maken, en u deze optie niet vermeld, achteraf niet gelukkig wordt om dan bijkomend een bestelling te moeten plaatsen en leveringskosten aangerekend krijgt.Misschien was de inhoud van mijn klacht u doorheen de tijd niet meer duidelijk."U weet dat uw klacht niet gemodereerd wordt door Test-Aankoop, wij kunnen ons dus niet van de indruk ontdoen dat u dit forum opnieuw misbruikt als laatste chantagemiddel."Vooral het woordje "opnieuw"...De vraag naar feedback kwam vandaag van Test-Aankoop. Ik gebruik dit forum niet als chantagemiddel: voor alle duidelijkheid, ik vorder ondertussen het betaalde bedrag niet meer terug, mocht u daarover bezorgd zijn. Test-Aankoop vroeg mij of het contact met de SMEG adviseur bevredigend was, en gaf me de link naar dit forum om te antwoorden."Wij betreuren dat u dit forum gebruikt om de gehele klantendienst van Smeg [...] te bekritiseren"U staaft bij deze mijn punt dat u het delen van (negatieve) klantenervaringen op dit forum niet aanvaardt. Uw reactie nu zal des te duidelijker zijn voor elke lezer hoe SMEG omgaat met zijn klanten.Vanuit professioneel standpunt begrijp ik de reacties van vandaag en van het verleden niet. Elke zichzelf respecterende klantendienst probeert eerst het probleem van de klant te begrijpen. De moeite die de klant doet om een probleem aan te kaarten zou al voldoende moeten zijn om in te zien dat er weldegelijk een probleem is voor deze klant. Ik merk dat er vanaf dag 1 gefocust wordt op het feit dat ik de klacht via de consumentenorganisatie kenbaar heb gemaakt, maar dat die energie niet gebruikt wordt om de klacht zelf te begrijpen. Vermoedelijk zal dit nog vaker gebeuren, aangezien ik toch minstens 1 andere gelijkaardige ervaring heb gehoord over de SMEG klantendienst. De enige mogelijkheid die een klant dan heeft, is het delen van de ervaring.Deze negatieve ervaring zal ook in het niets verdwijnen van zodra er veel meer klanten positieve ervaringen kunnen delen over SMEG. Aan u om zich te organiseren om dit te realiseren. Veel succes daarmee in de toekomst.