Terug

Onverwachtse eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Eneco

03/11/2023

Beste,Ik krijg vandaag op 3 november 2023 voor de periode van 19/12/2021 tot 3/5/2022 een rekening van 1045 euro. Ik heb reeds 28/4/2022 eenzelfde factuur voor deze periode ontvangen en deze is voldaan waarvan ik een bewijs kan voorleggen. Vandaag telefoneer ik ook hun klantendienst en daarvan krijg ik te hoor dat er meer als 2300 euro openstaat. Ik wil dit telefoongesprek ook opvragen samen met deze knoeiboel dat Eneco ervan maakt. Onproffesioneel en dom om hier nog anderhalf jaar nadien ee af te komen en ik ben al lange tijd geen klant bij hun meer.

Berichten (6)

A. C.

Naar: Eneco

04/11/2023

Ik vermeld er nog bij dat mijn verzoek tot annulatie onderbouwd is met het feit dat jullie eerst een losse berekening hadden gemaakt voor deze periode ik al eens betwist toen had en dan iemand va´n Fluvius standen is komen opnemen en alles in orde is gekomen. Het zou goed zijn mocht elk bedrijf van energie, water, telecom etc 2 jaar nadien afkomen met nieuwe facturen waarvan de persoon al geruime tijd geen klant meer is. Beschouw het als nalatigheid en een misstap van jullie kant. Juridisch hebben jullie geen poot om op te staan!

A. C.

Naar: Eneco

08/11/2023

Deze factuur is voldaan vopr dezelfde periode waarvoor jullie opnieuw aanrekenen.

A. C.

Naar: Eneco

13/11/2023

BesteDit slaagt toch op niks! Wat voor een dom antwoord krijg ik hier van deze medewerker. Ik heb op 13/11/23 telefonisch contact opge´omen enndie collega begreep mij´n frustratie wel. Hij vind dit hele dossier bizar dat er 2 jaar nadien nog een 'correctie' komt. De huidige factuur noteert een verbruik van 8216,35 en de factuur voor dezelfde periode die opgesteld is april 2022 noteert een verbruik van 9434,71. Zelfs mocht er een herberekening gebeurt zijn heb ik een tegoed van jullie nodig en niet omgekeerd. Er is niet meer verbruik geconstateerd maar minder. Nogmaals zoals uw collega telefonisch vermeldde staat mijn profiel volledig op groen qua reeds gedane betalingen! Bij het vredegerecht als het zover zou komen zullen ze eens goed lachen met de fratsen van Eneco

Eneco

Naar: A. C.

07/12/2023

Beste James,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Uit nazicht zie ik dat we voor aardgas een afrekening op 28-4-2022 hadden opgemaakt voor de periode van19/12/2021 - 13/04/2022. We hadden doorgekregen van je netbeheerder dat we voor deze periode een verbruik dienden aan te rekenen van9.434 kWh.We hebben hierna een gecorrigeerd verbruik doorgekregen waarbij dit verbruik werd aangepast naar 231 kWh. Op basis van dit aangepast verbruik hebben we een correctiefactuur voor jou opgemaakt op 14-6-2022 met een bedrag van 1231,81Eur in jouw voordeel.Daarna hebben we een nieuwe rechtzetting ontvangen van je netbeheerder waarbij ze aangaven dat dit verbruik niet correct was en dat het verbruik voor deze periode 8216 kWh is. Om deze reden hebben we je afrekeningen op 2-11-2023 geannuleerd en je nieuwe gecorrigeerde afrekeningen opgemaakt. Omdat er een verbruik van 7985 kWh (8216 - 231) te weinig was aangerekend is er momenteel nog een openstaand saldo van 1071,27Eur. Dit saldo is een verrekening van de 5 groene lijnen op het rekeningoverzicht in bijlage. (2 nieuwe afrekeningen en 3 annulatiedocument van je originele afrekeningen)Alvast bedankt om dit te betalen op rekeningnummer: BE50 0018 1567 6918 GEBABEBB met gestructureerde mededeling: +++005/3314/24235+++Onze excuses indien dit onduidelijk was.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

A. C.

Naar: Eneco

07/12/2023

Beste,Ik merk dat we er niet gaan uitgeraken. Jullie uitleg trekt op niks. Eerst is er 9434kwh verbruik, dan 8216kwh waardoor ik een tegoed zou hebben. En dan vermelden jullie dat er 7985kwh te weinig is aangerekend. Geen enkele factuur toont een verbruik van 16201kwh als je de laatste 2 bedragen optelt. Jullie spreken in de laatste factuur duidelijk van 8216kwh en ik heb betaald voor 9434kwh! Anders trekken we het voor het vredegerecht of rechtbank van koophandel.

A. C.

Naar: Eneco

07/12/2023

Beste,Zien jullie dit! De bijlagen: Status:BETAALD!!!!! Ik ben zowel bij Eneco toen als nu bij Luminus een correcte betaler, wie denk je dat ze het meeste gaan geloven op de rechtbank? Een mafieuze energiefirma of een correcte betaler wiens verhaal meer sta´ndvastig is dan jullie. En ohja het telefoongesprek van 3 november 2023 word opgevraagd op tape! Ik heb 1200 euro betaald indertijd voor 9434kwh!! Ik ga een schadebeding vragen in de rechtbank


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform