Terug

Onverwachte factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: FLUVIUS

25/02/2022

Beste, als gedupeerde van de VEL stapte ik over na Mega.Met de afspraak dag het contract voor gas en elektriciteit zouden ingaan op 8/12/2021.Voor gas is dit in orde, maar voor mijn elektriciteitscontract is de startdatum 30/12/2021. Alles werd tegelijkertijd ingediend en ik ontving ook een bevestiging van mijn aanvraag. Gevolg is dat ik van Fluvius een elektriciteitsrekening kreeg van 7/12 tot 29/12/2021. Wat dus niet de bedoeling was!Na heel veel telefoons naar Mega en een paar naar Fluvius hieromtrent, kreeg ik te horen van MEGA dat Fluvius niet was ingegaan op de vraag op overname van de elektriciteitsrekening omdat ze aanvraag deden voor 7/12 en dat moest voor 8/12. Nu dat is NIET mijn fout. Ik veronderstel dat een energiemaatschappij hier beter moet weten. Maar voor de Aardgas is wel alles in orde! Begrijpen wie begrijpen kan! Bij Fluvius kreeg ik horen dat de schuld dus bij MEGA ligt! En zo word ik al weken van het kastje naar de muur gestuurd!Ik heb ook medegedeeld aan Fluvius dat ik niet wenste te betalen. Maar ik kreeg ondertussen een rappel.Ik zal deze factuur betalen onder voorbehoud van alle rechten. Maar ik wens een rechtzetting van mijn contract bij Mega en mijn factuur van Fluvius!Blijkbaar gaat alle communicatie via de computer. Maar ook dat is mijn probleem NIET!Er bestaat ook nog zo iets als een telefoon EN klantenservice!

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: P. V.

25/02/2022

Dag meneer Van Laecken,Is het mogelijk om uw adres of EAN code door te sturen, zodat wij uw klacht kunnen registreren en analyseren?Alvast bedankt! Met vriendelijke groetenLobke BralDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Melle81/7807Lobke.Bral@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

P. V.

Naar: FLUVIUS

25/02/2022

Beste, ons adres is: Heiwijkstraat 40 9820 Merelbeke!Maar ik had toch het factuurnummer doorgegeven? Daarmee vind je toch alle gegevens?

FLUVIUS

Naar: P. V.

28/02/2022

Beste Test-Aankoop,Sinds 30.12.2021 is het toegangspunt Merelbeke, Heiwijkstraat 40 in portefeuille van de commerciele leverancier MEGA (Power Online).Tussen het faillissement van de Vlaamse leverancier en het huidige contract bij MEGA heeft Fluvius de rol van noodleverancier moeten opnemen.Voor deze periode (07.12.2021 - 29.12.2021) ontvangt uw abonnee daarom van Fluvius de verbruiksfacturen.Ik begrijp dat meneer Van Laecken bij zijn leverancier MEGA een eerdere staratum van zijn contract had gevraagd. Echter heeft MEGA het contract op 30.12.2021 laten starten.MEGA is niet de enige leverancier die beloofde staratums voor nieuwe contracten niet haalt (vaak omwille van de enorme toestroom van nieuwe klanten). Sommige leveranciers losten dat op door tijdelijk een contractstop in te lassen. Anderen engageren zich om het verschil tussen energiekost bij de noodleverancier en hun eigen tarief (financieel) te compenseren aan hun nieuwe klant.BESLUIT: Aangezien de netbeheerder hierin geen aansprakelijke partij is, kan uw abonnee als benadeelde aan MEGA de eventuele meerkost tussen de tarieven van de noodleverancier en het contract bij MEGA terugvorderen.Vriendelijke groeten,RinusKlachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

P. V.

Naar: FLUVIUS

24/03/2022

Het lukte wel om mijn gascontract tijdig over te zetten en beiden zijn tegelijker tijd aangevraagd!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform