Terug

Onverklaarbare dreiging

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. W.

Naar: Orange Insurance

16/01/2021

Geachte Mevrouw, Meneer, Als nieuwe klant bij Orange (okt.2020), via besparingsconsulente mevr. Dorien Meirsschaut, kregen we van in het begin problemen met internet, TV en Digibox. Na ellenlange telefonische wachttijden en uitleg bij Orange ging er een technieker langskomen. Niemand meer gehoord of gezien! De eerste factuur van €48,00 werd geïnd via domiciliëring.In nov. 2020 werd alles stop gezet bij Orange en de Modem, Decoder,stroomkabels en afstandsbediening werden terugbezorgd.Ik kreeg per email de bevestiging :”Onze medewerkers van de klantendienst contacteren je binnenkort per telefoon of per email …” Ik wacht nog steeds op de contactname.Out of the blue ontving ik op 12/01/2021 een brief dd. 05/01/2021 : “4de herinnering wegens onbetaalde factuur €147,65” te betalen binnen 2 dagen anders zal ik niet meer kunnen bellen …? en zal mijn dossier worden doorgestuurd naar een externe firma om gerechtelijke stappen op mijn kosten te ondernemen.Terwijl ik dus helemaal niet op de hoogte werd gesteld !! Gelieve mij normaal de 1ste, 2de en 3de herinnering te laten geworden.Dit getuigt enkel van slordige administratie van uwentwege. Hoe kunnen jullie verklaren dat ik niet meer zal kunnen bellen als mijn telefoonnummers niet meer bij Orange aanwezig zijn ? Kunt u mij hiervoor een verklaring geven ?Ondanks dat de Orange installatie niet werkte naar behoren, ik onze overeenkomst heb stopgezet en ik geen berichten meer kreeg, ontving ik de onverklaarbaar bovenstaande dreiging.Bij het sturen van een factuur zouden jullie mij hiervan normaal via mail moeten inlichten.Hoe verklaart u dat ik helemaal niks ontving. Conclusie kan enkel zijn dat er geen meerdere facturen meer zijn zoals het hoort.Gezien ik trouwens geen klant meer ben, kan ik ze niet langer met mijn ex-klantnummer 1.7423073 via jullie website raadplegen.Andere klanten krijgen bij het versturen van een factuur volgend bericht in hun mailbox: “Je nieuwe Orange-factuur staat online”.Uiteindelijk heeft het me meer tijd, last en zorgen gekost i.p.v. economisch voordelig.Groeten,S.W.

Berichten (1)

Orange Insurance

Naar: S. W.

27/01/2021

Geachte heer,Geachte mevrouw,Ik verwijs naar het in rand vermelde dossier.Bij bestudering van de elementen in dit dossier concludeer ik dat uw klacht betrekking heeft op de dienstverlening van Orange en dus niet een verzekeringsproduct dat door SPB Benelux wordt beheerd.Hiervoor verwijs ik u dan ook door naar de klantendienst van Orange, aangezien wij in dit geval niets voor u kunnen betekenen.Ik hoop u hiermee alsnog van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,Cordialement,Lien WoutersLegal AdvisorSPB Benelux BV - SPB Services BVRoderveldlaan 3 - 2600 Berchemwww.spb.beFSMA 102042A


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform