Terug

onverantwoorde prijsverhoging contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. G.

Naar: Bulex

15/12/2020

Bijna 50 jaar klant met een Omnium service contract bij BulexIn 2004 doet mijn oude CV ketel het niet meer en kan (ondanks de jarenlange betaling van de premies ) niet hersteld worden (geen onderdelen meer). Het contract wordt door Bulex éénzijdig stop gezegd zonder de herstelling uit te voeren. Enkel het evenredige deel van de nog lopende jaarlijkse premie wordt terug gestort .Ik had ondertussen (1977-2004) wel 4248€ aan service contract kosten betaald en nu het toestel defect is wordt het niet gemaakt.Op mijn vraag de volledige premie van dat jaar terug te betalen, werd nooit gereageerd ! Geen enkele compensatie werd mij aangeboden ! Maar goed ik koop in 2004 een nieuw toestel aan voor 1175€ ( een fractie van de betaalde premies )Er werd beloofd dat de in dienst stelling van een nieuw toestel gratis zou zijn , nochtans op mijn aandringen om dan toch de installatie kosten ,het zijnde 335€ terug te betalen werd evenmin nooit gereageerd! Maar goed ik neem opnieuw een omnium service contract onder de aangeboden, voorwaarden van -50% korting de eerste 2 jaar .Dit laatste lijkt me maar meer dan normaal als op dit toestel 2 jaar garantie is !In 2004 betaal ik dus voor mijn nieuw toestel 62.5 € jaarpremie. Na de garantie wordt mij dan het bedrag van 132.7€ jaarlijkse premie aangerekend . Ok 11.5% van de aankoop leek me ook nog aanvaardbaar.Ondertussen rekent Bulex mij ieder jaar meer en meer aan . In 2019 betaal ik 191€ premie !En nu dit jaar , 03 aug 2020 ,krijg ik een prijs herziening en een premie die opgetrokken werd naar 276.66€! Dit is zomaar eventjes een prijsverhoging van 85.66€ of +45% op één jaar!Uiteraard is er een heel verhaal bij, waarbij de ouderdom van het toestel, waardoor de kosten zouden oplopen ! Nochtans is mijn toestel netjes door Bulex onderhouden al die jaren ( dat hoop ik toch) en versleten onderdelen zouden dus al lang vervangen moeten zijn, daarvoor heb ik ,dacht ik al die jaren ook betaald . Wat me echter het meeste aanstoot geeft is de clausule in het contract dat na 15 jaar geen waarborg gegeven wordt op beschikbaarheid van vervang onderdelen! ook niet met deze dure hoog opgetrokken premie . Dat is nu net wat ik heb mogen ondervinden in 2004 toen Bulex mij in de kou liet staan met de herstelling van mijn toestel onder contract ! Geen herstelling , geen premie terugbetaling en geen compenstaie. Ik voelde me een gemolken koe !Nu wordt mij dezelfde toekomst voor geschoteld maar met een premie die van 132€ naar 276€ werd gebracht . Mijn klacht heeft Bulex afgewezen “Het is voor ons onmogelijk om uw contract voort te zetten tegen de huidige prijzen” Ik verwacht dat de aangerekende premie aangepast wordt / En indien er geen garantie voor herstelling is er minstens een compensatie regeling voorzien wordt in het contract .

Berichten (3)

Bulex

Naar: K. G.

18/12/2020

O.Réf/CM-B 05051553Geachte,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen waarvoor dank.Na analyse van uw dossier met onze verantwoordelijke, kunnen wij u voorstellen om 5% verhoging te geven op het bedrag van 2019 dwz, op de prijs van 191,94Eur incl BTW.Dit zou in totaal 201,54Eur incl BTW.We maken een unieke uitzondering omdat u zo'n trouwen klant bent.Indien u hiermee akkoord gaat, gelieve ons een mail terug te sturen.Steeds tot uw dienst, verblijven wij, met de meeste hoogachting.Veronica Farruggio - Medewerker Klachtendienst/Collaborateur Service PlaintesBulexPhone +32 2 431 80 00www.bulex.comBulex - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - Belgium____________________________Follow us!FacebookLinkedIn

K. G.

Naar: Bulex

18/12/2020

Aan Veronica Farrugio Geachte ,Ik kan mij vinden in uw voorstel om de premie verhoging te beperken tot 5% het zij 201.54€ .Kan je mij aub bevestigen dat het verschil met de betaalde premie op14sep2020 (276.66) het zij 75.12€ wordt terug gestort op mijn rekening BE05001019157475 ?In afwachting van deze terugbetaling , Vriendelijke groeten Karel Gysbrechts mergelbeek 25 Hamme

Bulex

Naar: K. G.

21/12/2020

N.Réf/CM-B 05051553Geachte,In bijlage kan u de creditnota terugvinden.De terugbetaling van het verschil wordt zo snel mogelijk uitgevoerd.Met vriendelijke groeten,Veronica Farruggio- Medewerker Klachtendienst/Collaborateur Service Plaintes BulexPhone +32 2 431 80 00www.bulex.comBulex - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - Belgium____________________________Follow us!FacebookLinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform