Terug

Onverantwoorde niet-levering en terugzending van pakje

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: bpost

07/08/2021

Woensdag ging een pakje van C&A afgeleverd worden. Toen het niet afkwam keek ik naar het tracking-systeem van de post en zag dat het pakje 'Niet kon afgeleverd worden wegens een onvolledig adres' en dat het teruggezonden was naar afzender. Nochtans is het adres dat op het tracking-systeem staat een al jaren bestaand adres, is er niks hernoemd/hernummerd, en komt de familienaam overeen met de naam op de bel/bus. De Postbode weet het altijd te vinden voor gewone post. Maar ook al was het adres onvolledig, dannog was er ook een alternatief bezorgadres ingegeven op een afhaalpunt van de post. Het valt te noteren dat hetzelfde gebeurde met een levering in januari op hetzelfde adres. Ook toen was alles zogezegd teruggestuurd naar de afzender. Alles moest toen met spoed terugbesteld worden gezien het om medicijnen ging. En dan plots, twee weken later, wanneer de vervangbestelling al lang geleverd was, zonder de minste verwittiging/veklaring/excuus-nota, lag de zogezegd naar afzender teruggestuurde levering ineens in de inkom (zie klacht 1-33218797749. Nota : er kwam nooit een conclusie op die klacht ) ! Ik diende woensdag een klacht in dat dossiernummer 1-37517936516 kreeg. Op het trackingsysteem zag donderdag eerst dat mijn pakje 'onderwag was naar mijn regio' en dan toch geleverd zou worden. Op vrijdag was het dan weer 'Adres onbekend' maar er werd 'geprobeerd van het te corrigeren'. En dan kreeg ik vanavond een mail met ..'De afzender van deze zending, C&A is een contractuele klant. Daarom vragen wij u om de afzender te contacteren. Via hun contract met de postdiensten kunnen zij een versnelde procedure bekomen en u direct van een gepaste oplossing voorzien.' Dossier afgesloten. Geen mogelijkheid van repliek meer. Geen mogelijkheid van nog een andere klacht in te dienen met referentie naar de zending !Dit is toch niet te vatten ! Samengevat :1.De pakjesdienst kan geen adres/bestemmeling vinden die de postbode al jaren vind2.Er wordt geen rekening gehouden met de alternatieve leveringsplaats3.Het pakje wordt blijkbaar niet meer 2 weken bijgehouden in het plaatselijk postkantoor 4.Er wordt 'geprobeerd' van een juist adres te corrigeren, en daar slaagt men blijkbaar niet in.5.Het klachtendossier wordt Ex-cathedra afgesloten en het pakje teruggezonden naar afzender, zonder uitleg of excuses waarom het adres niet 'gecorrigeerd' werd, en opnieuw zonder rekening te houden met alternatief afleverpunt. 6.Een reply-mail sturen op de mail die het afsluiten van het dossier aankondigd lukt, maar wordt automatisch betantwoord met 'loop naar de pot'7. Het is onmogelijk nog een nieuwe klacht in te dienen over de manier waarop het dossier afgesloten werd.

Berichten (5)

bpost

Naar: J. C.

09/08/2021

1-37602116858Geachte klant,In bijlage sturen wij u de foto van de zending met het door de afzender (CA) aangebrachte adres.Vermoedelijk zorgde de vermelding 3.1 onder de naam voor verwarring in het sorteerproces en kon zodoende het adres niet gea¯dentificeerd worden. Mocht deze vermelding bv. betekenen3e verdiep bus 1 of omgekeerd, dan dient de afzender dit te vermelden na het huisnumser 188/3.1.Een leveringsvoorkeur (alternatief adres) kan enkel toegepast worden alsde postman bij aanbieding vaststelt dat de bewoner afwezig is.Onze excuses voor dit ongelukkig gebeuren.De zending werd inmiddels teruggestuurd naar de afzender.In die zin was de info van de klantendienst met verwijzing naar de afzender correct.Met vriendelijke groeten,PhilippeCSE[THREAD ID:1-H9VDBAA]

J. C.

Naar: bpost

16/08/2021

DATA NOT AVAILABLE

J. C.

Naar: bpost

11/09/2021

Wel ? Wanneer krijg ik een antwoord op mijn vragen. Ik denk dat ik daar recht op heb. Als klant en als Belg. Ook al heb ik uiteindelijk mijn pakket gekregen. Dit loopt de spuigaten uit ! Nota : En we mogen nog van geluk spreken dat er niks verloren ging of gebroken toekwam. Kijk maar eens naar de foto in bijlage !

bpost

Naar: J. C.

13/09/2021

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. We zijn heel blij dat u uiteindelijk het pakket hebt ontvangen ondanks het adresprobleem.Onze oprechte excuses voor de beschadiging van de verpalling.Met vriendelijke groeten,AnneBpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-HHKRCE8]

J. C.

Naar: bpost

13/09/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform