Dag mevrouw Jacobs,Dank u voor het delen van uw bezorgdheid over de geplande stroomonderbreking op 15 december 2023. We begrijpen dat het tijdstip van de onderbreking een aanzienlijk ongemak met zich meebrengt, vooral gezien het vroege uur en de donkere omstandigheden in december.Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.We betreuren het ook ten zeerste dat het antwoord dat u van onze klantendienst heeft ontvangen als onbeleefd en brutaal werd ervaren. Dit is niet het niveau van service dat we nastreven, en we bieden onze excuses aan voor eventuele frustraties die dit heeft veroorzaakt.De rechten en de plichten van de netbeheerder zijn vastgelegd in het Technisch Reglement VREG.Hierin staat het volgende vermeld omtrent onderbrekingen:Art. 2.3.5 - Geplande onderbrekingen op laagspanning §1. De elektriciteitsdistributienetbeheerder heeft het recht om de toegang op laagspanning te onderbreken als de veiligheid, de betrouwbaarheid of de efficientie van het elektriciteitsdistributienet of de aansluiting werkzaamheden vereist aan het elektriciteitsdistributienet of de aansluiting. §2. Behoudens in geval van een noodsituatie en voor aanpassing van de tapstand van de transformator voor het bijregelen van de spanningshuishouding brengt de elektriciteitsdistributienetbeheerder de elektriciteitsdistributienetgebruiker op laagspanning, alsook de toegangshouders die daarom verzocht hebben, minstens vijf werkdagen vooraf op de hoogte van de start en de verwachte duur van een onderbreking.Stroomonderbrekingen brengen jammer genoeg onvermijdelijk hinder met zich mee, echter tracht de netbeheerder deze hinder waar mogelijk te beperken. Wij dienen u te verwittigen van een geplande onderbreking, zodat u zelf de nodige maatregelen kan treffen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer