Terug

Onverantwoorde geplande stroomonderbreking

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. J.

Naar: FLUVIUS

11/12/2023

Beste,Op 15 december 2023 is er een stroomonderbreking gepland die 4.30 uur gaat duren.Men gaat de stroom afsluiten in heel de buurt vanaf 7.30 uur.Iedereen moet zich dan klaarmaken om te gaan werken en/of de kinderen naar school te brengen.Hoe gaat men dit doen in het donker?Want ja in het midden van december is het nog donker.Heeft men hier aan gedacht?Was het niet praktischer geweest die stroomonderbreking te doen in de namiddag, als het licht is en de mensen kunnen zien wat ze aan't doen zijn?Dit is voor problemen zorgen.Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantendienst en men heeft mij doodleuk gezegd dat ik het lichtje van mijn GSM maar moest gebruiken... Onbeleefd en brutaal. Wat heeft Fluvius hierop te zeggen?Is dit een normale manier van handelen?Is het normaal dat men geen rekening houdt met de gezinnen die men zonder stroom zet?Het tijdstip had beter gekozen kunnen zijn.Mvg,Christel Jacobs.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: C. J.

22/12/2023

Dag mevrouw Jacobs,Dank u voor het delen van uw bezorgdheid over de geplande stroomonderbreking op 15 december 2023. We begrijpen dat het tijdstip van de onderbreking een aanzienlijk ongemak met zich meebrengt, vooral gezien het vroege uur en de donkere omstandigheden in december.Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.We betreuren het ook ten zeerste dat het antwoord dat u van onze klantendienst heeft ontvangen als onbeleefd en brutaal werd ervaren. Dit is niet het niveau van service dat we nastreven, en we bieden onze excuses aan voor eventuele frustraties die dit heeft veroorzaakt.De rechten en de plichten van de netbeheerder zijn vastgelegd in het Technisch Reglement VREG.Hierin staat het volgende vermeld omtrent onderbrekingen:Art. 2.3.5 - Geplande onderbrekingen op laagspanning §1. De elektriciteitsdistributienetbeheerder heeft het recht om de toegang op laagspanning te onderbreken als de veiligheid, de betrouwbaarheid of de efficientie van het elektriciteitsdistributienet of de aansluiting werkzaamheden vereist aan het elektriciteitsdistributienet of de aansluiting. §2. Behoudens in geval van een noodsituatie en voor aanpassing van de tapstand van de transformator voor het bijregelen van de spanningshuishouding brengt de elektriciteitsdistributienetbeheerder de elektriciteitsdistributienetgebruiker op laagspanning, alsook de toegangshouders die daarom verzocht hebben, minstens vijf werkdagen vooraf op de hoogte van de start en de verwachte duur van een onderbreking.Stroomonderbrekingen brengen jammer genoeg onvermijdelijk hinder met zich mee, echter tracht de netbeheerder deze hinder waar mogelijk te beperken. Wij dienen u te verwittigen van een geplande onderbreking, zodat u zelf de nodige maatregelen kan treffen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform