Terug

onveilige nieuw aangekochte wagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)

28/10/2020

Op 9/9/2020 hebben we een nieuwe FORD RANGER DOUBLE CAB WILDTRACK aangekocht bij garage Ford Thomas NV (BE0400731942) te Merchtem (bestelbon 9/9/2019 )Vanaf aankoop tot op heden heeft deze wagen steeds problemen en foutmeldingen gegeven o.a.-richtingaanwijzers niet meer werken tijdens rijden: niet kunnen aanzetten, niet kunnen uitzetten, slechts 1 kant die werkt,...-lichten niet meer werken: niet kunnen aanzetten, plots aanspringen, niet meer kunnen uitzetten-kilometerteller die plots uitvalt tijdens het rijden-allerlei foutmeldingen: lane keeping sys., Pre-Collision Assist, Hill Descent Control,... malfunction -service requiredm.a.w. plots allerlei foutmeldingen op de boordcomputer over functies die uitgevallen zijn en dat onmiddellijk nazicht vereist is-radio DAB: valt constant uit en begint na enige tijd opnieuw te spelen en dit op alle zendersDit zijn slechts enkele voorbeelden van foutmeldingen.De wagen is voor deze problemen al een aantal keer in de garage geweest. Na 'reparatie' rijdt de wagen een 3-tal maanden normaal en dan duiken de foutmeldingen plots opnieuw op. De laatste keer heeft men de wagen uitgelezen (PC) en heeft men meer dan 100 foutmeldingen gevonden. Er werd ons toen verteld dat de meeste foutmeldingen konden worden opgelost en dat diegene die niet opgelost konden worden niet zo belangrijk waren. Nu zijn we 3 maanden verder en geeft de wagen opnieuw foutmeldingen. Ik denk dat jullie begrijpen dat we dit kotsbeu zijn en dat het levensgevaarlijk en onverantwoord is om zich met zo'n wagen in het verkeer te begeven. Tot op heden is er gelukkig nog geen ongeval gebeurd maar dit kan niet uitblijven. Ook wordt de wagen veel gebruikt om een paardentrailer te trekken. Zo zijn we vorig jaar (5/10/202019) met de paardentrailer (met 3 paarden erop) bij schemeravond afgekomen van Limburg zonder richtingaanwijzers, zonder verlichting, zonder kilometerteller en met een dashboard dat de ene na de andere foutmelding aangaf. Levensgevaarlijk!!! Onderweg werd er meermaals op ons geclaxoneerd omdat de lichten niet brandden en omdat we de richtingaanwijzers niet gebruikten. De wagen was toen nog geen maand oud! We hebben schrik en stress wanneer er een verre verplaatsing met de wagen moet gebeuren. Dit zou toch niet mogen bij een nieuwe wagen? En wie is er bij ongeval verantwoordelijk?We zijn ondertussen ruim een jaar verder en het is duidelijk dat de problemen niet opgelost geraken. Bovendien kan zoiets gewoonweg niet bij aankoop van een nieuwe wagen. Daarom zouden we jullie willen vragen om jullie verantwoordelijkheid op te nemen en om deze wagen om te ruilen voor een nieuwe wagen zonder mankementen. Zoniet zijn we genoodzaakt om dit uit te brengen in de media en om gerechtelijke stappen te ondernemen.Ook willen we nog toevoegen dat garage Ford Thomas te Merchtem steeds haar best heeft gedaan om ons te helpen. Deze wagen bevat echter constructie/productiefouten die zij niet kunnen oplossen. Na ruim een jaar wordt het hoog tijd dat FORD zelf zijn verantwoordelijkheid in deze zaak opneemt.(OPM: De regering wil de wetgeving op zware terreinwagens veranderen. Indien jullie deze zaak nog langer laten aanslepen, zullen dit voor ons allemaal extra kosten zijn die we ook van jullie zullen moeten terugvorderen)Hopend op een spoedig en gunstig gevolg.Aanvulling:De wagen is gisteren (26/10/2020) binnen geweest voor nazicht daar dezelfde foutmeldingen zich opnieuw voordeden. De problemen werden zogezegd nogmaals opgelost.Vandaag 27/10/2020 waren de foutmeldingen terug aanwezig! Zo ben ik vanavond zonder lichten, zonder richtingaanwijzers en met het gepiep van al de foutmeldingen + met een paardentrailer aan de wagen van Meise naar Grimbergen en terug gereden. Deze situatie is levensgevaarlijk en kan zo niet langer meer duren!De wagen werd voor hetzelfde probleem reeds 5 maal (waaronder 1 keer een volledige week) binnengebracht en dit op een jaar tijd!Tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen van FORD België!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform