Beste, Sinds kort biedt Sodexo de mogelijkheid aan om dienstencheques online te bestellen en betalen. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de betaaldiensten van Sofort.Ik wilde zonet een eerste online betaling doen. Nadat ik alle gevraagde gegevens netjes had ingevuld, kreeg ik de melding dat de betaling niet mogelijk was en ik een andere bankrekening moest proberen.Navraag bij mijn bank (Crelan) leert me dat zij geen overeenkomst hebben met Sofort met een goede reden: “Door in te gaan op de manier van betalen aangeboden door Sofort overhandigt U de toegangscodes tot Uw electronisch bankieren (myCrelan) aan een derde partij (Sofort) waardoor zij volledige toegang krijgen tot Uw Crelan Online. U voert uw gegevens van uw digipass in op een webpagina die Sofort aanmaakt via de techniek van ‘screenscraping’. Vervolgens gebruiken zij deze codes om toegang te krijgen tot uw online bankieren.”Blijkbaar word ik dus via een website van Sodexo gevraagd om mijn private bankgegevens te grabbel te gooien. Dat dit gebeurt via een website van de Vlaamse overheid, maakt het extra pijnlijk.Mijn vraag is dan ook of de info van Crelan klopt, hoe u me kan garanderen dat er bij mijn poging tot betaling geen vertrouwelijke gegevens in het bezit zijn gekomen van Sofort en welke acties ondernomen zullen worden om betalingen In de toekomst veilig te laten verlopen.