Terug

Onveilige betaling dienstencheques

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. B.

Naar: SODEXO

16/07/2020

Beste, Sinds kort biedt Sodexo de mogelijkheid aan om dienstencheques online te bestellen en betalen. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de betaaldiensten van Sofort.Ik wilde zonet een eerste online betaling doen. Nadat ik alle gevraagde gegevens netjes had ingevuld, kreeg ik de melding dat de betaling niet mogelijk was en ik een andere bankrekening moest proberen.Navraag bij mijn bank (Crelan) leert me dat zij geen overeenkomst hebben met Sofort met een goede reden: “Door in te gaan op de manier van betalen aangeboden door Sofort overhandigt U de toegangscodes tot Uw electronisch bankieren (myCrelan) aan een derde partij (Sofort) waardoor zij volledige toegang krijgen tot Uw Crelan Online. U voert uw gegevens van uw digipass in op een webpagina die Sofort aanmaakt via de techniek van ‘screenscraping’. Vervolgens gebruiken zij deze codes om toegang te krijgen tot uw online bankieren.”Blijkbaar word ik dus via een website van Sodexo gevraagd om mijn private bankgegevens te grabbel te gooien. Dat dit gebeurt via een website van de Vlaamse overheid, maakt het extra pijnlijk.Mijn vraag is dan ook of de info van Crelan klopt, hoe u me kan garanderen dat er bij mijn poging tot betaling geen vertrouwelijke gegevens in het bezit zijn gekomen van Sofort en welke acties ondernomen zullen worden om betalingen In de toekomst veilig te laten verlopen.

Berichten (4)

SODEXO

Naar: F. B.

29/07/2020

Beste,Op 22/07/2020 hebben we een antwoord gestuurd naar de heer Bastiaensen. hierop heeft hij nog niet gereageerd. Ons antwoord vindt u in bijlageContacteer ons gerust bij vragen.Met vriendelijke groeten,SVEN VAN DEN MEERSCHECustomer AdvisorKlantendienst DienstenchequesSodexo Benefits Rewards ServicesBoulevard de la Plaine 15 Pleinlaan - Bruxelles 1050 BrusselBELGIUMTel: 32 (0)2 401 31 30Fax: 32 (0)2 547 55 21E-mail: vlaanderen-ts-dc-support.svc.be@sodexo.comKies nu voor elektronisch voor een gebruiksvriendelijker en sneller beheer van uw dienstencheques ! Klik hier voor meer infoSodexo. World leader in Quality of Life Services - www.sodexo.beJoin the fight against hunger: www.stop-hunger.org

F. B.

Naar: SODEXO

02/08/2020

Geachte heer Van den Meersche,Ik heb mijn bank geïnformeerd over uw stelling dat zij niet zouden beantwoorden aan de opgelegde PSD2 normen en naar hun reactie gevraagd. Voor mij als leek is het zeer vervelend wanneer Sodexo en Crelan naar elkaar wijzen met technische argumenten die ik niet begrijp, maar gerustgesteld over de veiligheid van mijn persoons- en bankgegevens ben ik nog niet. Ik begrijp uit uw antwoord dat jullie de kwestie verder zullen onderzoeken. Ik reken dan ook op een spoedig antwoord.

F. B.

Naar: SODEXO

04/08/2020

Aanvulling: Crelan heeft me laten weten dat de bank sinds 14 september 2019 voldoet aan de PSD2 regelgeving en hierop net als alle andere Belgische banken streng wordt gecontroleerd door de Nationale Bank van België.Ik denk dus niet dat de oorzaak hier gezocht moet worden. Mag ik vragen om dit verder te bekijken met Klarna? Ik wil graag weten of mijn gegevens veilig zijn en zou graag de online betaling van dienstencheques online kunnen uitvoeren. De procedure met overschrijving is niet gebruiksvriendelijk.

F. B.

Naar: SODEXO

24/08/2020

Geachte,Hebben jullie dit nog verder onderzocht? Wanneer mag ik een antwoord verwachten?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform