Beste Heer, MevrouwBij deze mijn klachten betreffende de herstellingswerken aan mijn auto bij Auto 5 te Sint-Denijs-Westreme. Periode: 13/10/2023-25/10/2023Op Maandag 16/10/2023 werd ik verwacht op de auto keuring dus op vrijdag 13/10/2023 liet ik een klein onderhoud doen op mijn Audi A3 bij Auto5 in Sint Denijs Westrem.Ik bracht mijn wagen binnen en ging ze diezelfde avond terug ophalen. Geen problemen met de wagen, werd mij verteld. Wanneer ik wat later die avond vertrok bij mijn vader, en hij achter me reed, vertelde hij me dat mijn remlichten het niet deden. Vreemd want ik verwachte dat deze na mijn garagebezoek wel zouden werken. Wat verbouwereerd belde ik de garage en vroeg of ik opnieuw mocht langskomen om mijn remlichten te laten herstellen. De man aan de telefoon vertelde dat lichten niet bij het klein onderhoud hoorde en dat ze dus waarschijnlijk om die reden niet naar gekeken is. Wat uitermate vreemd is aangezien ik vertelde dat ik naar de keuring moest. Daarnaast stonden er kosten aangerekend voor lichten onder de naam van “remmen”.Ik betaalde op 16/10 wel degelijk voor kosten aan lichten.Ik kreeg een nieuwe afspraak op maandag 16/10 net voor mijn afspraak bij de keuring in de hoop dat mijn remlichten het zouden doen tijdens de keuring. Bij aankomst op die maandag vertelde men mij dat dat ze afwisten van een kapotte remlichtschakelaar maar dat ze niet het juiste vervangstuk in stock hadden om deze te vervangen op vrijdag 13/10. Men liet mij dus op 13/10 naar huis rijden zonder remlichten, wat uiteraard levensgevaarlijk is. Daarnaast, zoals eerder vermeld, staan er wel degelijk kosten op mijn factuur betreffende “verlichting remmen”.Er viel op maandag 16/10 niet veel te doen aan mijn remlichten, aangezien ze nog steeds het juiste vervangstuk niet op voorraad hadden (dit kon nochtans voorkomen worden). Er werd me vertelde dat ze de remlichtschakelaar zouden bestellen en dat ik later mocht terug komen. Ik ging dus met “soms-niet-soms-wel-werkende” remlichten naar de keuring en geraakte er wonder boven wonder toch door.Een nieuwe afspraak voor herstel gebeurde op 25/10, Ik bleef aanwezig aangezien de remlichtschakelaar vervangen niet al te veel tijd in beslag zou nemen. Dit was echter niet zo simpel want blijkbaar zou er iets mis zijn met het pedaal of het omhulsel waar de schakelaar in moet. Dit zorgde ervoor dat mijn remlichten werken als de pedaal niet wordt in gedrukt, en omgekeerd.De garagist had er echter iets op gevonden en monteerde een spanbandje rond de schakelaar. Mijn remlichten werkten terug. Ik betaalde de kosten voor herstel (volgens mij voor een tweede maal) en reed weg.Echter merkte ik na 20 meter al dat mijn auto niet optrok, ik niet vooruit geraakte en ik hoorde mijn remmen slepen. Ik reed nog even verder maar ik kon niet sneller rijden dan 40km/h, dit op een baan waar 70km/h wordt gereden. Ik belde de garagist om uit te leggen dat er iets mis is met mijn remmen, hij verteld me terug te rijden naar de garage, een takelwagen sturen zou me te duur uitkomen. Misnoegd en angstig reed ik verder maar na 200 meter verder rijden gaf ik het op. Ondertussen hadden al enkele wagens naar me getuut, ik kon nog maximum 25km/h halen. Door angst voor breuk aan mijn wagen (remblokken, klapband, brand, ..) en omwille van de gevaarlijke situatie die ik creëerde op de openbare weg parkeerde ik me langs de kant van de weg. Ik stond op dat moment te trillen op mijn benen van angst, ik kon wel huilen. Ik belde opnieuw naar de garage die voorstelde zelfs langs te komen met de garagist die mijn remlichten had gemaakt.Wanneer zij ter plaatse waren knipte de garagist het spanbandje door, mijn auto reed opnieuw vlot. Men stelde voor om terug mee te komen naar de garage, zodat ze met het geld van de remlichtschakelaar zouden kunnen teruggeven. Ze konen niets meer doen voor me, werd me gezegd. Ik moest voor herstel van mijn remlichten naar een Audi-garage.Weliswaar misnoegd verwacht ik een schadevergoeding.Een opsomming:-Het tweemaal betalen voor het herstel van mijn remlichten-De niet-communicatie rond de defecte remlichten. Wat tot gevaarlijke situaties lijdt. -Het 3x opnieuw moeten langsgaan bij Auto5 tijdens mijn werkuren door de fout van Auto5. (Geld, tijd, ...)-De kans dat ik niet door de keuring was geraakt door slechte opvolging van dossieren.-De onvakkundiggheid van de garagist om een spanbandje rond de schakelaar te bevestigen. En dit niet te testen vooraleer mijn vertrek.-De angst die ik heb doorstaan door me op de openbare weg te begeven in een auto met defecte remmen en kans op ongevallen (schade aan mijn auto, mezelf, andere mensen)-Het in eerste instantie niet helpen van een persoon in nood op de openbare weg na fout van Auto5.In afwachting van u reactie.HoogachtendK.WGent 26/02/2024