Ik heb een gsm-abonnement van €8 bij Scarlet, omdat ik een gsm heb om te bellen, te sms'en en af en toe online iets op te zoeken, maar meer niet. Ik zit dan ook (bijna) nooit boven deze €8.Op vrijdag 4/4 (abonnement was één week de nieuwe maand in gegaan) kreeg ik ineens een vage sms dat ik al meer dan €50 had opgebruikt aan mobiele data, zonder meer info. Ik heb toen direct mijn 4G afgezet en amper nog gebeld/ge-sms't. Op maandag 7/4 kreeg ik plots een mail dat ik al op €122 verbruik zat! Toen ik op de website naar mijn verbruik ging kijken, bleek ik die maand geen enkele dag meer dan €1 aan mobiele data verbruikt te hebben, behalve op vrijdag 4/4. Ik zou op 1 minuut (!!!) tijd meer dan 2 GB data hebben verbruikt. Ik heb op dat moment inderdaad op de link van een filmpje geklikt om te downloaden, maar heb dat onmiddellijk onderbroken toen ik besefte dat ik niet op wifi zat. Volgens Scarlet zou ik dat filmpje diezelfde minuut 2,5x gedownloaded hebben???!!!Samengevat:1) Waanzin dat je door een 'foutje' op 1 minuut tijd €118 armer kan zijn2) Ongehoord dat Scarlet je niet beter informeert, maar enkel een nietszeggend sms'je stuurt met de melding meer dan €50 om dan drie dagen later een nietszeggend mailtje te sturen met €122.3) Enkele dagen later sluiten ze mijn abonnement af, weer met een nietzeggend mailtje, waardoor ik drie weken niet meer kan bellen of sms'en en enkel nog via wifi met mensen kan communiceren. Dit heeft me een paar keer serieus in de problemen gebracht.Ik hoop dus echt wel dat Scarlet mij hierin tegemoet kan komen als trouwe klant die steeds op tijd haar facturen betaalt en nooit exuberante facturen heeft.