Geachte heer/mevrouw,
Op 22/10/2022 kocht ik in uw winkel [product]. Het betreft een Demeyere - bakpan "athena 5 duraslide" - rvs - ø20 cm. Op mijn aankoop als consument is de wettelijke garantie van toepassing. In bijlage vindt u een kopie van de aankoopfactuur.
2 weken terug hebt u mij laten weten dat het toestel in garantie genomen wordt. U stelt voor dit te regelen met een waardebon van 20€.
Dit omdat u verklaard dat de krassen in de pan de oorzaak zijn van de blaasjes over heel de pan.
Ik kan hier echter niet mee akkoord gaan, daar de blaasjes zich vormen tot op de bovenrand van de pan.
Het is naar mijn inziens net omdat de coating zo zwak is, dat deze beschadigd is.
En blaasjes rond een kras... Ok, zou ik nog kunnen aannemen. Maar over de gehele pan ??
Ik deel u mee dat ik hiermee niet akkoord ga. De garantiewet stelt dat de verkoper moet overgaan tot een terugbetaling als geen herstelling of vervanging mogelijk is. U mag mij ook niet verplichten mijn aankoop opnieuw bij u te doen. Ik beroep mij hiervoor op de wettelijke garantie van 2 jaar.
Ik verzoek u vriendelijk om het bedrag van uw waardebon terug te betalen op mijn bankrekening.
Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt.
Ik wacht op een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
- Aankoopfactuur
- Leveringsbron