Terug

Ontrecht Afgekeurd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: autokeuring

10/10/2024

Op do 3/10/2024 18:20 melde ik aan Testaankoop Recht als volgt: Vandaag ben ik met de wagen langs het keuringsstation te Diest geweest. Omdat een controleur vond dat de achteruitkijkspiegel binnen niet meer duidelijk en werd de wagen afgekeurd met herkeuring binnen de 14 dagen. Nogthans is de volledige achterruit en alles daar achter volledig en duidelijk zichtbaar. Controleur was niet vatbaar voor enige reden. Wat kan ik nog verder doen dan de mail die ik vanmiddag reeds verstuurde aan de directie ? (bijgevoegd de mail, keuringsbewijs en foto achteruitkijkspiegel) Gisteren wo 9/10/2024 13:32 kreeg ik van de groep Autoveiligheid antwoord per bijgevoegde mail. In reactie daarop verstuurde ik vanmiddag eveneens de hierbijgevoegde mail, verzonden do 10/10/2024 15:27 aan Groep Autoveiligheid : info@autoveiligheid.be Wat kan ik daar verder tegen doen ?

Berichten (4)

J. C.

Naar: autokeuring

14/10/2024

Gelieve in bijlage een schrijven te vinden in verdere reactie op het schrijven van Groep Veiligheid onder ref. KL.44.24.1199/GE/GDR dd. 08.10.2024.

J. C.

Naar: autokeuring

15/10/2024

Ingebrekestelling wegens hoogdringendheid i.v.m. onterechte afkeuring van de wagen AANGETEKENDE ZENDING per e-mail ! INGEBREKESTELLING Geachte directie, Gelet de hoogdringendheid tot rechtzetting omwille de “zeer beperkte geldigheid van het keuringsbewijs tot 18/10/2024” van het door uw diensten, ten onrechte, afgeleverd ROOD keuringsbewijs, zie kopie in bijlage, betrekking hebbende op een vermeend item onder de rubriek; Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring: 3.3.c/1/2 ‘noodzakelijk gezichtsveld is belemmerd’, en door mij uitvoerig weerlegd a.d.h.v. de hierna gerefereerde en verdere correspondentie: i. Mijn e-mail verzonden do 03-10-2024 15-27 aan info@autoveiligheid.be ii. Antwoord per e-mail van Groep Autoveiligheid wo 9-10-2024 13-32 iii. Mijn repliek e-mail verzonden do 10-10-2024 15-27 aan Groep Autoveiligheid iv. Officiële klacht via Testaankoop 10/10/2024 v. Mijn aanvullende e-mail verzonden zo 13/10/2024 17:49 aan Groep Autoveiligheid vi. Aanvullende klacht via Testaankoop 14/10/2024 vii. Foto Achteruitkijkspiegel.jpeg Gelet dat zelfs al zou dit item enige bemerking waard zijn, wat ik betwist temeer omwille de aanwezigheid van beide buitenspiegels, dit item volgens het handboek hooguit aanleiding kan geven tot een opmerking, o.c.: Bovendien, al zou dit zó zijn, dan nog vallen sinds 2024 zulke items onder “kleine gebreken” met een termijn van één (1) jaar tot herkeuring! • o.c., Nieuwe regels autokeuring - Dit verandert er in 2024 (autokeuringinfo.be) • cfr.: Nieuwe regels voor de autokeuring 2024 • Ibid., 3 – Meer tijd voor de herstelling van kleine gebreken Wordt je auto afgekeurd voor een klein gebrek? Dan heb je in principe 14 dagen de tijd om dit te laten verhelpen en je auto opnieuw te laten keuren. Dat idee heeft de minister al in 2023 veranderd om de druk op de keuringscentra te verlichten. Voor kleine gebreken krijg je een jaar om ze aan te pakken en om je voertuig voor herkeuring aan te bieden. In het licht van wat voorafgaat zult u begrijpen dat ik mij niet kan vinden in de repliek zoals die mij werd toegestuurd en mag hopen op een snel, correct en objectief besluit zodat ik géén boete riskeer bij eender volgende controle(s). Bijgevolg stel ik u hierbij in gebreke wegens een onterechte afkeuring en bij hoogdringendheid omwille de prangende termijn voor een ‘vermeend’ klein gebrek. Ik herhaal dan ook mijn verzoek om het autokeuringsstation Diest opdracht te geven mij ‘per ommegaand’ een geldig en definitief keuringsbewijs toe te sturen, op mijn adres, vóór het verstrijken van de geldigheidstermijn, zijnde 18/10/2024 ! Gebrek hieraan gevolg te geven laat u mij geen andere keuze dan deze zaak door Test Aankoop verder te laten bepleiten met verzoek tot vergoeding van alle directe en indirecte schade en kosten als gevolg van dit misverstand. U zal begrijpen dat ik diep verontwaardigd ben over deze gang van zaken en de behandeling in uw station te Diest, zodat ik me ga bezinnen om in de toekomst voor mijn wagens uit te wijken naar andere keuringsstations in delen van ons land, waar men correctheid en gedegenheid toch iets meer in het vaandel draagt. Huidig schrijven wordt u gericht onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groeten, J.C.

J. C.

Naar: autokeuring

22/10/2024

Onder bijlage: Antwoord per e-mail bericht di 15-10-2024 13-13 van Groep Autoveiligheid op Ingebrekestelling. ... en Bevestiging afspraak "expertise" op 'Nota Bene' de bewuste achteruitkijkspiegel !!! ??? Hierbij kunnen we bevestigen dat u op dinsdag 22.10.2024 om 08u30 kan langskomen in het keuringsstation te Geel (Lammerdries 7) voor het nazicht van de spiegel door onze interne experten. U mag het voertuig voorrijden aan de uitrit van de bedrijfsvoertuigen. Deze bevindt zich naast de ingang van het examencentrum. Vervolgens kan u zich aanmelden aan het bureau van de stationschef. Zie volgende link ter informatie voor het grondplan van het keuringsstation te Geel: https://www.autoveiligheid.be/sites/default/files/stations/grondplan_st45_0.pdf Tevens kunnen we bevestigen dat het keuringsbewijs inmiddels werd verzonden per post. Hopende u met deze informatie van dienst geweest te zijn.

J. C.

Naar: autokeuring

22/10/2024

Geachte directie, Deze ochtend heb ik mij zoals afgesproken aangeboden op uw adres te Geel en aangemeld bij uw plaatsvervangend stationschef. Daar werd één personeelslid meegestuurd om mee te gaan kijken naar de binnen “achteruitkijkspiegel” van mij wagen. Wederom mocht ik ook nu geen opmerking en/of vragen stellen, omdat zijn instructies enkel beperkt waren tot het doen van vaststellingen op de “”achteruitkijkspiegel”” en géén rekeningen mocht houden met andere elementen. Tevens wilde deze man mij na verloop ook niets meedelen van zijn bevindingen, zodat ik ook nu weer géén mogelijk heb gekregen tot inspraak en/of verweer ! ? Het enige wat ik meekreeg was dat hij zijn bevindingen op papier ging zetten en daar zou ik dan nog wel bericht van krijgen !!! ??? Vreemde gang van zaken daar bij jullie stations !!! Ik ben dan terug naar de (plaatsvervangend) stationschef gestapt om verdere informatie en uitkomst te bekomen, wat mijn inziens dood simpel zou moeten zijn, ook daar heb ik bot gevangen en na navraag kreeg ik ook daar als antwoord dat ik later op de dag wel bericht zou krijgen . Waarschijnlijk moet daar eerst nog “en grand comité” worden over gedelibereerd ? ! Bij deze blijft dan ook de ingebrekestelling wegens onterechte afkeuring onverminderd van kracht en informeer ik u tevens klacht in te dienen bij MOW-Vlaanderen i.v.m. deze gang van zaken. Huidig schrijven wordt u gericht onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groeten, J.C.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform