Terug

ontoereikende installatieinformatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. O.

Naar: MediaMarkt

10/01/2024

Ik bestelde een printer HP Laserjet M110WE. Ik kon die installeren m.b.t. printen. Voor de opties scannen en kopiëren was er geen uitleg. Heb geprobeerd dit op te lossen met mijn zoon en kleinzoon die ter zake veel meer kennis hebben. Zonder succes. De printer binnen 30d teruggebracht. Na veel discussie moest ik de zaak schriftelijk bespreken.Hierbij de mailings achteraf:Geachte,Op 27 november kocht ik bovenstaande printer voor privégebruik in uw vestiging Zwijnaarde.Ik kocht deze printer in vertrouwen op basis van volgende duidelijke aankondiging op uw site:“HP Laserjet M110WE - Printen, kopiëren en scannen - Laser - HP+ geschikt - Incl. 6 maanden Instant Ink (7MD66E)”Deze tekst staat ook op leveringsbon (bijlage). Als woorden nog een betekenis hebben……!!Ik installeerde hem en kon dit voor de printfunctie.Voor de beide andere functies (scannen en kopiëren) lukte dit niet en ik vond er geen verdere informatie over. En als 75-jarige kan ik mij enkel bij gewone dingen behelpen maar ben niet gespecialiseerd. Ik bekeek zelfs de site met de handleiding van HP maar vond er niets nuttigs. Ik heb ook enkele keren getelefoneerd naar jullie in Brussel én naar HP (7 keuzetoetsen!) maar raakte nergens binnen. Nooit gedacht dat gewoon scannen en kopiëren niet beschikbaar zouden kunnen zijn.Toen mijn zoon enkele dagen later voorbijkwam – hij is niet informaticageschoold maar kent als bedrijfsleider wel meer dan het nodige voor het praktisch gebruik – lukte hem dat evenmin en hij zag niets dat ons kon vooruithelpen. Hij begreep er niets van maar had nooit gedacht dat de aankondiging fout was.We besloten een kleinzoon in te schakelen die informatica studeert. Hij kwam na de examens voor het kerstfeest voorbij maar na een tijdje zoeken gaf hij het op en raadde ons aan het toestel voor omruiling of herstel binnen te brengen. Hij verstond evenmin wat er aan de hand kon zijn.Deze ochtend heb ik nogmaals enkele keren naar uw Brussels nummer gebeld maar werd ik na de toegangsprocedure van drie keuzetoetsen telkens opnieuw zonder enig contact afgesloten met het bericht dat ….. jullie hoopten mij van dienst te zijn geweest!! In het inleverpunt in de winkel in Zwijnaarde werd ik deze voormiddag door een overigens vriendelijke dame van het kastje naar de muur gestuurd. Er waren termijnen van 14 en van 30 dagen. Ik was buiten en dan weer binnen de termijn. Hij kon ingeleverd voor herstel, ik kon hem teruggeven als ik nog alles had maar toen ik bewees niets weggegooid te hebben kon het weer niet meer, enz…. Uiteindelijk heb ik hem van armoe meegenomen en werd mij voorgesteld naar 024655500 te bellen (wat overigens opnieuw niet lukte).Ik kan enkel bevestigen dat ik door de bovenstaande informatie op de winkelsite VOLLEDIG misleid ben, dat ik dacht dat ikzelf te dom was en dat anderen mij wel zouden kunnen helpen. Ik heb nooit gedacht dat verkeerde info van zo’n kaliber mogelijk was. En voor het overige heb ik het toestel integraal en ongeschonden binnen de voorziene 30 dagen teruggevoerd naar de winkel met het oog op terugbetaling, omruiling of wat dan ook.In de beoordelingen bij dit toestel zie ik nu dat iemand op 5 december, zéér recent dus, juist dezelfde reactie neerschreef en zich ook bedot voelt.Ik hoop dat u het nodige doet om uw leveranciersverantwoordelijkheid op te nemen.Ik ben lid van Testaankoop en zal daar aankloppen als niets geregeld wordt binnen een redelijke termijn.Hoogachtend,Erik VerhaegheZottegemHierbij het antwoord:OnderwerpPrinter HP Laserjet M110WE - scant en kopieert niet (factuur B100230000004575)Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 231226-025315.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Wij danken je alvast voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt BelgiëReferentienummer vraag 231226-025315• Gemaakt op: 26/12/2023 20:45• Laatst bijgewerkt op: 26/12/2023 20:45• Status: OnopgelostWe hebben dit samen opnieuw bekeken. De bijgeleverde informatie levert de doorsnee burger niets nuttigs op en was dus totaal ontoereikend. Het idee dat we één maand zo dom waren is onzin.Het is aan Mediamarkt (verantwoordelijke voor de info op de website) eventueel in samenspraak met HP (info-leverancier bij toestel)om een redelijk aanbod te doen.Van mijn kant wil ik instaan voor de vervanging van de inktcartouche die we deels verbruikten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform