Terug

Ontkenning wetgeving

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

H. C.

Naar: Cool blue

24/01/2025

Geachte verkoper In bijlage kan u de communicatie van Apple terugvinden waarvan ze zelf aangaven dat dit hoogst ongebruikelijk en bizar was. Ik werd zelfs telefonisch te woord gestaan door een vip senior advicer! Nu hebben jullie dus alles wat jullie vroegen en kan ik mijn terugbetaling ontvangen! Bedankt alvast en ik koop nooit meer via jullie! Naar aanleiding van jullie blijvende weigering ook telefonisch bevestigd door expert Test-aankoop dat jullie 3 herstellingen niet wettelijk vereist zijn, maar mijn wettelijke garantie dus wel! Ten slotte werd ook erkend dat ik door jullie oneerlijke handelspraktijken niet anders kon dan Apple rechtstreeks te contacteren voor gratis reparatie. Ook kreeg ik via mail bijkomend verwijt dat: Hierbij benadruk ik graag nogmaals, dat dit niet, in tegenstelling tot je bewering, in strijd is met de wet. Nemo censetur ignorare legem! Misschien eens een gezamenlijke cursus over garantie volgen met de klantendienst, want FOD ECONOMIE vindt ontlopen garantie allesbehalve zo dolkomisch als ik... Hopende u nooit meer te moeten contacteren! Indien nu nogmaals wordt geweigerd na al mijn moeite, krijgt u morgen dagvaarding betekend door deurwaarder in het hoofdkantoor.

Berichten (2)

Cool blue

Naar: H. C.

27/01/2025

Beste Meneer Courtens, Bedankt voor uw reactie en het delen van de bijlage. Dit biedt ons een duidelijker beeld van de situatie. Echter, zoals eerder besproken, zijn we wettelijk gezien niet verplicht om u van een oplossing te voorzien, doordat de garantie op het toestel al enige tijd is verlopen. Aangezien u er bovendien zelf voor hebt gekozen om de herstellingen buiten ons om te laten uitvoeren, kan u deze aanspraak ook niet bij ons doen, en raden we u aan om dit bij Apple zelf aan te geven. Zoals ook eerder besproken, kunnen we u niet garanderen dat ze u van uw gewenste oplossing zullen voorzien, door eerder vermeldde reden. We vertrouwen erop dat we u voldoende hebben geïnformeerd, en wensen u nog een fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Laura van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On January 24, 2025 at 3:15 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

H. C.

Naar: Cool blue

28/01/2025

Beste Ik vroeg op 2 maart 2023 de eerste keer al mijn geld terug, maar tot nu is dit steeds geweigerd door jullie. Ik heb wettelijk alle termijnen nageleefd, maar steeds werd dit op de lange baan geschoven door Coolblue. Dus heb ik nu alle voorwaarden vervuld of wat is nu jullie argument?

Bemiddeling door Testaankoop 28 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform