Terug

Ontevredenheid Sunweb

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. W.

Naar: Sunweb

16/11/2021

Beste,in september zijn mijn zus en ik via Sunweb op naar Kreta vertrokken, naar een 4.5* hotel, of dat was toch waar we voor geboekt hadden.Bij aankomst in het hotel ervaarden we een zeer onvriendelijke ontvangst, zonder enige uitleg over de hotelfaciliteiten of dergelijke, enkel de sleutel en de kamernummer mochten we vernemen. Het was al laat op de avond toen we arriveerden, dus vandaar ook de korte uitleg van de receptioniste dachten we.Eenmaal op de kamer, die trouwens zeer oud en niet hygiënisch was, kwamen we tot de ontdekking dat er kakkerlakken rond het bed zaten, niet meteen een warm welkom. Na dit per direct te melden aan de receptie, zouden ze een kuisploeg sturen. We hebben ook zelf voorgesteld om de grote opening onder de kamerdeur te dichten met tape of iets dergelijks, om nieuwe kakkerlakken te voorkomen, want die konden gewoon heen en weer onder de deur lopen van buitenaf. Toen we ons nog even wouden verfrissen voor we gingen slapen, bleek dat ook niet mogelijk. Het toilet lekte onderaan, waardoor de hele badkamer vol water stond. Alweer naar de receptie dus. De volgende morgen zou er een technieker langskomen. Gezien we 's morgensvroeg al gevlucht zijn uit het hotel, hebben we de technieker zelf niet gezien. Toen we terug in de hotelkamer kwamen, hoorden we het toilet lopen. Het water liep er nog steeds onderaan uit, maar nu bleef het toilet zelf ook lopen, waardoor we dus ook de hele nacht met het geluid van een lopend toilet geslapen hebben. De volgende morgen stonden we dus weer aan de receptie..Toen niets liep zoals het hoort in een 4* hotel en ook het eten niet naar behoren was, namen we contact op met de reisleiding van Sunweb zelf. We kregen een automatisch bericht terug dat de reisleider genoot van een dagje vakantie en dus niet bereikbaar was. Er werd geen collega voorgesteld die het kon opnemen, noch een andere oplossing voor onze kamerproblemen. Alweer een verloren dag voor ons.De volgende dag neemt de reisleiding telefonisch contact op.Hij stelt een hotelwissel voor. We bespreken dit onderling en stellen de vraag welk hotel er zou voorgesteld worden, we krijgen daarop geen sluitend antwoord, dus proberen we opnieuw de avond daarop. Dit bericht wordt niet gelezen, nochtans komt de persoon wel nog meerdere keren online op Whatsapp.De ochtend nadien alweer een automatisch bericht dat de persoon vrij is tot 18/09 9u. Dit is dan onze laatste volle dag want ons vertrek is op zondag 19/09 om 5u30 's morgens.We besluiten dan maar contact op te nemen via de customer care op de website.Hier krijgen we mr. Jacob aan de lijn, opnieuw alle uitleg gedaan, hij bespreekt dit ter plaatse en belt ons terug om te zeggen dat we 3 hotels van de website mogen kiezen zodat we overgeplaatst kunnen worden, wanneer wij om 18u weer geen enkele reactie hebben ontvangen, bel ik nogmaals zelf op.Jacob meldt ons dat de leidinggevende ons had moeten bellen en gaat hiervoor zelf informeren.Ondertussen hebben we in het hotel een redelijk dwingende brief aan de deur gevonden waarin wordt verzocht naar de receptie te komen om met de manager te spreken.Onderweg hiernaartoe belt Jacob mij terug met 'goed nieuws', de gekozen hotels zijn allemaal volzet maar we mogen op zaterdag 18/09 vanaf 14u naar een ander hotel mits het bijbetalen van € 96,00 per persoon. We hebben vriendelijk bedankt voor dit aanbod, deze reis heeft ons al genoeg onvoorziene kosten meegebracht door telkens te moeten gaan lopen uit het hotel, de reis waar wij zelf voor moeten sparen. Kortom, het was echt niet de reis waar we zo lang naar uitgekeken hebben.. Het zou niet nodig mogen zijn om een hele week lang een huurwagen te moeten betalen, om maar zeker niet in dat allesbehalve 4* hotel te 'moeten' verblijven. Meer dan het dubbele uit te moeten geven aan een reis die eigenlijk all inn had moeten zijn, een stressloze vakantie.Na een uigebreide klachtenmail aan Sunweb zelf te sturen, direct na aankomst in België, kregen we gisteren eindelijk de verlossende telefoon van een medewerker van Sunweb. Ze vonden dat ze al genoeg toegevingen gedaan hadden door ons het vervoer naar de luchthaven van Kreta niet aan te rekenen en een kamerwissel voor onze laatste nacht daar, waar we trouwens ZELF voor gezorgd hebben samen met de manager van het hotel, Sunweb had geen enkele stap in die richting gezet. Dat is dan het antwoord waar je meer dan 2 maanden op moet wachten. Deze reis is allesbehalve waar wij voor getekend hebben, de service van Sunweb was ver te zoeken, om niet te zeggen dat ze er gewoon niet was..

Berichten (7)

Sunweb

Naar: C. W.

16/11/2021

Bedankt voor je e-mail. We hebben deze geregistreerdonder referentienummer3812733.Wij nemen jouw vraag in behandeling.Wegens de drukte streven wij ernaar om jouw vraag binnen 7 werkdagen tebeantwoorden.Wist je dat je heel veel informatie terug kunt vinden oponze website? Wellicht staat jouw antwoord hier al tussens:www.sunweb.be/nl/vakantie/faqWij verwachten jehiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Facebook Twitter Instagram Youtube

Sunweb

Naar: C. W.

18/11/2021

Beste Caroline,   Bedankt voor jouwbericht. Ik heb  jouw bericht doorgestuurd naaronze afdeling Customer Support met het verzoek jouw mail in behandeling tenemen. Binnen 6 weken kun je een reactie ofontvangstbevestiging van de afdeling Customer Support verwachten. Heb je nogaanvullende informatie of vragen, dan kun je deze mailen naar customersupport@sunweb.be. Met vriendelijke groeten, Femke   Download de Sunweb app! ________________Datum: 16-11-2021

C. W.

Naar: Sunweb

18/11/2021

Beste FemkeBedankt voor jouw reactie.Hier zijn we helaas helemaal niets mee.. We hebben reeds vele weken, maanden, moeten wachten op de eerste reactie van Sunweb Customer Support, zonder enig resultaat.Graag een oplossing.Met groeten,Caroline Wemel

Sunweb

Naar: C. W.

18/11/2021

Bedankt voor je e-mail. We hebben deze geregistreerdonder referentienummer3814704.Wij nemen jouw vraag in behandeling.Wegens de drukte streven wij ernaar om jouw vraag binnen 7 werkdagen tebeantwoorden.Wist je dat je heel veel informatie terug kunt vinden oponze website? Wellicht staat jouw antwoord hier al tussens:www.sunweb.be/nl/vakantie/faqWij verwachten jehiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Facebook Twitter Instagram Youtube

C. W.

Naar: Sunweb

06/12/2021

Beste,Aangaande referentienummer 3814704, wij mochten helaas nog geen antwoord ontvangen.Graag een reactie.MvgCaroline Wemel

Sunweb

Naar: C. W.

06/12/2021

Bedankt voor je e-mail. We hebben deze geregistreerdonder referentienummer3829408.Wij nemen jouw vraag in behandeling.Wegens de drukte streven wij ernaar om jouw vraag binnen 4 werkdagen tebeantwoorden.Wist je dat je heel veel informatie terug kunt vinden oponze website? Wellicht staat jouw antwoord hier al tussens:www.sunweb.be/nl/vakantie/faqWij verwachten jehiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Facebook Twitter Instagram Youtube

Sunweb

Naar: C. W.

10/12/2021

Goedemiddag,Wij hebben reeds op 15 november een eerste inhoudelijke reactie gegeven aan de klant en op 7 december een tweede reactie.Met vriendelijke groet,VanessaAfdeling Customer SupportPostbus 1439, 3000 BK Rotterdamt+31 (0)10 2802102f+31 (0)10 2802129ecustomersupport@sunweb.nliwww.sunweb.nl________________Datum: 18-11-2021


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform