Ik heb een computer met een kapotte ssd voor reparatie opgestuurd via Bpost naar Bol.com, ik heb alle stappen gevolgd die op de web pagina staan van de reparatie. De reparatie aanvraag heb ik Zondag 1/10 aangevraagd en Maandag 2/10 heb ik de laptop met de nodige papieren op laten sturen. Van Bpost heb ik de dag er op bevestiging gekregen dat het pakketje verzonden was en goed ontvangen door bol.com.Het defectje van de laptop was een ssd die kapot was gegaan waardoor windows niet meer kon opstarten, ik kon dus ook geen extra backup nemen van mijn werk. Ik heb dus ook gecommuniceerd aan bol.com dat ik wenste dat ze tijdens de reparatie de 2e harde schijf met al mijn persoonlijke documenten er uit zouden halen voordat ze het systeem zouden resetten.Herhaaldelijk heb ik hierachter contact opgenomen met bol.com om te vragen of ze mijn computer al ontvangen hadden, aangezien de reparatie binnen de 15 dagen gerepareerd zou worden. Dat is dus niet gebeurd binnen de gegeven tijd, en ik heb gevraagd wat ze hier aan gingen doen.Het antwoord was simpel, we zullen nog eventjes wachten, misschien vinden we je artikel en repareren we het alsnog, wat ik erg vreemd vond natuurlijk. Wat, is mijn laptop kwijt geraakt? Hoe? Na 3 dagen gewacht te hebben en zelf weer contact opgenomen te hebben, kreeg ik een droge mail die bevestigde dat de laptop kwijt was geraakt in de verzending. Dit heeft bij mij veel vragen bovengebracht. Als het pakketje vanaf de 3/10 bij bol.com ligt, hoe is dit dan kwijt geraakt? Hoe komt het dat het zo lang heeft geduurd om er achter te komen dat ze het kwijt waren? En waarom worden deze dingen pas de laatste dag gechecked, na mijn laptop dus 2 weken kwijt te zijn? Ik wil duidelijk hier bijvoegen dat ik meerdere keren per week contact opgenomen heb met bol.com om te vragen hoe alles dus precies zat. Duidelijk is er dus geen onderzoek gebeurd en kreeg ik het bericht dat het geld binnen de 5 dagen op mijn rekening zou staan. Dit heeft uiteindelijk 8 dagen geduurd, dus zelfs zonder het weekend mee te rekenen is dit dus te laat. Nu eventjes wat concretere informatie om mijn problemen te verduidelijken.Ik studeer dae, game development, ik heb dus mijn laptop nodig om de lessen bij te wonen en mijn taken te kunnen maken en indienen, aangezien er wekelijkse deadlines zijn, en ik nu al zo goed als een maand zonder laptop heb gezeten is dit natuurlijk erg irritant. Had ik geweten dat bol.com zo'n slechte service zou geven had ik het gewoon ergens in de buurt laten repareren of desnoods zelf gemaakt, aangezien het enkel gaat om een harde schijf vervangen. Maar garantie blijft garantie dacht ik. Grote fout, bol.com is niet vertrouwbaar met electronica, de les die ik geleerd heb is het is een goedkope winkel met goede prijzen maar voor service na je aankoop, of zelfs all around klanten service moet je toch niet rekenen op hun!''Bij artikelen zoals notebooks of harde schijven garandeert bol.com niet dat de opgeslagen gegevens bewaard blijven bij een reparatie. Bol.com is niet verantwoordelijk voor het behoud van gegevens. Wij adviseren je om regelmatig reservekopieën (backups) te maken van al je gegevens.'' Dit staat er op hun website, maar dus aangezien de laptop niet gerepareerd is is het natuurlijk ook niet nodig geweest om zelfs back ups te maken, er is niets gebeurd met de laptop. Dus dat is al mijn verantwoordelijkheid niet meer (houd er rekening mee dat zelfs als het mijn verantwoordelijkheid was ik onmogelijk op een dode laptop back ups had kunnen maken, EN ik had gecommuniceerd dat de werkende harde schijf met data gewoon aan de kant gehouden moest worden) Dus het verlies van die bestanden is volgens mij compleet de fout van bol.com. Wie geraakt er in hemelsnaam ook zo'n grote doos van 7 kilo zomaar even kwijt ? Van een compensatie voor de slechte communicatie en 2 keer niet hun 'deadline' gehaald te hebben was geen sprake. Contact opgenomen en te horen gekregen dat dit wel vaker gebeurt. Ja sorry Meneer, wij kunnen er niets aan doen. Dat vind ik toch wel erg bijzonder dat er in zo'n groot bedrijf geen enkele communicatie is tussen de verschillende afdelingen en dat er zo weinig gedaan kan worden voor klanten. En dan al helemaal vreemd vind ik dat ze het normaal vinden dat pakketjes af en toe zoek gaan. Als het nu zou gaan over een gsm hoesje, of een cd, of iets die gemakkelijk vervangen kon worden, dan snap ik dat daar niet zo'n groot probleem van gemaakt wordt.. Maar dit is toch wel een heel ander verhaal.Ik ben dus veel bestanden kwijt, heb een maand les gemist en mijn nieuwe laptop die ik besteld heb met het geld die ook nog eens erg laat terug gestord werd kwam dan ook nog eens te laat aan. Ik ben de dag thuis gebleven om te zorgen dat ik het pakketje kon ontvangen om zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen. Maar kreeg pas laat op de dag een update dat het pakketje geannuleerd was, uiteindelijk was het zelfs niet mogelijk om het pakketje op een ander adres (buren) te laten leveren zonder de bestelling te annuleren en opnieuw te bestellen, en betalen (terwijl je dan natuurlijk nog moet wachten op het geld van de laatste bestelling die terug gestort moet worden) erg ideaal is het dus niet. Maar na het lange wachten heb ik dus vandaag wel mijn laptop eindelijk.Ik wil dus iedereen waarschuwen dat als je een pc bij bol.com bestelt je niet veel moet geloven van wat er op de website staat. Koop je een laptop of andere electronica die veel gebruikt zal worden, reken er alvast op dat je zelf beter verantwoordelijkheid kan opnemen voor de eventuele reparaties.. Bol.com staat hier dus niet voor in, of het duurt toch wel erg lang.. Maar dit is blijkbaar allemaal een normale procedure. Veel tijd verloren met uren aan de telefoon te hangen of in de chat te zitten met een klanten dienst die je steeds de zelfde vage informatie geeft waar je dus helemaal niets mee bent.Ik voel mij dus verkeerd behandeld en ben totaal ontevreden met de service van bol.com