Klacht
D. W.
Naar: bol.com
Beste,In november merkten wij op dat ons 1jaar oude samsung tablet haperde in het menu. Aangekocht bij Bol.com. Als je gebruik maakte van de geïnstalleerde app's dan was er verder geen probleem. je kon deze gebruiken zonder enig probleem. Wij dachten, dit is een garantie probleem en melden het toestel aan bij Bol.com voor een reparatie. Wij krijgen na 1week de melding dat het toestel niet in garantie valt. Wat de reden was kregen we niet. We hadden er vrede mee genomen dat het haperde in het menu, we konden ten slotte toch de App's gebruiken. Dus kregen we hem teruggestuurd door €19,99 te betalen. Maar hoe, het toestel kregen we niet meer uit, dit sprong na enkele seconden van zichzelf terug op. De touchscreen werkte in zijn totaliteit niet meer. M.a.w het toestel was nu wel volledig voor de vuilbak. Maar hadden toch nog even contact opgenomen en reageerden snel terug met het antwoord dat we hem terug mochten sturen voor een 2de keer, maar ook bij deze kregen we hetzelfde antwoord dat deze buiten garantie valt. Maar hier wilden we op duiden dat het toestel mocht haperen in het menu. Maar nu willen ze er niets meer aan doen. We mogen hem terug na het betalen van de €19.99. Nadat we het hadden terug gestuurd op hun aanraden. Na een 20-tal mails van ook een 20-tal verschillende medewerkers probeer ik het nu via deze weg. Zeer ontevreden over deze dienst.
Berichten (8)
bol.com
Naar: D. W.
Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor de klacht. Graag neem ik deze in behandeling, maar daarvoor heb ik wel een bestelnummer nodig.Ik zie deze graag tegemoet. Alvast bedankt en een fijne dag!Met vriendelijke groet,Lassebol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- vreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) Date: 6 januari 2022, 11:26 Klacht - Ontevreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]
D. W.
Naar: bol.com
Beste,Mijn excuses,1176497780 is het bestelnummer.
bol.com
Naar: D. W.
Beste meneer/mevrouw,Dankjewel voor je mail.Echter is het mij niet duidelijk waar dit over gaat. Zou je me wat meer informatie kunnen sturen onder andere de klant naam en bestelnummer zodat ik je hier zo snel mogelijk mee verder kan helpen.Nog een hele mooie avond gewenst!Met vriendelijke groet,Martinebol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- vreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) Date: 8 januari 2022, 11:03 Klacht - Ontevreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]
D. W.
Naar: bol.com
Beste,Mijn excuses ik heb het laatste bericht blijkbaar uit het oog verloren.Staat op naam van Liesbet VerpotenMet bestelnummer 1176497780.Dit gaat over een tablet dat in het menuscherm haperde, nu bleek dit niet onder garantie te zijn, terwijl er niets van schade aan het toestel zelf was, nu hebben ze dit terug gestuurd maar nu kan je er niets meer met doen, touchscreen werkt niet meer, daarvoor wel en je kan hem ook niet meer afzetten, springt van zichzelf terug op.En dit vind ik niet kunnen, wij konden er nog prima een filmpje op afspelen of de apps met gebruiken zonder dat dit haperde. En nu is dit toestel volledig onbruikbaar.Dan hebben we contact opgenomen, mochten hem dan terug opsturen maar hebben er niets meer met gedaan. Dus dit moeten we dan maar pikken. Groeten,Dieter en Liesbet
bol.com
Naar: D. W.
Beste meneer/mevrouw,Dank voor het doorgeven van uw klacht,Helaas ontbreekt de nodige informatie om u hiermee verder te helpen. heeft u voor mij een bestelnummer en een duidelijke omschrijving van de klacht? Ik begrijp dat het over een reparatie gaat, indien u een BC nummer heeft dan volstaat dit ook om u terug te vinden in het systeem.Zodra ik uw antwoord binnen heb, in antwoord op deze mail, help ik u graag verder.Alvast dank voor de moeiteMet vriendelijke groet,Marjabol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- vreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) Date: 27 januari 2022, 20:47 Klacht - Ontevreden over een reparatie bij Bol.com - (CPTBE01432906-22) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]
D. W.
Naar: bol.com
Beste,Dit is het bestelnummer 1176497780.Ik weet niet hoe ik het nog kan uitleggen.Tablet aangekocht.Na 1jaar begon het scherm te haperen en hebben dit binnen gedaan voor reparatie. De tablet konden we nog prima gebruiken voor apps en of video's op te zien, dan haperde het niet.Ze willen het niet repareren onder garantie. Reden onduidelijk.Wij vragen de tablet ongerepareerd terug, omdat we deze toch probleemloos konden gebruiken in de apps en/of video. Maar toen we die terug kregen, werkt de touchscreen niet meer en als je hem uitzet springt hij vanzelf terug aan. Dus maw onbruikbaar, en dit is de reden van de klacht, wij sturen de tablet op, bruikbaar. En krijgen een niet bruikbare tablet terug. Na verschillende mails mochten we hem terug opsturen, maar hier niets verder uitgekomen.Dus wij willen onze tablet terug kunnen gebruiken zoals voorheen met eventueel een haperend scherm. Eigenlijk hadden we hem beter nooit opgestuurd. Vriendelijke groeten.Dieter
D. W.
Naar: bol.com
Mail1Beste mevrouw Verpoten,Bedankt voor je bericht!Wij hebben vorige week donderdag 27-01-2022 de klacht binnen gekregen van Test-Aankoop over het artikel Samsung Galaxy Tab A7 (2020) - WiFi - 32GB - Grijs die twee keer ter reparatie was opgestuurd. Wat jammer om te horen dat het probleem nog niet is verholpen. Uit de eerdere meldingen en de klacht die binnen was gekomen van Test-Aankoop, heb ik begrepen dat nadat het artikel ter reparatie was opgestuurd en je deze weer terug hebt ontvangen het artikel nu volledig onbruikbaar is. Om je zo goed mogelijk te helpen, wil ik je graag adviseren om het artikel voor de derde keer ter reparatie op te sturen. Zodat onze reparatie afdeling het artikel kunnen nakijken.Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe!Met vriendelijke groet,JanineAntwoord1Beste,Ik zal hem voor de 3de keer opsturen, maar gelieve de nazichtskosten op jullie te nemen.En kan je vertellen wat er juist gaat gebeuren want bij de 2de keer hebben ze er niet echt meer naar gezien.vriendelijke groeten LiesbetMail2Beste mevrouw Verpoten,Bij het versturen van je Samsung Galaxy Tab A7 (2020) - WiFi - 32GB - Grijs moet je letten op de volgende punten:Maak eerst een reservekopie. Lukt dat niet? Dan adviseren we je een bedrijf gespecialiseerd in datadragers te contacteren. Tijdens de reparatie kunnen gegevens verloren gaan. Bol.com en de reparateur zijn niet verantwoordelijk voor het behoud van gegevens.Verstuur alleen het artikel en de oplader. Laat extra accessoires thuis, zoals SD-kaarten, simkaarten en beschermhoezen.Hoe werkt garantie en reparatie bij bol.com?Elk artikel dat je bij ons koopt, moet in goede staat zijn en bij normaal gebruik naar behoren functioneren. Als je een artikel krijgt waarbij dat niet het geval is, zorgen we zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Afhankelijk van je situatie is dat een reparatie, een terugbetaling of een ander artikel.Sommige artikelen hebben ook een fabrieksgarantie. De duur en de voorwaarden van deze extra garantie worden bepaald door de fabrikant zelf, niet door ons. Informatie over fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.Als de schade buiten de garantievoorwaarden valt, repareren we je artikel graag als jij dat wilt. Je ontvangt dan eerst een prijsopgave. Daarna kan je beslissen of je de reparatie wil laten uitvoeren of niet. Schade buiten de garantievoorwaarden is bijvoorbeeld val-, stoot- of waterschade, verkeerde installatie, onjuist gebruik of installatie van verkeerde of foute (illegale) software.Hoe lang duurt de reparatie?Binnen de garantievoorwaardenIs het product defect en binnen de garantievoorwaarden dan heeft de reparateur maximaal 15 werkdagen de tijd om je reparatie af te ronden. Je hoort van ons zodra er nieuws is. Je hoeft geen contact met ons op te nemen. Wij houden je reparatie scherp in de gaten! De termijn van 15 werkdagen kan (tijdelijk) gestopt worden indien wij bijvoorbeeld een vraag aan je moeten stellen over je ingestuurde product.Als de reparateur er onverhoopt niet in slaagt de reparatie op tijd af te ronden en je artikel valt binnen de garantievoorwaarden, betalen wij het aankoopbedrag terug. In dit geval, laten we je dat snel weten. Binnen drie tot vijf werkdagen staat het geld weer op je rekening.Buiten de garantievoorwaardenBij reparatie buiten de garantievoorwaarden ontvang je eerst een prijsopgave vóór de reparatie wordt uitgevoerd. Dit kan de reparatieduur verlengen. Je kunt dan geen aanspraak maken op de maximale reparatie termijn van 15 werkdagen.Mijn artikel is nog niet aangekomen bij de reparateurDe ervaring leert dat een verzending vijf werkdagen onderweg kan zijn. Als we na die tijd niets ontvangen hebben, mailen we je om je traceercode door te geven.Als we je artikel binnen twee weken niet ontvangen hebben en we je geldige traceercode hebben, betalen we het aankoopbedrag terug. Je hoeft geen contact met ons op te nemen, wij houden dit scherp in de gaten.Kan ik het artikel ook via een koerier versturen?Ja hoor, dat kan. Daar worden wel koerierskosten van 42 euro voor in rekening gebracht.Tip: volg de verzendinstructies die je per mail van ons ontvangt. Zo bescherm je je artikel tijdens de verzending tegen schade en zorg je ervoor dat wij de reparatie snel kunnen starten.Ik vertrouw erop dat ik je hiermede van voldoende informatie voorzien heb. Mocht je naar aanleiding van deze email alsnog vragen hebben, dan hoor ik deze heel graag. Je kunt ons contacteren per telefoon op 030-3104999 of BE 02-7885999, per email of per live chat. Met vriendelijke groet,FeliceAntwoord2Beste,Dit is niet echt wat ik had verwacht als antwoord. Ik verwacht dat jullie de nazichtskosten op jullie nemen. Kunnen jullie dit bevestigen?Bij de 2de keer was dit net het probkeem, opgestuurd maar geen controle op het geen waarvoor hij binnen ging. Dus ik verwacht een reparatie zoals wij dat verwachten.Vriendelijke groetenLiesbetMail3Goedenavond Liesbet, Wat bedoel je precies met nazichtskosten? Wij kunnen vooraf helaas niet bepalen wat eventuele reparatiekosten zullen zijn, dit wordt pas vastgesteld na onderzoek van onze reparatiedienst. Nog voordat er werkzaamheden worden verricht zal er altijd eerst met jou worden overlegd mochten de reparatiekosten buiten de fabrieksgarantie vallen. Nog een fijne avond gewenst!Met vriendelijke groet,PeterAntwoord 3Beste, Ik weet niet in hoeverre je dit dossier kent, maar het is al de 3de keer dat we deze gaan opsturen. Nu is het op jullie aanraden dat ik deze nog eens opstuur, in het idee dat jullie deze gaan maken zoals hij voorheen was, dus dan mag ik er vanuit gaan dat jullie dit bekostigen.Vriendelijke groeten,Liesbet
D. W.
Naar: bol.com
VervolgMail 4Beste Liesbet,Bedankt voor je e-mail. Als het ter reparatie wordt gestuurd gaat de reparatie afdeling de tablet nakijken. Je wil graag bevestiging dat wij het gaat bekostigen. Die kan ik je niet geven. Dit ligt er namelijk geheel aan of het wel of niet binnen de garantievoorwaarden valt. Mocht je nog vragen hebben dan helpen we je graag verder.Ik wens je nog een fijne avond toe.Met vriendelijke groet,RoyAntwoord 4Beste,Dit gaat niet meer over dit een garantie geval is, gelieve het dossier te vernemen, ik communiceer wel terug verder met test-aankoop.Het zou al heel wat helpen moest 1-en-dezelfde persoon reageren op deze mail. Dit is echt niet meer houdbaar en tijdverlies. Zeer triest allemaal. Op jullie aanraden moeten we hem opsturen maar wij zouden daarvoor moeten betalen, lijkt me niet echt logisch.Vriendelijke groeten,Liesbet--Einde gesprek--Dit is geen normale communicatie meer, 4 mails, 4 verschillende personen die niet weten wat ze zeggen of waar het over gaat.Zeer onprofessioneel zowaar.Ik wil gewoon dat het tabletje terug functioneert zoals tervoren, met haperend scherm het interesseert me niet. Het kon nog worden gebruikt, nu niet meer. Ik wil ook dat er een duidelijke afspraak is wat er gaat gebeuren bij fe hersteldienst. En niet zoals de 2de keer.Bij een 3de nazicht mogen ze nu toch ook al weten hoe dit tabletje er vanbinnen en vanbuiten uit ziet mag ik hopen.Vriendelijke groeten.Dieter Wildiers en Liesbet verpoten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten