Terug

Onterechte weigering van retour - vermeende gebruikssporen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

W. R.

Naar: ZALANDO

19/06/2025

Geachte heer/mevrouw, Via deze weg wens ik een klacht in te dienen tegen Zalando wegens een onterechte aanrekening van een teruggestuurd artikel. Op 27/04/2025 heb ik via de website van Zalando een aantal kledingstukken en schoenen besteld (bestelnummer: 11003134017064). Na het passen heb ik één kleed gehouden (Abercrombie & Fitch, High-Neck Satin Sculpt Midi Dress - Galajurk - red) en betaald. De overige artikelen, waaronder een paar hakken, heb ik netjes en tijdig teruggestuurd volgens de retourinstructies van Zalando. Tot mijn verbazing ontving ik enige tijd later bericht dat ik nog steeds moest betalen voor mijn bestelling. Aangezien het kleed reeds betaald was, bleek er iets niet te kloppen. Na contact met de klantendienst vernam ik dat het paar hakken dat ik retour stuurde, gebruikssporen zou vertonen en dat ik verplicht zou zijn deze alsnog te betalen. Deze beschuldiging is volledig ongegrond. De schoenen werden enkel binnenshuis gepast, zoals gebruikelijk is bij online aankopen, en vertoonden bij verzending geen enkele schade of gebruikssporen. Ze werden bovendien zorgvuldig ingepakt en in perfecte staat geretourneerd. Daarnaast werd mij door de klantendienst meegedeeld dat ik hierover reeds twee e-mails zou ontvangen hebben. Deze e-mails heb ik echter nooit ontvangen. Omdat ik hier niet op reageerde (wat dus onmogelijk was), zouden de schoenen inmiddels vernietigd zijn en word ik alsnog verplicht tot betaling. Ik heb reeds geprobeerd om dit rechtstreeks met Zalando op te lossen, maar het bedrijf blijft bij zijn standpunt zonder overtuigend bewijs van schade. Ik voel mij hierdoor als consument onterecht behandeld en wend mij tot Test-Aankoop om mijn rechten te verdedigen. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen. Ik bevestig dat het product op correcte wijze werd teruggestuurd, onbeschadigd en volledig, en verzoek bijgevolg om de opgelegde betaling van €86 te laten vervallen. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van dit schrijven. Deze brief geldt als ingebrekestelling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform