Terug

Onterechte verlenging abonnement Pippo

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Abonnementenland

27/01/2020

Beste,- Op 13/6/2019 heb ik via jullie website een abonnement genomen op Pippo peutertijdschrift, dit als cadeau voor mijn kleinkind. Dit was een voordelige actie voor 6 maanden voor de prijs van 21 euro.- Op 19/6/2019 ontvang ik van jullie mail met bevestiging van deze bestelling met bevestiging van alle details. Bestelling 5513 - bevestiging bestelling product Pippo actie half jaar - abonnement (6 nummers). Bij klantgegevens staat duidelijk vermeld dat dit abonnement niet voor mij is maar voor mijn kleindochter. Jullie hebben in deze bevestiging ook mijn vraag hernomen om het eerste gratis nummer naar mijn adres te zenden en de volgende 6 nummers naar het adres van mijn kleinkind.- Eerste betaalde nummer werd dus verzonden naar mijn kleindochter in juli 2019 en laatste nummer dus in december 2019. Dit gebeurde perfect zoals gevraagd.- Tot mijn grote verbazing ontvang ik op 10 januari 2020 een factuur (nummer 51863498) van jullie gedateerd op 6 december 2019 (dus meer dan één maand later?)van 49 euro met als omschrijving uw abonnement op Pippo , terwijl ik niks had ondernomen om het abonnement te verlengen.- Ik neem onmiddellijk (dus op 10 januari) telefonisch contact op met jullie dienst en leg uit dat dit om een vergissing moet gaan.- daar wordt mij meegedeeld dat ik mij zou akkoord verklaard hebben met de algemene voorwaarden waarin zou vermeld staan dat het abonnement automatisch doorloopt. Ik had dit abonnement moeten opzeggen met één maand vooropzeg.- Ik betwist dit aangezien dit nergens in bevestiging van mijn bestelling 5513 staat. Integendeel daar staat duidelijk dat het om een bestelling van de Actie van half jaar (dus 6 nummers) abonnement gaat.- Bovendien hebben jullie factuur geantidateerd. Ik heb deze ontvangen op 10 januari 2020 en ze is gedateerd op 6 december 2019. Moest ze werkelijk verzonden zijn op 6 december had ik nog op tijd geweest om het abonnement op te zeggen, maar dit wilden jullie waarschijnlijk niet.- Na ons telefonisch onderhoud van 10/1 heb ik ook op 10/1 een mail van jullie ontvangen. Daarin staat vermeld dat jullie mijn mondelinge opzegging van het abonnement in goede orde hebben ontvangen en dat ik toch nog de prijs van 4,08 euro + 6 euro administratiekosten zal moeten betalen voor de voor de verzending van het volgende nummer eind januari.- Op deze mail heb ik onmiddellijk (10 januari) geantwoord dat ik enkel een abonnement van 6 maanden heb besteld en dat jullie volgende editie niet hoeven op te zenden en ik dus ook niks hoef te betalen.- Op 17/01 krijg ik een herinnering van factuur 51863498 in de bus (dus een week nadat ik eerste factuur heb ontvangen) waarin jullie durven te beweren dat jullie ENKELE WEKEN GELEDEN!!!! (terwijl het nog geen week geleden was) mij een factuur hadden gezonden voor de verlenging van het abonnement en dat deze nog niet betaald is. Bovendien rekenen mij jullie hiervoor nog eens extra 1,24 euro administratiekosten en 0,26 euro BTW op deze administratiekosten aan. Deze herinnering stond gedateerd op 7 januari.- Op 20/1 krijg ik via mail een reactie van jullie op mijn antwoord dd. 10/01 op jullie mail van 10 januari. Hierin herhalen jullie dat het hier om een abonnement tot wederopzegging gaat, dat het abonnement tussentijds werd stopgezet maar dat ik toch nog het bedrag van 10,08 euro zal moeten betalen voor het laatste nummer + administratiekosten.- Nogmaals wil ik hier betwisten dat ik een abonnement heb aangegaan tot wederopzegging aangezien het en om een cadeauabonnement ging voor mijn kleinkind en er duidelijk in de bestelling staat dat het op een bestelling gaat van de actie half jaarabonnement. Gelieve het nummer van januari dus niet op te zenden en mij hiervoor ook geen kosten aan te rekenen.- Deze praktijk wil ik graag aankaarten bij testaankoop en andere consumenten verwittigen van dergelijke praktijken. Ook het antidateren van de factuur vind ik schandalig en wil ik hier aankaarten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform