Terug

Onterechte uitgevoerde betalingen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. D.

Naar: TotalEnergies

19/03/2025

Betreft: Betwisting van voorschot factuur 71,95 € van 03/02/2025 en 03/03/2025 Geachte mevrouw/heer, Geen voorschot facturen mogen ontvangen maar werden wel gedebiteerd van onze rekening. Onterechte uitgevoerde betalingen naar total energy Belgium. Op 19 januari 2025 hebben we een aanvraag gedaan voor aansluiting elektriciteit en GAS. Op ons EAN (elektriciteit) 541448820064689980 EAN (Gas) 531448820064689997 Bevestiging per mail op 19 januari 2025. Op 20 januari 2025 ontvangen mail ivm aanvraag werd toegevoegd aan bestaand klantenaccount. Met het EAN 541448820064689980. Het betreffende bestaande account waar ze naar refereren met klantnummer E232191425 Met contracten voor elektriciteit en gas was reeds stopgezet op 02 september 2023, er waren geen actieve contracten meer, ook de domiciliëring voor dit klantnummer werd ook geblokkeerd bij onze bank. Op 24 januari 2025 werd er een wijziging doorgevoerd voorschot factuur, Per Mail bevestigd. Op 26 februari 2025 per e-mail en per post werd er ons meegedeeld dat het dossier met klantnummer E232191425 werd geweigerd voor aansluiting. Met de gekende EAN nummers. Maar op 3 februari 2025 werd er een doorlopende opdracht uitgevoerd bij onze bank voor het bedrag van 71,95 € naar total energy Belgium (sepa) Deze doorlopende opdracht werd nogmaals uitgevoerd op 3 maart 2025 voor hetzelfde bedrag van 71,95 € naar total energy Belgium. Telefonisch contact opgenomen met de klantendienst hoe dit kan? Want het contract werd geweigerd met de gekende EAN nummers op ons adres. Hier konden ze niks van terug vinden in hun systeem, niks van betalingen, niks van bedrag 71,95 €. Op naam en adres kwam het klantennummer E252415736 als referentie, maar daar waren nog geen betalingen van doorgevoerd op de genoemde datas betalingen. Wel dat het voorschotfactuur een ander bedrag had dan die 71,95 €, maar met het bedrag van 83,55 €. Dit bedrag werd op datum van 17 maart 2025 uitgevoerd naar total energy Belgium. Die betaling werd gevonden maar alle voorafgaande betalingen die worden vernoemd hierboven niks van te bespeuren, maar zijn wel effectief en degelijk van onze rekening gedebiteerd. Een terugbetaling voor de bedragen van 2x 71,95 € kunnen ze niet uitvoeren omdat hiervan niks in hun systeem staat. Maar wel op de rekeninguitreksels en op overzicht van ons rekeningnummer duidelijk zichtbaar. Graag een reactie met enige oplossing voor dit dossier. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: A. D.

31/03/2025

Uw Referentie: Beste meneer Verhoeven Na analyse van jecontact met Test-Aankoop moet ik jehelaas al melden dat ik de bijlages niet heb ontvangen. Wat ik hier gevonden heb is: klantennummerE252415736 met EAN541448820064689980 voor elektriciteit dat niet meer actief is. Hier is het nieuwe contract op 01/03/2025 geweigerd. EAN gas541448820064689997 is op dezelfde datum geweigerd. Hier liep een domiciliëring voor de voorschotfactuurE2500767458 van maart 2025. Deze werd betaald via domiciliëring op17/03/2025. Het betrof een betaling van €-83,55. Op19/03/2025 werd deze voorschotfactuur geanuuleerd (N2500157258). Binnen de 18 werkdagen na opmaak van deze annulering magje de terugbetaling verwachten op rekening nummer BE33 XXXX XXXX 7546. Op klantennummerE232191425 Zelfde EAN nummers, zie ik dt er een leveringscontract heeft gelopen van 02/05/2023 tot 02/09/2023. In dit klantennummer staat een openstaand saldo van €6,50, een afrekening van elektriciteitE2305555506 van04/10/2023 (periode02/05/2023 - 02/09/2023). Deze betaling werd steeds geweigerd door de domiciliëring van rekening nummerBE86 XXXX XXXX 6350. Wij raden jeaan dit bedrag te betalen om juridische kosten te vermijden. Van een betaling van €71,95 €, kan ik niets terugvinden. Indien jedenkt dat dit van uw bankrekening is gegaan, ontvangen wij graag een bankuittreksel als betalingsbewijs, zodat we dit kunnen laten onderzoeken door onze dienst boekhouden. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groeten In de bijlage: AnnuleringN2500157258 Afrekening E2305555506 Kathleen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 19/03/2025 19:30 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Onterechte uitgevoerde betalingen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500QD0VXELi:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform