Betreft: Betwisting van voorschot factuur 71,95 € van 03/02/2025 en 03/03/2025
Geachte mevrouw/heer,
Geen voorschot facturen mogen ontvangen maar werden wel gedebiteerd van onze rekening.
Onterechte uitgevoerde betalingen naar total energy Belgium.
Op 19 januari 2025 hebben we een aanvraag gedaan voor aansluiting elektriciteit en GAS. Op ons EAN (elektriciteit) 541448820064689980
EAN (Gas) 531448820064689997
Bevestiging per mail op 19 januari 2025.
Op 20 januari 2025 ontvangen mail ivm aanvraag werd toegevoegd aan bestaand klantenaccount. Met het EAN 541448820064689980.
Het betreffende bestaande account waar ze naar refereren met klantnummer E232191425
Met contracten voor elektriciteit en gas was reeds stopgezet op 02 september 2023, er waren geen actieve contracten meer, ook de domiciliëring voor dit klantnummer werd ook geblokkeerd bij onze bank.
Op 24 januari 2025 werd er een wijziging doorgevoerd voorschot factuur, Per Mail bevestigd.
Op 26 februari 2025 per e-mail en per post werd er ons meegedeeld dat het dossier met klantnummer E232191425 werd geweigerd voor aansluiting. Met de gekende EAN nummers.
Maar op 3 februari 2025 werd er een doorlopende opdracht uitgevoerd bij onze bank voor het bedrag van 71,95 € naar total energy Belgium (sepa)
Deze doorlopende opdracht werd nogmaals uitgevoerd op 3 maart 2025 voor hetzelfde bedrag van 71,95 € naar total energy Belgium.
Telefonisch contact opgenomen met de klantendienst hoe dit kan? Want het contract werd geweigerd met de gekende EAN nummers op ons adres.
Hier konden ze niks van terug vinden in hun systeem, niks van betalingen, niks van bedrag 71,95 €.
Op naam en adres kwam het klantennummer E252415736 als referentie, maar daar waren nog geen betalingen van doorgevoerd op de genoemde datas betalingen.
Wel dat het voorschotfactuur een ander bedrag had dan die 71,95 €, maar met het bedrag van 83,55 €.
Dit bedrag werd op datum van 17 maart 2025 uitgevoerd naar total energy Belgium.
Die betaling werd gevonden maar alle voorafgaande betalingen die worden vernoemd hierboven niks van te bespeuren, maar zijn wel effectief en degelijk van onze rekening gedebiteerd.
Een terugbetaling voor de bedragen van 2x 71,95 € kunnen ze niet uitvoeren omdat hiervan niks in hun systeem staat. Maar wel op de rekeninguitreksels en op overzicht van ons rekeningnummer duidelijk zichtbaar.
Graag een reactie met enige oplossing voor dit dossier.
Met vriendelijke groet,