Terug

Onterechte tussentijdse afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Luminus

30/03/2021

Beste,deze klacht gaat over de, in mijn ogen, volstrekt onterechte, tussentijdse afrekening (factuur 3006180699). Dit ging om een zogenaamde tussentijdse afrekening voor de periode vanaf 9 december tot 1 maart (datum vanaf wanneer het Grondwettelijk Hof het concept van de terugdraaiende teller heeft vernietigd).Tijdens deze wintermaanden hebben we bijna geen eigen energie kunnen produceren met onze zonnepanelen. Normaal compenseert onze productie in de zomer voor het verbruik van de winter. Door die vervroegde eindfactuur komt het er in de praktijk op neer dat onze terugdraaiende teller reeds voortijdig is gestopt, want onze compensatie door zomerproductie valt volledig weg. Alsof dit nog niet genoeg is moeten we hier bovenop ook nog eens prosumententarief betalen voor deze wintermaanden alhoewel we bijna niets geproduceerd hebben (want geen zon tijdens winter), en dat terwijl onze weinig geproduceerde energie (terwijl wij werken zijn) aan anderen werd doorverkocht zonder dat we er vergoeding voor kregen. Het komt er dus op neer dat wij voor die wintermaanden veel meer zullen moeten betalen voor verbruikte energie dan wanneer we geen zonnepanelen zouden hebben (en dat terwijl we bij een normale jaarfactuur enkel prosumententarief betalen).Graag herziening factuur.

Berichten (5)

Luminus

Naar: G. B.

31/03/2021

Beste heer BastiaensNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u vandaag, 31 maart 2021 een gedetailleerd antwoord via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

G. B.

Naar: Luminus

31/03/2021

DATA NOT AVAILABLE

Luminus

Naar: G. B.

01/04/2021

Beste heer BastiaensNaar aanleiding van uw antwoord op onze e-mail bezorgden wij u vandaag, 1 april een reactie via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

G. B.

Naar: Luminus

05/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

Luminus

Naar: G. B.

16/04/2021

Beste heer BastiaensWij bezorgden u vandaag, 16 april 2021 een antwoord via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform