Terug

Onterechte roaming in het buitenland

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: Telenet

18/11/2023

Beste,Ik heb op mijn factuur een extra kost aan roaming in het buitenland. Deze roaming zou gebeurd zijn in Japan maar ik heb mijn roaming afgezet toen ik in Europa op het vliegtuig stapte. Ik vind deze kosten dus ook onterecht en zou deze graag vergoed zien.Ook wil ik aankaarten dat het een problematische trend is bij telecom providers om mensen hier niet meer over te informeren. Zo leer ik nu uit een simpel gesprek met de klantendienst dat je op (eenvoudige?) vraag de roaming buiten de EU kan laten blokkeren. Dan vraag ik mij toch echt luidop af waarom dit niet standaard geblokkeerd is?! Dit gelijkend aan het blokkeren van bank en krediet kaarten buiten de EU. Dit alles lijkt mij gewoon de telecom provider die uit is op mooie extra winsten.Ik hoop hier een degelijk antwoord op te ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform