Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor jouw mail. Om onze dienstverlening zo efficient en snel mogelijk te laten verlopen, behandelen we aanvragen, vragen en klachten enkel via het e-loket. De link vind je hier. - Wil je een bewonerskaart, parkeervergunning of parkeerkaart voor personen met een handicap aanvragen? Dat kan via het e-loket, onder 'parkeervergunning aanvragen'. De link vind je hier. - Wil je een retributie betwisten, of heb je een klacht? Ga naar het e-loket, kies retributies, geef uw referentie en nummerplaat in en klik daarna onderaan op retributie betwisten. De link hiervoor vind je hier.Uitleg over het e-loket vind je hier. Informatie over parkeren in Genk vind je op www.parkeren.be/genk.Nog enkele tips om slim te parkeren in Genk: - Lang parkeren? Parkeer je in één van de vele parkings in de buurt. Gratis of betalend. - Kort parkeren? Vergeet niet jouw nummerplaat te registreren! Dat kan via de parkeerautomaat, via de app van 4411 of SMS naar 4411. - Geef steeds jouw volledige nummerplaat door, zonder spaties, of streepjes. De meest recente nummerplaten hebben 7 tekens (1ABC123). Vergeet niet te bevestigen na registratie. - Automaat defect? Leg de Europese blauwe parkeerschijf, betaal via SMS/app of ga naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat. Let op en respecteer steeds de maximale parkeerduur (1,5 uur in betaalzones). - In elke betaalzone krijg je dagelijks een sessie van 1 uur gratis. Verplaats je je naar een andere zone? Vergeet dan niet terug jouw nummerplaat te registreren.In Genk parkeren= registreren!Met vriendelijke groeten,THV Parkeren On-Street Genk