Terug

Onterechte parkeerretributie door onduidelijke foto's van het scanvoertuig

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: OPC Optimal parking Control

21/12/2020

Op 14 december kreeg ik een onverwachte parkeerretributie in de brievenbus. Het klopt inderdaad dat wij op dat tijdstip op die plek waren maar mijn man heeft het voertuig niet verlaten en zat dus tijdens het scannen van de nummerplaat (door een scanvoertuig) gewoon achter het stuur. Aangezien ik snel iets nodig had van een winkel en er geen plaats was om te parkeren heeft mijn man mij voor de deur van de winkel afgezet. Na het rijden van een blokje was er een parkeerplaats vrij en heeft hij zich gestationeerd. Mijn man heeft het voertuig nooit verlaten. Een 20-tal minuten later ben ik ingestapt en zijn wij huiswaarts gereden. Op 14 december stuur ik een mail met deze uitleg naar http://genk.q2c.eu. Ik krijg een mail terug met de uitleg dat ik geen parkeervergunning heb en dat er niemand aanwezig was in het voertuig. Ze sturen eveneens de foto's door genomen door hun scanvoertuig. Op deze foto's kan je gewoon niet zien of er al dan niet iemand in de auto zit. Deze zijn zo slecht genomen (ik meen een schim te zien maar het is echt zo onduidelijk). Ik stuur een mail terug waarin ik hen wijs op de zeer slechte foto's en druk erop dat ik op eer en geweten kan zeggen dat mijn man de wagen niet verlaten heeft. Ook schrijf ik in deze mail dat ze kunnen zien aan de opengeklapte zijspiegels dat het voertuig niet is afgesloten. Het weekend gaat voorbij en het onrecht maakt mij ziek. Maandagochtend 21 december bel ik naar opc op het nummer 016/23 56 09. Ik krijg een vrouw aan de lijn (naam ben ik vergeten). Ik doe mijn uitleg en ze bekijkt de foto's. Ze zegt dat hier duidelijk niemand achter het stuur zit en zegt dat ik moet stoppen met liegen. Dit doet enorm pijn omdat ik echt eerlijk ben. Ik herhaal dat ik op eer en geweten kan zeggen dat hij wel achter het stuur zit en het voertuig nooit verlaten heeft. Meer nog ik zweer het op mijn kinderen! Meerdere malen herhaald ze dat ik moet stoppen met liegen. Ik zeg haar ook dat mijn man, op het moment dat het scanvoertuig moet gepasseerd zijn, een zwarte muts op het hoofd had en met zijn gsm bezig was tot ik terug in het voertuig stapte. Wanneer ik begin over de zijspiegels zegt ze dat deze duidelijk ingeklapt zijn terwijl dit niet zo is. Ik vraag haar of ik foto's van mijn wagen mag doormailen met ingeklapte en met uitgeklapte zijspiegels maar ze wimpelt dit af met de woorden stop met liegen en bel dan maar naar de parkeerschop in Genk. Ik heb dit onmiddellijk geprobeerd maar deze waren gesloten. Ik heb foto's van mijn voertuig genomen waar de zijspiegels zeer duidelijk op te zien zijn en dit zowel opengeklapt als ingeklapt en deze verstuurd naar genk@parkeren.be. Onder de lak van de zijspiegels zie je een zwarte rand die bij het inklappen toe plooit. Ik zou er geen probleem mee hebben om deze retributie te betalen mocht deze terecht zijn maar dit is echt onterecht. Ook hoe de vrouw mij meermaals beschilderd als leugenaar doet enorm pijn.

Berichten (1)

OPC Optimal parking Control

Naar: N. V.

21/12/2020

Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor jouw mail. Om onze dienstverlening zo efficient en snel mogelijk te laten verlopen, behandelen we aanvragen, vragen en klachten enkel via het e-loket. De link vind je hier. - Wil je een bewonerskaart, parkeervergunning of parkeerkaart voor personen met een handicap aanvragen? Dat kan via het e-loket, onder 'parkeervergunning aanvragen'. De link vind je hier. - Wil je een retributie betwisten, of heb je een klacht? Ga naar het e-loket, kies retributies, geef uw referentie en nummerplaat in en klik daarna onderaan op retributie betwisten. De link hiervoor vind je hier.Uitleg over het e-loket vind je hier. Informatie over parkeren in Genk vind je op www.parkeren.be/genk.Nog enkele tips om slim te parkeren in Genk: - Lang parkeren? Parkeer je in één van de vele parkings in de buurt. Gratis of betalend. - Kort parkeren? Vergeet niet jouw nummerplaat te registreren! Dat kan via de parkeerautomaat, via de app van 4411 of SMS naar 4411. - Geef steeds jouw volledige nummerplaat door, zonder spaties, of streepjes. De meest recente nummerplaten hebben 7 tekens (1ABC123). Vergeet niet te bevestigen na registratie. - Automaat defect? Leg de Europese blauwe parkeerschijf, betaal via SMS/app of ga naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat. Let op en respecteer steeds de maximale parkeerduur (1,5 uur in betaalzones). - In elke betaalzone krijg je dagelijks een sessie van 1 uur gratis. Verplaats je je naar een andere zone? Vergeet dan niet terug jouw nummerplaat te registreren.In Genk parkeren= registreren!Met vriendelijke groeten,THV Parkeren On-Street Genk


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform