In Juni 2023 hebben wij zonnepanelen laten installeren. De aanvraag en verwerking bij Fluvius is vlekkeloos verlopen. Dezelfde maand hebben wij als vervanging van onze analoge meter ook een digitale meter gekregen. Tot hier toe alles normaal. Op 23/10/2023 hebben wij echter een afrekening elektriciteit ontvangen waar netjes de hoeveelheid teruggeleverde energie bij vermeld staat maar er geen vergoeding tegenover staat. Bij het melden van het probleem aan de klantendienst van Eneco vertelden zij dat dit lag aan de verwerking bij Fluvius. Na 2x de bevestiging gekregen te hebben van FLuvius dat zij alles netjes hebben doorgegeven aan Eneco, hebben wij van Eneco de ene na de andere annulatie, rechtzetting en verandering van facturen ontvangen. De annulaties en rechtzettingen gaan zelfs de periode van plaatsing van onze zonnepanelen vooraf. Het zijn ondertussen meer dan 10 annulaties en herberekeningen die telkens op verschillende periodes slaan. De annulatiefacturen en herberekeningen vermelden ook geen details van hoe deze tot stand zijn gekomen. Naar mijn mening doen ze dit om ervoor te zorgen dat wij door het bos de bomen niet meer zien. De juiste berekening controleren wordt op deze wijze nagenoeg onmogelijk. Ondertussen heb ik opnieuw een afrekening gehad (factuurnummer: 141011843539) voor de periode van 21/09/2022 - 25/05/2023 ten bedrage van 870,91 euro. Op deze factuur wordt er echter geen rekening gehouden met betaalde voorschotten en zelfs niet met factuur 141220890963 van 23/06/2023 voor de periode van 21/09/2022 - 06/06/2023 waar we een tegoed hadden van 72,11 euro. Wij hebben tot op heden dus nog altijd rechtzettingen en afrekeningen die totaal niet kloppen en nog altijd geen vergoeding voor onze opgewekte energie. Ik weiger deze factuur dus nog altijd te betalen. Ik heb sinds begin dit jaar ook maandelijkse afrekeningen gevraagd voor elektriciteit en gas maar tot op heden ontvangen wij enkel maandelijkse afrekeningen voor gas. Voor elektriciteit ontvang ik tot nu toe nog altijd geen recente afrekeningen.Ik ben dus sinds oktober vorig jaar bijna 2-wekelijks contact aan het opnemen met de klantendienst maar tot op heden dus zonder resultaat.Wat is het antwoord van Eneco ?De klantendienst antwoordde mij meermaals dat zij het ook niet snappen en dat ze zelf geen contact mogen opnemen met de facturatiedienst. Van de facturatiedienst heb ik 1 mail ontvangen waarin ze beweren dat alles klopt en in orde is.