Terug

Onterechte herziening slotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. B.

Naar: Mega

21/11/2022

Beste,Eind augustus 2020 hebben we onze vroegere woning verlaten en werd er, samen met de nieuwe eigenaars, een overnamedocument ingevuld (kopie in mijn bezit). Op 7 oktober ontving ik een correcte slotfactuur op basis van de gegevens op het overnamedocument.Op 28 oktober 2022 (méér dan 2 jaar later) heb ik echter een nieuw schrijven ontvangen van MEGA, waarbij ze de slotfactuur annuleren en mij een nieuwe afrekening (zie bijlage) overmaken gebaseerd op metergegevens die niet overeenkomen met deze van het overnamedocument.Na telefonisch contact meldt MEGA dat de netbeheerder (Fluvius) deze gegevens doorgestuurd heeft. Fluvius heeft echter geen meterstanden genoteerd op het moment van de overname. Het gaat hier wel degelijk om een analoge teller. Ik heb Fluvius gecontacteerd en zij melden dat de energieleverancier (MEGA in mijn geval) de meterstanden communiceert bij een overname (op basis van het overnamedocument). Fluvius heeft ondertussen de correcte meterstanden in hun systeem opgenomen.Na nieuw contact met MEGA krijg ik de reactie dat de nieuwe afrekening wel correct is en houden ze voet bij stuk dat Fluvius nieuwe meterstanden zou doorgegeven hebben. Ik begrijp niet waar de nieuwe meterstanden vandaan komen, maar kan enkel vaststellen dat de oorspronkelijke afrekening correct was. Ik zal de nieuwe slotfactuur niet betalen, maar verwacht ook een rechtzetting van MEGA.Ik hoop dat deze hele situatie langs deze weg kan opgelost worden.Met vriendelijke groeten, Christoph Boeman

Berichten (3)

C. B.

Naar: Mega

07/12/2022

Beste,Ik diende ondertussen klacht in bij de "Ombudsman voor Energie" en ga helemaal niet akkoord met jullie werkwijze. Jullie stuurden mij een herinnering met vermelding van bijkomende kosten en dat voor een volledig onterechte factuur. Kunnen jullie dringend contact opnemen met Fluvius om dit uit te klaren.Groeten,Christoph

C. B.

Naar: Mega

04/01/2023

Er zou ondertussen met Fluvius gecommuniceerd zijn, maar ik kreeg nog steeds geen rechtzetting?

Mega

Naar: C. B.

04/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Onterechte herziening slotfactuur - (CPTBE01658121-03)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-----------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[M737L3-EPO3L]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform