Beste,Eind augustus 2020 hebben we onze vroegere woning verlaten en werd er, samen met de nieuwe eigenaars, een overnamedocument ingevuld (kopie in mijn bezit). Op 7 oktober ontving ik een correcte slotfactuur op basis van de gegevens op het overnamedocument.Op 28 oktober 2022 (méér dan 2 jaar later) heb ik echter een nieuw schrijven ontvangen van MEGA, waarbij ze de slotfactuur annuleren en mij een nieuwe afrekening (zie bijlage) overmaken gebaseerd op metergegevens die niet overeenkomen met deze van het overnamedocument.Na telefonisch contact meldt MEGA dat de netbeheerder (Fluvius) deze gegevens doorgestuurd heeft. Fluvius heeft echter geen meterstanden genoteerd op het moment van de overname. Het gaat hier wel degelijk om een analoge teller. Ik heb Fluvius gecontacteerd en zij melden dat de energieleverancier (MEGA in mijn geval) de meterstanden communiceert bij een overname (op basis van het overnamedocument). Fluvius heeft ondertussen de correcte meterstanden in hun systeem opgenomen.Na nieuw contact met MEGA krijg ik de reactie dat de nieuwe afrekening wel correct is en houden ze voet bij stuk dat Fluvius nieuwe meterstanden zou doorgegeven hebben. Ik begrijp niet waar de nieuwe meterstanden vandaan komen, maar kan enkel vaststellen dat de oorspronkelijke afrekening correct was. Ik zal de nieuwe slotfactuur niet betalen, maar verwacht ook een rechtzetting van MEGA.Ik hoop dat deze hele situatie langs deze weg kan opgelost worden.Met vriendelijke groeten, Christoph Boeman