Terug

onterechte herinningsmails

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

I. A.

Naar: TotalEnergies

01/08/2024

Betreft: Betwisting van factuurnummer E24/03507606 van 1/7/2024 tot 31/7/2024 Geachte, Op woensdag 24/7/2024 heb ik van u een herinneringsmail ontvangen met de vraag om het openstaande bedrag van 78.43 euro te betalen. Na onmiddellijk nazicht in onze klantenzone bleken alle betalingen in orde te zijn, dit te zien door het groene vinkje met datum erbij (screenshot in bijlage). Voor de zekerheid nam ik op maandag 29/7 telefonisch contact op met de klantendienst en de medewerkster bevestigde dat de betalingen in orde waren en dat ze zelfs de herinneringskost gingen terugvorderen. Op woensdag 31/7/2024 kregen we WEER een herinneringsmail met de vraag om bovenstaande bedrag te betalen, weer nam ik contact op met de klantendienst en dit keer was de uitleg dat er plots een achterstand zou zijn van april (en dit zou invloed hebben op de factuur van juli, vreemd!). Na het openen van de klantenzone kreeg ik een ander overzicht tegenover maandag, er staat ineens een betalingsachterstand tussen. Ik vroeg aan de medewerker of hij dan een overzicht kon bezorgen met de betalingen van elke periode maar dit was helaas niet mogelijk. De medewerker adviseerde mij om "gewoon" het bedrag over te maken en dan zou het in orde zijn. Ik vertelde de man dat ik dit niet ging zonder dat er een duidelijk overzicht was en vroeg ook naar de verklaring hoe het kwam dat de klantenzone zomaar aangepast was. Hierop kreeg ik geen duidelijk antwoord, de man zei nogmaals dat het toch MAAR om 78.43 euro ging, voor ons is dit helaas niet MAAR 78.43 euro. Naast het feit dat de medewerker mij niet kon verder helpen, hebben we tot op heden nog altijd geen duidelijke verklaring voor wat er gebeurd is en is het vertrouwen echt wel weg. Jullie passen zomaar de klantenzone aan? In afwachting van uw reactie betaal het bedrag van 78.43 niet, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Bijlage: - klantenzone gezien op woensdag 31/7 - klantenzone gezien op maandag 29/7 Met vriendelijke groet

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: I. A.

05/08/2024

Uw Referentie: E191593275Beste Ine AlpaertsBedankt voor je bericht, we hebben dit goed ontvangen.Als ik het dossier bekijk, zie ik dat de situatie begonnen is met de voorschotfactuur van juni. Deze hadden wij aangeboden op 19/06/2024 maar deze is geweigerd door de bank. Op 26/06/2024 hebben we deze opnieuw aangeboden maar ook deze werd geweigerd.Hierop is een herinnering verstuurd, met bijhorende kosten.Wanneer een factuur in aanbieding staat, zien zowel wij in onze facturatie als jij op de klantenzone de desbetreffende factuur als zijnde betaald. Bij een weigering wordt de status aangepast in beide systemen.Hetzelfde is gebeurd bij de voorschotfactuur van juli. Ook hier is er door de weigering vanuit de bank een herinnering opgemaakt met bijkomende kosten.Deze kosten zijn wel door mijn collega geannuleerd.Ik ga de kosten van de herinnering van de voorschotfactuur van juni annuleren.Hiervan ontvang ja een aparte creditnota.In het systeem zie ik 2 betalingen die uitgevoerd zijn op 05/08/2024, de eerste betaling is gezet op de voorschotfactuur van juli en de tweede is gezet op de voorschotfactuur van augustus.Momenteel ga je enkel nog een openstaand saldo zien van 7.50 euro, dit zal blijven openstaan tot de creditnota volledig is doorgezet in onze systemen. Normaal gesproken zou dit morgen of woensdag volledig op 0 moeten staan.Hou er wel rekening mee dat het dossier momenteel geen actieve domiciliëring meer heeft. Indien je graag opnieuw met een automatische inning wenst te werken, kan je dit opnieuw aanvragen via de klantenzone.Bedankt voor je vertrouwen,Met vriendelijke groeten,GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 1/08/2024 14:45Aan: support@totalenergies.beOnderwerp: onterechte herinningsmails‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J60wjOZ:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform