Terug

Onterechte herinneringskosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Telenet

07/01/2024

Tijdens nazicht van mijn account voor een niet-gerelateerd probleem zag ik dat mijn volgende Telenet factuur 10 € hoger was dan normaal.Toen ik de factuur opende via MijnTelenet zag ik een herinneringskost vermeld voor het vermelde bedrag.Dit terwijl er zelfs nog geen herinnering in de bus gevallen was.Inderdaad was de vorige factuur enkele dagen (minder dan 10 dagen) na de vermelde vervaldatum betaald.Helaas kan ik het niet helpen dat de online bankservice van mijn bank regelematig niet beschikbaar is in weekends omdat zij in een transitie zitten.Ik heb Telenet gecontacteerd via hun online formulier hierover. En tevens vermeld dat zij met de voortijdige aanrekening van hun herinneringskost ook inbreuk plegen op de vernieuwde consumentenwetgeving van 4/09/2023 betreffende consumentenschuld.Op 2de Kerstdag om 8h00 (!) werd ik opgebeld door een medewerkster van Telenet.Helaas kon deze dame noch mijn naam noch mijn gsm nummer noch mijn (factuur)adres terugvinden in hun systeem.Ik moest mijn klantnummer geven om mijn account te vinden ????Gezien ik dat niet onmiddellijk bij de hand had, ging ze mij later die dag terugbellen want ze moest dat opzoeken in een ander systeem ??Ik heb sinds die dag niets meer gehoord.En jawel, net voor nieuwjaar viel de beruchte herinnering in de bus, op dezelfde dag als de nieuwe aanrekening waarop dus die 10€ herinneringskost vermeld staan.Ik blijf bij mijn standpunt dat deze kost onterecht is en Telenet de termijn van 14 kalenderdagen na de eerste herinnering (via sms op 10 december) niet respecteert. De postdatum op de herinnering spreekt immers op 20 december (= 10 kalenderdagen).Ik eis dan ook een schrapping van de herinneringskost.In afwachting van de afhandeling, heb ik alvast mijn volgende factuur nog voor de vervaldatum betaald minus de herinneringskost.

Berichten (1)

Telenet

Naar: D. V.

10/01/2024

Beste mijnheer Vergison,We mochten uw klacht via Testaankoop goed ontvangen.We komen zo snel mogelijk tot bij u terug met meer informatie.Vriendelijke groet,TelenetConfidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform