Beste,De firma aqua-service nam meermaals telefonisch contact op met ons om een onderhoud op onze waterverzachter te mogen doen. Wij waren akkoord dat ze kwamen voor een onderhoud. Uiteindelijk maakte de firma er een probleem van dat onze waterverzachter al langere periode stil stond (door leegstand woning en verbouwingen) en stuurde zij een technieker om te komen kijken of de verzachter nog wel werkte. Voordat we verbouwden, werkte de waterzachter zoals het hoort.Er kwam iemand langs bij ons op 24/08/2022. Ik ben gedurende het hele bezoek bij de man gebleven in de garage, waar de waterverzachter staat. Hij haalde het deksel van de waterverzachter en zei meteen dat het kapot is. Hij draaide nog enkele vijzen los en zei opnieuw dat de waterverzachter kapot is en we beter een nieuwe zouden kopen. Toen ik meer informatie vroeg over wat er juist kapot is, kon de man hier niet echt op antwoorden. Hij sprak gebrekkig Nederlands en zei meermaals 'rubber is kapot'. Ik gaf aan dat een rubber vervangen toch mogelijk zou moeten zijn en ik vroeg een gedetailleerde prijsofferte om samen met mijn partner te bespreken. Dit kon hij niet geven, hij zei dat een vervanging minstens €350 zou kosten maar dat er nog vanalles kapot zou gaan en we echt een nieuw toestel zouden moeten kopen. Ik gaf aan dat hij dit toch niet kan zien zonder de waterverzachter in het stopcontact of zelfs aan de wateraanvoer aan te sluiten. Hij gaf aan dat zo te kunnen zien. We kregen geen prijsofferte voor herstelling, ook niet achteraf. Die had ik gevraagd om te kunnen bekijken of het de herstelling waard was of niet. Op 23/11/2022 zat er een aanmaning in onze brievenbus ter betaling van een factuur. Deze factuur hadden we echter nooit ontvangen. Ik mailde hiervoor naar de firma en betwiste de factuur ook, aangezien ze geen service geleverd hadden. Ik kreeg antwoord van de firma dat de verplaatsing moet betaald worden omdat we er voor kiezen om geen herstelling te laten uitvoeren. Hier was eerder nooit sprake van, ze hadden enkel de prijs van een onderhoud meegedeeld. Een onderhoud dat we gevraagd hadden en dat niet uitgevoerd is. Ik mailde opnieuw dat wij een offerte gevraagd hebben en nooit ontvangen waarop ik antwoord kreeg dat de technieker een bon heeft gegeven toen hij hier was. Ik heb geen bon ontvangen en liet dit weten, waarop ik geen antwoord meer kreeg. Afgelopen week kregen we opnieuw een aanmaning via de post. Ik mailde (05/01/2023) opnieuw dat we niet akkoord zijn met de kost aangezien de technieker niet kon uitleggen wat het probleem was met onze waterverzachter. Ik kreeg reactie met een bon waar informatie op stond van de dag dat de technieker hier geweest is, die ik blijkbaar moest ondertekenen. Vandaag (06/01/2023) telefonisch gecontacteerd door de firma, ivm de onbetaalde factuur. Ik leg opnieuw uit dat de technieker ons toestel nooit heeft aangesloten op watertoevoer of elektriciteit, dus dat ik het heel vreemd vind dat hij kan constateren dat ons toestel kapot is. Mevrouw aan telefoon gaf toe dat dit vreemd is en zei dat ze iemand zou sturen om het toestel aan te zetten en dat we dan opnieuw een kost moesten betalen. Ik heb 3x vermeld dat ik niet vraag om iemand te sturen en dit ook niet wil, aangezien ik niet tevreden ben van hun (gebrek aan) service. Hierop werd de vrouw van aqua-service heel onvriendelijk, zei dat dit doorgegeven zal worden aan hun advocaat en gooide de telefoon dicht.