Terug

Onterechte factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. L.

Naar: Hello Fresh

22/08/2022

Beste,Ik bestelde een gratis Hello fresh box voor levering op 6 juli 2022 op het werk van mijn vriend. Meteen daarna kreeg ik echter een factuur. Ik nam contact op met de klantendienst en dit bleek een fout van hen. De factuur gewoon annuleren ging volgens hen niet, maar ik kon de box verplaatsen naar 13 juli 2022. Na deze bestelling kreeg ik een factuur van nul euro gezien het om een gratis box ging. Omdat dit in het bouwverlof viel, paste ik de adresgegevens voor levering aan gezien mijn vriend dan niet op het werk zou zijn. Op 13 juli kregen we telefoon van de bezorger dat hij er was, maar dat er niemand open deed. Hij stond echter op het werk van mijn vriend. Opnieuw nam ik contact op via de klantendienst. De bestelling zou de volgende dag op ons thuisadres geleverd worden, maar ze konden niet zeggen hoelaat, dus moest mijn vriend heel de dag thuisblijven. Pas na de derde medewerker die ik sprak, kwam ik te weten wanneer de bezorgingstoer voor late leveringen van de vorige dag begon en wanneer hij ongeveer bij ons zou zijn. De levering heeft toen kunnen plaatsvinden. Nadien heb ik een factuur gekregen, omdat ik premium recepten gekozen zou hebben. Dit stond er niet duidelijk bij vermeld en toen ik doorging met mijn bestelling, is er op geen enkel moment verschenen dat ik zou moeten bijbetalen. Gezien het een gratis box is, had ik deze gerechten anders nooit besteld. Dergelijke gerechten zouden niet eens aangeboden moeten worden bij een gratis box. Nog wat later kreeg ik opnieuw een nulfactuur. Ik kreeg dus 2 nulfacturen en 1 factuur voor een en dezelfde bestelling. Ik nam opnieuw contact op met de klantenserivce. Ik krijg in hetzelfde gesprek meerdere medewerkers te spreken, omdat ze geen tijd nemen. Als je zelf niet binnen de minuut antwoordt, sluiten ze het gesprek af. Zelf kan je wel lang wachten op antwoord. Na alles meermaals te hebben uitgelegd, krijg ik als antwoord dat ze de factuur ‘helaas’ niet kunnen annuleren. Elk bedrijf kan nochtans een creditnota opstellen… een factuur van 11 euro annuleren kunnen ze niet, maar ‘om hun goede wil te tonen’ krijg ik 10 euro tegoed voor mijn volgende bestelling. Uiteraard heb ik er mijn buik van vol (dat had ik ook al tegen hen gezegd), waardoor ik er niet aan denk nog eens te bestellen bij hello fresh. Dan is een tegoed aanbieden natuurlijk een makkelijke oplossing. Ik ben absoluut niet tevreden met de klantenservice en vind dit niet kunnen. Uiteraard gaan ze dan dreigen met incassobureau’s.

Berichten (2)

Hello Fresh

Naar: N. L.

23/08/2022

Beste Nathalie Lievens,Wat vervelend dat u dit zo heeft ervaren en excuses voor alle verwarringen.Ik begrijp dat dit geen fijne kennismaking met HelloFresh is geweest.Het klopt inderdaad dat voor de premium maaltijden een extra toelage wordtgevraagd. Dit zijn recepten met een extra portie vlees, vis of groente ofrecepten die wat luxer zijn en/of een speciale bereidingswijze hebben. Zozet je met onze Premium-recepten een restaurantwaardige maaltijd op tafel.Bij deze premium recepten staat altijd vermeld dat ze wat extra kosten. Hetklopt dat je de kosten van de premium maaltijden apart hebt gekregen, dezeworden namelijk apart gefactureerd van de maaltijden die niet premium zijn(de 0 euro factuur). De factuur voor de premiummaaltijden kan inderdaadniet geannuleerd worden omdat HelloFresh deze kosten ook al heeft gemaakten de maaltijden heeft geleverd.Ik hoop dat dit meer duidelijkheid heeft gebracht.Met vriendelijke groeten,Bente van HelloFreshOn Mon, Aug 22, 2022 at 8:41 PM

N. L.

Naar: Hello Fresh

23/08/2022

Beste, De zogenaamde premium gerechten die we ontvingen, waren niet met een extra portie vlees/vis of groenten en waren zeker ook niet luxueus of speciaal te bereiden. Aan een mini Turks broodje met mini drumsticks is niets speciaal en niet eens genoeg voor een avondmaaltijd. De extra kosten waren niet duidelijk vermeld. Onder de gerechten kon ik zien x-aantal € voor die wijn of dat dessert erbij, maar niet voor het gerecht zelf. Waar is de logica dat iemand met een gratis box toch moet bij betalen? Elk bedrijf kan perfect een creditnota opstellen. De box is inderdaad geleverd, maar niet volgens afspraak dus ook dat stoort me. Klantenservice kan je dit niet noemen. Een zogenaamde gratis box aanbieden om klanten te lokken is makkelijk als er achteraf facturen komen. Het enige wat me nu duidelijk is, is dat ik nooit meer hello fresh zal bestellen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform