Terug

Onterechte factuur en niet aanvaarden van energieovernamedocument

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. F.

Naar: Eneco

03/07/2024

Op 30/11/22 ben ik verhuisd naar mijn huidige huurwoning. Op deze dag heb ik met de vorige bewoners een energieovernamedocument ingevuld, ook op datum 30/11/22, wat door beide partijen werd ondertekend. Toch kreeg ik van Eneco een slotfactuur voor de periode 20/11/22 - 29/11/22. Ik ben ruim 6 maanden bezig geweest met de rechtzetting hiervan. In april 2023 kreeg ik uiteindelijk een creditnota van deze factuur. Vorige week, dus ruim een jaar later, heb ik opnieuw dezelfde slotfactuur gekregen, van 20/11-29/11. Een periode waarvan ik via het overnamedocument kan aantonen dat ik nog niet op dit adres woonde. De klantendienst beweert dat ik dit bedrag toch ga moeten betalen. Ik vind nochtans een document terug op de website van Eneco waarin staat dat het energieovernamedocument juridische waarde heeft. Er wordt geen gehoor gegeven aan mijn klacht en het overnamedocument wordt volledig genegeerd.

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. F.

15/07/2024

Beste Stien,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Ik bevestig je dat ik de periode van 20-11-2022 tot 30-11-2022 betreffende het leveringsadres Brunaustraat 29 in Sint-Amandsberg geannuleerd heb bij ons. Je dient dus voor deze periode niets te betalen bij ons. In bijlage een kopie van het annulatiedocument. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.be Klimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 3 juli 2024 17:45Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Onterechte factuur en niet aanvaarden van energieovernamedocument‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform