Terug

Onterechte factuur en betaling Willy Ontstopping, Dekker Ontstopping onder Neetens Services

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. U.

Naar: Willy ontstopping

27/11/2024

Geachte heer/mevrouw, Bij deze wil ik mijn ernstige ontevredenheid uiten over de service die ik op 20 november 2024 heb ontvangen via Neetens Services. Ik heb telefonisch een ontstoppingsdienst aangevraagd, waarbij mij door uw medewerker werd meegedeeld dat de kosten voor de dienst rond de €200 zouden starten, met vervoerskosten van circa €60. Uiteindelijk stuurde u een onderaannemer, genaamd Willy Ontstopping & Dekkers Ontstopping. Twee werknemers arriveerden om 12:50 uur en vertrokken om 13:25 uur, na het ontstoppen van mijn gootsteen met een zogenaamde “casher machine”. Tot mijn grote verbazing werd ik geconfronteerd met een factuur die als volgt was opgebouwd: • Vervoerskosten: €60 • Arbeid: €220 • Materiaal: €350??? Deze factuur is onacceptabel, met name vanwege de kosten voor “materiaal”. De werknemers gebruikten enkel een standaardmachine (een “casher machine”) om het probleem op te lossen. Er is geen extra materiaal of product ingezet, en het proces duurde slechts enkele minuten. Bij navraag konden de werknemers geen prijslijst of onderbouwing geven voor deze kostenpost. Toen ik mijn bezwaar uitte, werd ik doorverwezen naar een verantwoordelijke. De vrouw aan de telefoon gaf echter geen oplossing, behalve een onredelijke korting van slechts 10%. Dit getuigt van een gebrek aan begrip en bereidheid om mijn klacht serieus te nemen. De communicatie was teleurstellend en onprofessioneel. Mijn klachten zijn als volgt: 1. Onvoldoende transparantie over prijzen en kostenopbouw. 2. Onredelijke en onverklaarbare kosten van €350 voor materiaal dat standaard behoort tot de uitrusting van de medewerkers. 3. Slechte communicatie: de vrouw aan de telefoon bood enkel een magere 10% korting en ging niet inhoudelijk op mijn klacht in. 4. Misleiding: op uw website claimt u transparantie en duidelijke prijscommunicatie, maar in de praktijk is dit niet nageleefd. Mijn eisen: • Een gepaste compensatie voor de onredelijke kosten en het gebrek aan transparantie. Ik ben zeer teleurgesteld in zowel de service van Neetens Services als de onderaannemer waarmee u samenwerkt. Mocht ik binnen 14 dagen geen bevredigend antwoord ontvangen, dan zal ik verdere stappen ondernemen, waaronder het indienen van een klacht bij de Consumentenbond en de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Ze hebben ter plekke mij met de kaart laten betalen en gaven aan een betalingsbewijs door te sturen via email, maar hebben dit niet gedaan. Ik vertrouw erop dat u deze klacht serieus neemt en mij zo spoedig mogelijk een passende oplossing biedt. Met vriendelijke groet,

Bemiddeling door Testaankoop 08 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform