Terug

Onterechte factuur.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. M.

Naar: TotalEnergies

30/10/2024

Beste, Ik en mijn vriendin hadden begin Augustus een contract aangevraagd, wat ik daags later(binnen de 14 dagen herroepingsrecht) al heb laten annuleren aangezien we toch gingen verhuizen, ik heb hierbij 2 bevestigingsmails ontvangen waarin stond dat mijn contract geannuleerd was. Hiervan is ook een telefoongesprek terug te vinden gelinkt aan het gsm nummer: +32460968121, in dat gesprek is er duidelijk te horen dat ik mijn contract wens te annuleren aangezien we gaan verhuizen en het toch niet nodig hebben. Nu zijn wij recent langsgegaan op dat appartement omdat de onderbuur nog wat brieven had van ons, daar bleken twee facturen van jullie in te zitten. Ik vond dit maar raar aangezien we duidelijk het contract laten annuleren hebben en dus belde ik even met de klantendienst. Daar lieten ze me weten (ook een opgenomen gesprek) dat er inderdaad een fout gebeurd moet zijn en dat hij als kers op de taart de facturen niet kon bekijken want deze waren naar een incassobureau gestuurd! Wij worden gestraft voor een fout aan jullie kant. Wij wensen dus graag dat dit rechtgetrokken wordt, het huidige contract in onze naam meteen geannnuleerd wordt zoals toen gevraagd. En alsook die facturen te annuleren aangezien we daar niet meer wonen sinds midden Juli! Ik hoor graag wat jullie hieraan kunnen doen.

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: S. M.

04/11/2024

Uw Referentie: E242340364 Beste, Bij deze komen wij terug op onderstaande klacht. De klant ontving reeds onderstaande e-mail in verband met het contract. Beste Stevie Mertens, Bedankt voor jouw contact betreffende jouw dossier. Op basis van de naam en het e-mailadres in jouw e-mail kon ik terugvinden dat we 2x een inschrijving niet hebben afgerond omdat er reeds een contract actief was op naam en het e-mailadres van jouw partner voor onderstaand adres: Rue de l'Etoile Polaire, 25 1082 Berchem-Sainte-Agathe De vernoemde factuur heeft ook betrekking tot het contract voor dit adres. Voor elektriciteit is er nog aanvraag tot een meteropening gaande, en voor gas is er al een actief contract sinds 02/07/2024. We ontvingen ook geen aanvraag tot herroeping van deze inschrijving binnen de herroepingstermijn, waardoor het contract toen wel actief is gekomen. Indien deze informatie niet correct lijkt te zijn, vraag ik je om wat meer informatie te bezorgen over de situatie en de stappen die jullie hebben genomen naar ons toe om rond de inschrijvingsdatum van 17/07/2024 te melden dat je het contract wou herroepen. De klant heeft van ons een melding ontvangen dat een dubbele inschrijving werd gearchiveerd. Wij kunnen geen contact terugvinden dat de klant het contract heeft proberen te annuleren. Het eerste contract dat wij kunnen terugvinden is van 21/10. Wij kunnen de facturen niet annuleren en raden aan dat als de klant niet meer verantwoordelijk is voor dit adres om ons het overnamedocument te bezorgen zodat wij het contract kunnen stopzetten en de slotafrekening kunnen opstellen. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Maureen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 30/10/2024 12:30 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Onterechte factuur. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J605ekcd:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform