Beste,Op 5 juni 2023 had ik onderstaande klacht ingediend:Beste,In december werden we klant bij TotalEnergies voor de energielevering van ons nieuw aangekochte huis. De datum die op ons energie overnamedocument stond was 16 december. Nu kregen we in die periode drie facturen voor de periode dat we nog niet in het bezit waren van de huissleutels. Samen een totaalprijs van 381 euro (waarvan we 60,92 euro al betaald hadden omdat we de fout nog niet gezien hadden). Nu zijn we ondertussen al ongeveer 6 maanden bezig om deze fout van Total recht te laten zetten. Al meerdere keren hebben we via de online chat Total gecontacteerd om dit te corrigeren, elke keer kregen we te horen dat de achterliggende dienst ermee bezig was. Ook hebben we meerdere keren eens gebeld maar kregen we weer te horen wat we via de online chats ook te horen kregen “de achterliggende dienst is er mee bezig, we gaan er een spoedprocedure op zetten”. Nu zijn we tot het punt gekomen dat ik een aangetekende brief ontving een maand geleden waarin stond dat er juridische stappen gingen ondernomen worden bij het niet betalen van de facturen van deze periode (alle andere facturen heb ik altijd keurig op tijd betaald). Na Total voor de zoveelste keer gecontacteerd te hebben, kregen we te horen dat we dat gewoon konden negeren en dat de facturen tijdelijk geblokkeerd zouden worden. Vandaag kreeg ik dan weer een telefoontje van Total waarin een robotstemmetje mij vertelde dat ik binnen de 7 werkdagen de facturen moest betalen, zoniet dan zouden er juridische stappen ondernomen worden. Na dit telefoontje heb ik weer naar Total gebeld en kreeg ik voor de zoveelste keer weer hetzelfde antwoord “de achterliggende dienst is er mee bezig, we hebben er een spoedprocedure op gezet” We zijn nu ondertussen juni, en al 6 maanden zou er een spoedprocedure opstaan op onze case. Het verbaast me een beetje dat het zo moeilijk is om ons energieovernamedocument er bij te nemen en eens de overnamedatum te controleren en te beseffen dat er inderdaad gefactureerd wordt voor een periode dat we niet eens de huissleutels in ons bezit hadden. De enige reden waarom dat we nog niet overgestapt zijn naar een andere leverancier is omdat Total ons op deze manier dwingt om klant te blijven totdat dit eens is opgelost. Ik hoop via deze weg eens eindelijk dit probleem opgelost te krijgen en anders zal ik het via de Vlaamse ombudsdienst voor energie nog eens moeten proberen.Met vriendelijke groetenTot op heden is dit nog steeds niet in orde gebracht. Onlangs heb ik weeral een brief gekregen waarin staat dat ik als ik binnen de 7 werkdagen het bedrag van 348,28 euro niet betaal, mijn energieovereenkomst wordt beëindigd en dat mijn gegevens naar het ocmw-kantoor worden verstuurd.Ik kan maar niet begrijpen waarom het zolang duurt, ondertussen al ongeveer 10 maanden, om de onterechte facturen te annuleren. Zoals eerder gezegd, heb ik al mijn facturen altijd tijdig betaald. Toch word ik telkens lastig gevallen met aanmaningen en herinneringen van facturen waarmee ik niets te maken heb. Deze facturen zijn van voor de datum dat ik de sleutels van mijn woning ontvangen heb. Ik snap dat een woning niet zonder een energiecontract mag zitten. Maar ik mag niet gestraft worden voor het feit dat de vorige bewoner de contracten te vroeg heeft beëindigd. Ik hoop dat mijn situatie deze keer wel serieus wordt genomen en dat TotalEnergies dit spoedig en correct oplost.Met vriendelijke groeten